Permalänk
Medlem

Modekort/Nätagg strömpin

Hallo.
Det är så att jag spanat in ett nätagg (http://www.apevia.com/ProductsInfo.asp?KEY=ATX-WA750W) men är inte helt säker om det kommer passa in i mitt modekort. Agget har 1xATX12V 4/8pin. Pinen är på bilden 8 (http://i46.tinypic.com/261nono.jpg), men jag antar efter namnet att den då är brytbar så om du har ett modekort som har ett 4pin så funkar det alldeles utmärkt?

Min fråga är helt enkelt om detta nätagg skulle fungera i ett modekort som har en 4-pin ATX12V-kontakt?

Om det nu är som jag tror att det är brytbart och det fungerar utan problem i ett modekort med 4pins kontakt, vad är egentligen skillnaden mellan 8, och vad förlorar jag på att inte köra med 8 pga att mitt modekort inte har stöd till det?

Väldigt tacksam för svar
/Celly

Permalänk
Testpilot

Eftersom ditt moderkort saknar 8-pinnarskontakt förlorar du inget då du bara har en möjlighet
8-pinnarskontakt ger stabilare strömmatning till processorn men kan nog bara göra skillnad vid extrem överklockning.

Även om kontakten inte är delbar går den att stoppa i moderkortet så halva kontakten är utanför, bara det finns utrymme bredvid så är det lugnt. Vad jag vet brukar dock alla 8-pinkontakter vara delbara så du får en 4-pinkontakt istället och i ditt fall har du ju redan listat ut att så är fallet

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Underbart!:D

Tack så mycket för hjälpen <3

Permalänk

Köp för fa'en inte ett Apevia, dålig kvalitet och bara tjuter! Riktigt högljudda är dom! Köp ett Corsair istället, mycket mer för pengarna!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |