Kommer en .net 1.1 webbtjänst fungera på en .net 2.0 webbserver?

Permalänk
Medlem

Kommer en .net 1.1 webbtjänst fungera på en .net 2.0 webbserver?

Hej,

Sitter med en site som kör på .net 2.0 där ju man ju har katalogen App_Code för webbtjänstens asmx.cs-fil.

Nu har jag en webbtjänst som är skapad i .net 1.1 jag skulle vilja lägga in på siten och då är frågan om det fungerar att bara lägga in den som den är, utan någon App_Code katalog osv. (Dvs. utan att jag behöver göra någon form av uppgradering av projektet i Visual Studio etc).

Webbtjänsten har ingen tillhörande aspx-sida utan är en "ren" webbtjänst som anropas utifrån och returernar ett värde.

Finns det några problem med det här? Min första tanke var att det bara är att tuta och köra men sen blev jag osäker.

Permalänk
Medlem

det är väl bara att ställa om vilken version av ramverket din webapp ska använda och testa. Detta görs under egenskaper för projektet i VisualStudio.

Ids du inte testa så är det juh så att .net är rätt så bakåtkompatibelt så chansen/risken är rätt stor att det fungerar som det ska.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Vad bra.

Jag kan inte kompilera om projektet (till 2.0) eftersom den kopplar mot wsdl:s som jag inte har kontroll över.

Vad som händer är att det blir fel med XmlSerialization då 1.1 och 2.0 hanterar dom på olika sätt :/

Hoppas på bakåtkompatibiliteten. Eller om det t.ex. är känt att "ja det fungerar men du måste skapa katalogen App_Code och lägga in asmx.cs-filen där för att lura webbservern" så tar jag gärna emot alla sådana tips.