Permalänk
Medlem

Byta högtalare i 745a

Tjo har köpt nya högtalare till bilen och hade tänkt att sätta in desa. Jag har en Volvo 745 hur gör man för att komma åt de gamla högtalarna? Behöver man plocka bort hela sidan på dörren för att få fram dem eller finns det något enkelt knep?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

På en polares 740 så var det bara en "lucka" med "galler" på (där högtalarna sitter) som man bara ploppade bort o sen var det bara o skruva ur högtalarna.

Vettefan om de e så original eller om nå andra ägare hade fixat något före, men alltid ett tips.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Dra högtalargallret åt sidan. (Med dörren öppen).

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Finns två modeller.
Årsmodell
-88A Där man drar de rakt ut
+88B Där man drar skyddet frammåt.

är 5.25 om jag inte minns fel som passar utan modifikation.
Dock har du distkanter i de som bygger väldigt mycket på höjden eller någotskydd som medföljer högtalaren är det inte säkert det passar.
tror det gick i liiiite större högtalare fram.

bs är det en -88A du har så är det lite värre och svårare att få bort och dit dörrsidorna. dock inget för den händige. alltid bra att ange vad det är för årsmodell och gärna lite annat vitigt
en 740 aka '744' och '745' är samma bil fram tills baksätet så inget som skiljer överlag. liten annan lutning/plattare tak på kombin dock.

http://img20.imageshack.us/img20/2134/dsc04296medium.jpg

Så gjorde jag när jag köpte förstora högtalare som byggde för mycket på djupet. satte en distans plattan och klädde.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

det är en 90a. Så det är att skjuta gallret frammåt? SKa testa det under dagen. De högtalare jag köpte har en lös diskant som man sätter på valfri plats. Köpte några högtalare som var andra sortering för 350 kr. I vanliga fall hade de kostat över 1000. Var en repa på en av plastramarna annars har jag inte sett något fel;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Japp. bara dra frammåt. tur du inte hade en äldre för då hade du nog fåt dra kablar till bakdörrarna inte kul lite jobbg men inget advanserat iofs.

Byt ut 90 fronten till Usa lysen eller 940 front vet ja
Bara lyserna och grillen + plasten ovanför grillen i motorutrymmet som behöver bytas. Passar utan modifikation som när på att du behöver byta kontakterna till lyserna annars behöver man inte borra eller något sånt.

Övriga delar passar dock kan man byta huv om man känner för det men inget som man ser skillnad på. veckningen emot grillen blir ca 1 cm fel på var sida.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Japp. bara dra frammåt. tur du inte hade en äldre för då hade du nog fåt dra kablar till bakdörrarna inte kul lite jobbg men inget advanserat iofs.

Byt ut 90 fronten till Usa lysen eller 940 front vet ja
Bara lyserna och grillen + plasten ovanför grillen i motorutrymmet som behöver bytas. Passar utan modifikation som när på att du behöver byta kontakterna till lyserna annars behöver man inte borra eller något sånt.

Övriga delar passar dock kan man byta huv om man känner för det men inget som man ser skillnad på. veckningen emot grillen blir ca 1 cm fel på var sida.

Bilen har nog bara ett år kvar. Så det blir inget kostsamt som kommer att göras på denna bilen. äljer den väl om ett halvår eller något då man fortfarande kan få pengar för den.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

känns rätt onödigt att lägga ner allt för mycket pengar på en 740 med 19år på nacken om den inte är i princip i nyskick och gått max 10000mil

vet ni btw vad man kallar 2 killar i en 740?

korvlåda

Dold text
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Men du måste bevara Hisingens antikvitet!! Detta är ju kultur för fan ju;)