Permalänk
Robot

TRUE Till Corsair Hydro H50

Hejsan alla glada.

Då jag sett såna roliga recensioner på H50 tänkte jag att jag slår till på en jag med. Beställde från Indomo och paketet kom idag så jag tänkte att då tar jag och monterar in det samtidigt som jag recenserar det för er.

Mer låter jag bilderna prata för sig själva.

Spec. samt temp på datorn.
Moderkort: Asus P5Q Pro
CPU: Intel Q9550 @ 3.85GHz @ 1.27V
Grafikkort: Powercolor 4870 1Gb
RAM: Corsair Dominator 1066MHz @ 1128MHz.
PSU: Xigmatech 850W
Chassi: Moddat Cooler Master HAF932.

Temp:
Idle: Load:
1. 43 69
2. 44 70
3. 40 70
4. 43 70

Notera även att kylpastan som används är den som kommer med i paketet.

Slutsats.
Corsair har verkligen lyckats med den här produkten. Den kyler generellt 8 grader bättre än min TRUE+ Nexus fläkt vid load. Monteringen är inte alls svår, kan utan problem göras av en man/kvinna.
En mycket värdig efterträdare till en TRUE, i alla fall i mitt fall. Fläkten i sig är en Real Silent fläkt som presterar ytterst bra till en mycket låg ljudnivå som inte stör mig ett dugg.
I min mening, ett helt klart värt köp om du är ute efter en annorlunda kylning till din dator som presterar som Hi-end kylare på marknaden.

OBS! Alla bilder ska beskäras om och anpassas så Sweclockers hemsida godtar dem, därför skulle jag uppskatta om ni väntade på bilderna utan att direkt kommentera att det saknas bilder. OBS!

Besök albumet: TRUE Till Corsair Hydro H50 av Iprenen

Permalänk
Medlem

Visst är det ett Haf 932 du har?
Har tänkt att köpa en H50 till jul nu och jag har det chassit

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om ljudnivån?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Byta från TRUE till H50 är väll ändå inte direkt värt det? Du kör ju inte ens med push/pull. Vart det ens någon märkbar skillnad i temp?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

grader säger han iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Visst är det ett Haf 932 du har?
Har tänkt att köpa en H50 till jul nu och jag har det chassit

Japp, det är det. Har uppdaterat med flera spec. atm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Vad tycker du om ljudnivån?

Ljudnivån är mycket behaglig i mitt tycke. Trots att Corsair fläkten körs på maxvarv här jag den knappt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Byta från TRUE till H50 är väll ändå inte direkt värt det? Du kör ju inte ens med push/pull. Vart det ens någon märkbar skillnad i temp?

Anledningen till att jag inte kör push/pull atm är för att min kompis lånar min TRUE. Kommer få tillbaka den under Dreamhack Winter. Kommer även då montera dit Nexusfläkten. Förövrigt sänktes mina temperaturer med 8 grader vid load vilket ger mig med överklockningsutrymme, trots att jag som sagt bara kör i pull config atm.

Permalänk
Medlem

Ne. Ska man köra vatten så ska det vara all the way

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jäklar va grymt.
Gillar att den tar så lite plats, bara en 120 mm fläktplats.
Mycket bättre än traditionell vatten kylning där alla delar är utspridda.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Grymt snygga är dom ångrar mig inte ett öre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Ne. Ska man köra vatten så ska det vara all the way

Om man inte har råd och ändå vill köra vattenkylning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Jäklar va grymt.
Gillar att den tar så lite plats, bara en 120 mm fläktplats.
Mycket bättre än traditionell vatten kylning där alla delar är utspridda.

Håller helt och hållet med. Att den presterar så bra är också en klar fördel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Grymt snygga är dom ångrar mig inte ett öre.

Inte jag heller. Lätt värt de 820kr jag gav för den.

Permalänk
Medlem

Kollar du igenom den officiella H50-tråden kommer du se att flera rekommenderar att man monterar den med slangarna uppåt (du har dem neråt) då det kan ge några extra grader. Har själv inte orkar prova då jag är mer än nöjd med den men kan ju vara värt om man som du klockar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Om man inte har råd och ändå vill köra vattenkylning?

Ja, då gör man som jag och tar lite i taget! Var inte meningen att vara kritisk på det sättet Men den där kylningen kan du inte utvidga mera, det jag menar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Temp:
Idle: Load:
1. 43 69
2. 44 70
3. 40 70
4. 43 70

Är detta tempsen med den nya kylningen? :S.

Isåfall är den inte särskillt effektiv enligt mig.

Jag har 33C i idle och 49C i load´, med 1,45 Vcore. Dock kör jag am3 rigg.

