Permalänk
Medlem

Gigabyte p45-ds3 blixt & rök...

Precis som det låter.
Brevid pci-express port 1 sitter en liten transitor av något slag mot processorn till. Kom en liten eldblixt, sen rök:S
Mitt hd4850 gör att datorn crashar nu, medan mitt x1600 fungerar. Ena nätverkporten dog? Till saken hör att jag köpt moderkortet i pc-citys butiken innnan dom gick i konkurs. Någon som vet var man ska vända sig? Verkar som mitt hd4850 gick hädan samtidigt:(
Tacksam gör svar.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Inaktiv

Tror det ar elgiganten som har hand om pccitys garantiarenden.

Permalänk
Medlem

Okej, tack får kolla upp det. Konstiga är att när mitt hd4850 är i kraschar datorn, sätter jag det i min htpc så fungerar det fint. Någon som kan ha nån ide vad som spökar?

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chjp
Okej, tack får kolla upp det. Konstiga är att när mitt hd4850 är i kraschar datorn, sätter jag det i min htpc så fungerar det fint. Någon som kan ha nån ide vad som spökar?

Vad har du för nätagg? Nätagget kan ha gått sönder...

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Ett corsair HX520w modulärt. Konstiga är ju att det rök till, men moderkoret fungerar än, fast 1 nätverksport är kass.

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Hedersmedlem

PC-city har inte konkat. De la bara ner de fysiska butikerna pga olönsamhet. Läs om returer och reklamationer här: http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

ah tack så mycket för länken

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.

Permalänk
Medlem

Hade ett Corsair HX620W som pajade med liknande symptom.
Datorn funkade inget vidare när jag använde ett GTX260 men funkade fint med ett 9800Gtx+.
Tyvärr misstänke jag inte nätagget förrän det hade pajat det mesta i burken.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Konstigt, alltid trott att corsair ska hålla hög kvalitet, kan va måndags exemplar helt enkelt. Verkar dock va nått problem med mitt hd4850. Startar upp fint i min andra dator, men efter ett tag tappar det signalen till skärmen. Verkar som det fått stryck ändå:(

Visa signatur

Intel 4790k, gigabyte gaming 7,16gb ddr3 2400mhz,Sapphire rx470 oc 8gb.