Problemlösning för MW2!

Permalänk
Medlem

Problemlösning för MW2!

Tänkte starta en tråd där vi kunde reda ut alla de problemen som uppstår vid detta roliga, Men ganska sketna uppsatta spel.

Dela med er utan era erfarenheter och lösningar gärna...
Här följer några av mina problem.

Att när man lirar Highrise, Rundown, Favela, U-boat, och 1 till map, Så får jag fps drops och ping lagg känns det som. Men bara på dem banorna, På de andra så funkar det perfekt.

Sitter på:
E8400 @ 3.0ghz
Asus p5k/epu
4gig ddr2, 800mhz
Hd 4870, 512mb, ddr3
Corsair 400W

Alla sa att mitt nätagg var problemet, Men det var det inte.

Lösning till det:

Gå till:
*:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\common\call of duty modern warfare 2\players\config_mp.cfg

Gå in på cfg'n, Ändra:
seta r_drawWater "1"
Till
seta r_drawWater "0"

Och sedan skrivskydda filen, och starta cod6, Så borde det räcka, det gjorde det för mig iaf. Tydligen är det något med vattnet som fuckade upp fpsen för vissa med liknande system.

Posta mer lösningar gärna, Eller configs om ni har det liggandes. Tänk på att vissa Cvars får en bannad via VAC om du ändrar.

Best regards, p0k.

Permalänk
Medlem

hur kan folk tro att din nätdel är orsaken fps dropp är ju alltid grafik eller cpu relaterad

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
hur kan folk tro att din nätdel är orsaken fps dropp är ju alltid grafik eller cpu relaterad

Förvisso, men nätdelen kanske levererar ojämn ström eller är defekt på något liknande sätt och skruvar till det för andra delar

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Sant, Men det blev fel ändå. config är oftast problemet i cod spelen, har varit det sedan ettan:/

Permalänk
Medlem

Har inget egentligt problem ingame, kommer inte så långt. Spelet fryser vid IW loggan.

Finns lite tips runt om på nätet men inget som fungerar för mig och många andra.

Permalänk
Medlem

har liknande dator.

E8400 @ 3.0ghz
Asus p5k-e
4gig ddr2, 1000mhz
Hd 4870, 512mb, ddr3
Corsair 550W

när jag kör spelet så fryser datorn efter nån minut. Man hör hur ljudet på datorn ökar och till slut fryser spelet. Har införskaffat mig en Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 till grafikkortet, men har inte skaffat en fläkt till den än. Kan det va problemet att grafikkortet blir för varmt? Har någon annan nåt förslag, tacksam för svar!

prova ställa in grafikinställningarna på lägsta men frös ändå fast

Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.

Permalänk
Medlem

Detta är ett känt problem som det finns trådar om på AMDs radeon forum. Det drabbar bara folk med kort från 4800-serien verkar det som. Troligtvis löser nästa drivare detta.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Detta är ett känt problem som det finns trådar om på AMDs radeon forum. Det drabbar bara folk med kort från 4800-serien verkar det som. Troligtvis löser nästa drivare detta.

ok, tack! Får hoppas på detta

Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.

Permalänk
Medlem

MW loggan kommer upp i samband med start av spelet, det förvandlas till blackscreen(precis som att spelet håller på att startas) och sen stängs det bara ner igen, får inte ens upp menyerna.

Vad kan detta bero på?

Intel core 2 duo 2,5ghz
Geforce 8700m GT
4gb ram

Permalänk
Medlem

Fick ett lustigt problem idag (svart skärm och låsning när jag skulle stänga av MW2 och sen även när jag satte igång det) som visade sig bero på att Comodo Firewall bråkade med MW2. Kör du Comodo och har problem så lägg in MW2 som ett "betrott program".

Permalänk

Har fortfarande steam connection problem och har ingen aning på hur man kan lösa det

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

jag har med 4870 men har bara hafr lite fps drop i början. sen ändrade jag allt till max förutom landscape som är på high. kör även med 2xAA och V-sync av.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Mitt spel krashar ofta mellan banor, både i multi och singleplayer.

Det står "DirectX has encountered an unrecoverable error" och när det krashar på multiplayer står det oftast IW4MP.exe har slutat fungera.

Har inte lyckats hitta någon lösning hittils och det är väldigt frustrerande att behöva starta om spelet efter varje bana (kan inte ens ta mig förbi en bana i singleplayer då det krashar på samma ställe varje gång).

Permalänk
Medlem

jag hade problem med att jag inte kunde ändra upplösningen i spelet.
Lösningen var att ändra windows upplösning till 1024x768 då funkade det bra.

nu har jag ett annat problem när jag startar upp MW2 så fryser spelet i 2S
för att sen funka fint i 0.5S, spelet forsätter att göra så i ytterligare 2 minuter för att sen funka felfritt.

jag har en AM2 processor
med 8800 GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken
jag hade problem med att jag inte kunde ändra upplösningen i spelet.
Lösningen var att ändra windows upplösning till 1024x768 då funkade det bra.

nu har jag ett annat problem när jag startar upp MW2 så fryser spelet i 2S
för att sen funka fint i 0.5S, spelet forsätter att göra så i ytterligare 2 minuter för att sen funka felfritt.

jag har en AM2 processor
med 8800 GTX

Har också detta problemet, men det fryser sig bara två gånger. Exakt samma fel på den bärbara som den stationära. Det var så i World at war också.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har också ett problem med mitt spel, efter en 30 min i spelet så startas datorn om sig igen bluescreen eller något sånt. någon som vet vad felet kan vara, MP brukar funka längre kanske 1-2 timmar innan de lägger av men på singel så lägger de av nästan direkt om. kör med Amd x2 6000+ 3.0 ghz nvida 9600 gt 4 gig ram Ace Outburst 550W. har skrivit ett inlägg om de innan men lyckades inte hitta någon lösning.

Permalänk
Medlem

Jag har en lösning på ett problem, som det tog mig ett tag att hitta.

SPOILER VARNING!

På sista sinlgeplayer banan, när man kör ner för vattenfallet, så börjar spelet ladda sita "bossfighten" när man dödar Shephard. När den nästan är klar kraschar spelet, och man får inte spela färdigt! Om man minskar grafik inställningarna från Extra till High så funkar det.
Vet inte om det är några andra som får detta felet men kan lika gärna lägga in det.

Permalänk
Medlem

Mitt Cod kom idag på posten. Installation funkade som det ska men när man startar singelplayer så blir skärmen svart som att den går in i fullscreen, för att sedan komma direkt tillbaka till windows med felmeddelandet

ERROR: could not find zone common.ff

Men multiplayer funkar prima.

Någon som har en lösning på det problemet?

Edit: Av någon konstig anledning så fungerar det nu :S Vet inte vad jag gjorde. Skumt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjuub
Har också ett problem med mitt spel, efter en 30 min i spelet så startas datorn om sig igen bluescreen eller något sånt. någon som vet vad felet kan vara, MP brukar funka längre kanske 1-2 timmar innan de lägger av men på singel så lägger de av nästan direkt om. kör med Amd x2 6000+ 3.0 ghz nvida 9600 gt 4 gig ram Ace Outburst 550W. har skrivit ett inlägg om de innan men lyckades inte hitta någon lösning.

Vet inte om du fått det här svaret innan, men jag kör en chansning. Jag hade liknande problem innan jag bytte moderkort. Mitt problem förut var det att jag hade klockat min processor och då när jag spelade så blev nordbryggan på tok för varm. Det hela slutade med att bluescreen och datorn startade om. Min lösning på problemet blev, av med ena sidan av chassit och in med en bordsfläkt. Till slut la moderkortet av och ett nytt fick inhandlas.

Visa signatur

Senior

Permalänk

cod 4 problem fps drops

hejsan vet inte om nån kan hjälpa mig men får se, mitt problem är att när jag spelar call of duty 4 multiplayer och när jag joinar en server och kommer in på den så får jag fps drops i början ungefär som när man spelar en repig skiva och när avlässaren kommer till repan så hoppar melodin till och fps drops hoppar från 125 till 70 fps det varar ungefär i 2 min när man precis kommer in efter när det har slutat så kommer det igen efter 5 min samma visa igen
det jag har gjort är uppdaterat alla driv rutiner även bios har lämnat in grafikkortet och moderkortet men inge fel på det det som jag har mer tanke om är om det kan vara internet som inte hinner med för när jag gick in på en server så kollade jag på LAN lampan på modemet och det slutade lysa i en liten stund, mitt bredband är bredbands bolagets ADSL vet inte om det är dåligt men hoppas ni har ett svar för detta

Permalänk
Medlem

ibland får jag på många olika spel fps drop så att spelet kraschar venne varför men jag kan gissa på att det kan bero på att jag har för lite ram minne elr vad tror ni ? jag har ju också vista 32bitars.....

Visa signatur

Q9550 @ 2.83 | MSI P45 | Kingston 4GB @ 800mhz | XFX ati 5850 black edition | thermaltake toughpower 750W | samsung spinpoint 500GB | cooler master centrino 534 | samsung syncmaster 225BW | steelseries ikari | logitech G15 | Icemat Siberia, Steelseries 7H

Permalänk
Medlem

Haj! Har ett sjukt irriterande problem, nästan varje map som jag spelar så "laggar" spelet fast och det blir helt svart, sen efter ca 15 sec så funkar de igen bilden kommer fram och jag kan fortsätta spela som vanligt, den i bland så händer det en andra gång men efter denna gången så kommer jag till lobbyn och får "server disconnected".
Jag kör Windows 7 64bitars, Readeon hd 6870,

Permalänk
Medlem

tjenna, jag har ett problem med modern warfare 2.. jag köpte det igår och har installerat klart det, men när jag startar det så kommer först den lilla rutan upp sen blir det bara helt svart och så händer det ingenting. kör w7 och har radeon HD 6870 4ram. hjälp mej!