Permalänk
Medlem

Flimrande skärm

När jag startar upp datorn eller om jag har varit afk i 20-30 minuter och kommer tillbaka, är skärmen först helt svart, sen går den över till att flimra. Till en början rätt långsamt, sedan snabbare, till skärmen blir som normalt igen. Denna "process" tar ca 3-4minuter.

Kör dualscreen med en Samsung 226bw och en gammal Samsung SyncMaster 5705 på ett Radeon X1700 SE kort.

Undrar då om det är fel på skärmen eller grafikkortet då kablarna sitter i ordentligt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

jag tror sladden till skärmen glapar det hände mig en gång.

Permalänk

Prova att stänga av ena skärmen för att om flimret avstannar då.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min gamla skärm. Hände vid uppstart varje gång och om man stängde av skärmen då datorn var på.
Fungerade igen om man drog ut sladden från grafikkortet ett tag och sedan satte i det igen.
Hitta ingen lösning och skaffa ny skärm som fungerar felfritt.
Brukar ha med mig den gamle "trasiga" skärmen på lan då den är liten och ja, jag behöver ju inte va rädd om något som redan är trasigt.

Permalänk

Testa med annat grafikkort?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, ska pröva lite när jag kommer hem, men jag börjar tro att det är skärmen, eftersom jag märkte i morse att den piper när den och datorn är avstängd. Stänger man av strömmen till den, så slutar den.

Permalänk

Angående pipandet så har jag samma problem med min Samsung 2253BW, dock flimrar den inte