Permalänk
Inaktiv

Hur mycket är min bärbara värd?

Hej,

Vill gärna veta hur mycket jag kan få ut på Tradera/blocket. Datorn är köpt i USA och har garanti

Datorn :

# Windows Vista Home Premium (SP1, 64-bit)
# Intel Core 2 Quad Q9000 (2GHz, 1066MHz FSB, 6MB Cache)
# Intel PM45 + ICH9M chipset
# 15.6" WUXGA FHD LCD display at 1920x1080
# NVIDIA GeForce GTX 260M 1GB GDDR3 memory
# Intel 5100AGN Wireless
# 4GB DDR2-800 SDRAM (2GB x 2)
# Two 320GB Seagate 7200RPM Hard Drives
# DVD SuperMulti
# Webcam, Altec Lansing speakers, Backpack, Razer Copperhead USB mouse
# 120W (19V x 6.32A) 100-240V AC Adapter
# 6-cell 53Wh 11.1v 4800mAh Lithium Ion battery
# Dimensions (WxDxH): 14.6" x 10.3" x 1.3-1.6"
# Weight: 7lbs 9.0oz
# 2-Year Global Warranty/1-Year Accidental damage

Permalänk
Avstängd

.

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Du bör snarare få ut kring 5-7k för den på tradera/blocket, kanske tom 8000kr. 640gb, 4gb RAM, C2Q, graffet har HDMI (visst?), bara kolla på tradera vad liknande hårdvara hamnat på, bra riktlinje!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

C2Q till och med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
C2Q till och med.

oops (A), ofc!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Inaktiv

Jag har till och med sett att folk bjuder på sämre prestanda och fått ut högre än 8,000 kr. Om jag inte får ut mer än 8,000 så finns det ingen anledning för mig att sälja eftersom jag inte vill förlora stort på det.

Men ja tycker inte att man ska skilja denna datorn åt så mycket från en vanlig Svensk dator eftersom man kan utnyttja garantin som en vanlig dator genom global warrenty hos Asus, det som skiljer sig åt är att åöä knapperna ser konstiga ut .

Permalänk
Medlem

Ja för en ny burk i den där klassen får man nog pynta en 12-14000 ny iaf, som riktmärke.
Ja här i Sverige då alltså med vår moms osv.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Ja för en ny burk i den där klassen får man nog pynta en 12-14000 ny iaf, som riktmärke.
Ja här i Sverige då alltså med vår moms osv.

Jag har iaf nu lagt ut den på Tradera, med lite tillbehör. Får se hur mycket bud jag får. Återkommer.

Permalänk
Inaktiv

Nu är datorn lagt hos Tradera. Om det finns någon intresserad så är det bara att börja bjuda

http://www.tradera.com/Asus-g51vx-a1-Barbar-speldator-15-FULL...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooby77
gissar si så där på ett värde av ca 4.5-5 tusen. eller är ja ute o cycklar.. med tanke på köpet utomlands. Förvisso global warranty.. Mitt råd är att kolla likvärdig prestanda på de olika elkedjorna

Ja får inte ens ut 3999kr för min. Visst 512 grafik, men tusan va svårt det ska vara att få något sålt.

http://www.blocket.se/sodermanland/Acer_Barbar_24666571.htm?c...

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Jo men Acer har ju rykte om sig med, de flesta väljer bort dem direkt liksom.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agentum
Jo men Acer har ju rykte om sig med, de flesta väljer bort dem direkt liksom.

Fick den såld direkt då ja skrev här.. Äger o kommer bara äga acer dock..

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Inaktiv

Hej igen,

Jag har precis blivit erbjuden 9500 av en norsk som kan tänka sig komma imorgon och köpa datorn, är det värt?

Datorn är som sagt ute på tradera och har fått 8,000kr i bud men reservationspriset är 9,000 och det är 2 dagar kvar av tiden.

Vad bör jag göra? Tror ni att jag kan få ut mer på tradera? Ni som sa 4-6k, där blev ni allt förvånade:P

Permalänk
Medlem

Tja, största prisökningen brukar ju ske sista dygnet på tradera. Såg en liknande Alienware gå för 12500 för en månad sedan, ingen garanti för dig förstås (den ökade väl 4-5k sista dygnet. Sen är du ju egentligen bunden att sälja den via tradera (om reservationpris uppnås) och du kan inte avsluta auktionen. Räkna med fett dåligt omdöme om du säljer den innan aktionen är klar

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Tja, största prisökningen brukar ju ske sista dygnet på tradera. Såg en liknande Alienware gå för 12500 för en månad sedan, ingen garanti för dig förstås (den ökade väl 4-5k sista dygnet. Sen är du ju egentligen bunden att sälja den via tradera (om reservationpris uppnås) och du kan inte avsluta auktionen. Räkna med fett dåligt omdöme om du säljer den innan aktionen är klar

Men jag har för mig att man har möjlighet att stänga en auktion så länge inte reservationspriset uppnått? Men det känns ändå som om jag bör avstå från erbjudandet. Då det är som du säger att alla bjuder i sista minuten.

Permalänk
Avstängd

Tänk då på att samma kille bjöd över sig själv en minut senare
icemaniac81(0) 8000 SEK 2009-11-17 07:37
icemaniac81(0) 7000 SEK 2009-11-17 07:36
Från 6201kr.

Han har ju inte fått något omdöme

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hej igen,

Jag har precis blivit erbjuden 9500 av en norsk som kan tänka sig komma imorgon och köpa datorn, är det värt?

Datorn är som sagt ute på tradera och har fått 8,000kr i bud men reservationspriset är 9,000 och det är 2 dagar kvar av tiden.

Vad bör jag göra? Tror ni att jag kan få ut mer på tradera? Ni som sa 4-6k, där blev ni allt förvånade:P

Citat:

Viktig information!
- Det är ej tillåtet med handel av utannonserade objekt utanför Traderas ramar. Sådana
affärer strider emot våra regler och kan leda till avstängning.

Visa signatur