Permalänk
Medlem

Datorn låser sig i spel.

Hej, en polare till mig köpte en ny dator för ett par månader sen och den har krånglat sen han fick den, det var ett färdigt data paket från Dustin home http://www.dustinhome.se/pd_5010308984.aspx <- det paketet fast med ett HIS 4850HD 512mb, och startar han tex wow med högre grafik inställnigar än lägsta dör spelet och datorn fryser efter 10-20min det funkar oftast att dra alt+ctrl+del o stänga ner processen, så han har spelat alla spel på lägsta grafiken sen han fick den, vilket han inte borde behöva enligt mig, Jag och två andra polare han kollat igenom datorn o hittar vare sig fel i själva datorn(komponenter)byggnad osv, eller på hårddisken med drivisar, kan ta ett annan sak som händer för honom också, om han går in i staden Dalaran i WoW men lägsta grafiken på så där spelet efte 30sekunder.. fryser direkt. Alla fel han har är främst i WOW. hoppas nån har nån anning om vad som är fel för vi har ingen anning alls.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Varför har du postat detta i Bärbara datorer?

Senaste grafikdrivrutinera?
Memtest?

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Det låter som det kan vara värmeproblem, hur är det med fläktar i chassit, snurrar både CPU och GPU fläktarna?

Hade själv likadant problem i somras och då hade ett av fästena till CPU fläkten släppt.