Intel är varmare kanske, men att en corsair H2O kan kyla 8 grader mindre än en TRUE är märkligt, då en true ska kyla lika bra som billiga vattenkylningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Kollar du igenom den officiella H50-tråden kommer du se att flera rekommenderar att man monterar den med slangarna uppåt (du har dem neråt) då det kan ge några extra grader. Har själv inte orkar prova då jag är mer än nöjd med den men kan ju vara värt om man som du klockar

Tack för tipset! Har dock varken ork eller tid att kolla upp det heller men inom en snar framtid kanske jag kan jämföra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Ja, då gör man som jag och tar lite i taget! Var inte meningen att vara kritisk på det sättet Men den där kylningen kan du inte utvidga mera, det jag menar.

Jo, det är en nackdel tyvärr. Däremot så har jag inte orken för en vanlig vattenkylning med alla medel samt block osv så det här duger mer än väl för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Temp:
Idle: Load:
1. 43 69
2. 44 70
3. 40 70
4. 43 70

Är detta tempsen med den nya kylningen? :S.

Isåfall är den inte särskillt effektiv enligt mig.

Jag har 33C i idle och 49C i load´, med 1,45 Vcore. Dock kör jag am3 rigg.

Intel är varmare kanske, men att en corsair H2O kan kyla 8 grader mindre än en TRUE är märkligt, då en true ska kyla lika bra som billiga vattenkylningar.

Jo, AM3 riggar är generellt mer kalla än Intel, det har alltid varit ett faktum.
Blev också förvånad men jag är mer än nöjd med mitt resultat. Som tidigare nämndes i tråden ska jag också pröva att vända på blocket då det kunde ge några extra grader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Jo, AM3 riggar är generellt mer kalla än Intel, det har alltid varit ett faktum.
Blev också förvånad men jag är mer än nöjd med mitt resultat. Som tidigare nämndes i tråden ska jag också pröva att vända på blocket då det kunde ge några extra grader.

Kul att du är nöjd & trevligt & informativt skriven artikel.

TS processor har dock max 95w TDP .. är bra att tänka på i tider när i7-920 ger 130w TDP. Blir inte lika roliga siffror då.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Kul att du är nöjd & trevligt & informativt skriven artikel.

TS processor har dock max 95w TDP .. är bra att tänka på i tider när i7-920 ger 130w TDP. Blir inte lika roliga siffror då.

Mvh

Bara 95W? Oj... Om vi nu ska lita på mina siffror i Everest Ultimate Edition ligger jag på 110W @ full load. Ska genast kolla upp det när jag kommer hem.

Robbaz däremot har ju en i7 920 @ 4.2GHz med Corsair H50 så på något sätt har man en referens ändå.

Tack för kommentaren.

Permalänk
Medlem

Alla snackar om graderna då får jag väll informera om ljudnivån
Ljudnivån är klockren, fläkten som medföljer är en Real Silent fläkt och avgör mycket kyla till radiatorn
Har en idle temp på 32°C och en Load temp på ca 50-70°C
Om man inte är hemma med vattenkylning så är Corsair Hydro H50 en riktigt bra start.
Kommer inom en snar framtid att bygga helt vattenkylning.
Så fort jag får hem mitt Corsair Obsidian 800D chassi så blir det helt vattenkyld.
Är dock lite nervös över att plocka bort den stora kylningen på mitt XFX GeForce 250 1GB kort :-/
Men det ska väll gå i land det med

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk

Inte att förglömma så har danska NoerthQ en liknande variant, dessutom en dubbelmodell;

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=345880

och

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=373988

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Candy86
Alla snackar om graderna då får jag väll informera om ljudnivån
Ljudnivån är klockren, fläkten som medföljer är en Real Silent fläkt och avgör mycket kyla till radiatorn
Har en idle temp på 32°C och en Load temp på ca 50-70°C
Om man inte är hemma med vattenkylning så är Corsair Hydro H50 en riktigt bra start.
Kommer inom en snar framtid att bygga helt vattenkylning.
Så fort jag får hem mitt Corsair Obsidian 800D chassi så blir det helt vattenkyld.
Är dock lite nervös över att plocka bort den stora kylningen på mitt XFX GeForce 250 1GB kort :-/
Men det ska väll gå i land det med

Har för mig att jag tog upp det tidigare i tråden, kanske ska föra in det i första inlägget med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Inte att förglömma så har danska NoerthQ en liknande variant, dessutom en dubbelmodell;

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=345880

och

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=373988

Harockså sett dem, däremot har jag inte hittat bra recensioner där de jämför 120mm radiatormodellen med kändare märken så man kan få en bättre jämförelse. Sen att det finns en med 240mm radiator är inget jag var intresserad av pga. priset.

Permalänk
Medlem

Håller med er, corsair h50 är grymt bra! Rekommenderas väl!

Btw Iprenen, kolla din pm ;)!

Permalänk
Medlem

Corsair h50 är iaf en BRA start för dom som inte är hemma med vattenkylningen.
Installera min H50 igår och är mer än nöjd, dock kommer jag inte ha den så länge
Sitter och väntar på mitt Corsair Obsidian 800D chassi då blir det vatten av ska ni se, och då kommer även mitt galleri upp

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk

Northq review från youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=d_-PIHmUcMk

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

får man med 4 extra skruvar om man vill ha 2 fläktar i push and pull?