Hjärnimplantat från Intel år 2020

Permalänk
Medlem

Hook me up !

Permalänk
Medlem

William Gibson's Neuromancer är här.

Permalänk
Avstängd

Det måste va en jäkla stömsladd om man skulle åka lång bort nån gång eller kommer processorn gå på batteri

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Vi kommer bli som en gps för staten till sist Ingen integritet kvar när vi har chipp i skallen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det måste va en jäkla stömsladd om man skulle åka lång bort nån gång eller kommer processorn gå på batteri

Vilken processor?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det lär väll bli liknande mobilprocessorer med explotionsartade batterier
kanske blir tekniken som pular två dioder i armen & drar ström därifrån för solpaneler eller paraboler på skallen lär man int vilja ha.

Permalänk
Medlem

Jag vill att mitt chip ska köra Windows XP!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet att jag stoppar ett chip i skallen för att kunna spela bättre, det är att gå för långt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murpie
Ska FRA läsa mina tankar då?

W0Rd!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Mognaden på detta forumet är enastående.

Kommer bli rätt så problematiskt att sätta dit chipet, ett felsnitt så kan man ju bli förlamad eller vad som helst. Ett slag mot huvudet skulle bli dödligt....

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vilken processor?

Ok, var det intel chip bara? trodde det var tal om processor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Mognaden på detta forumet är enastående.

Kommer bli rätt så problematiskt att sätta dit chipet, ett felsnitt så kan man ju bli förlamad eller vad som helst. Ett slag mot huvudet skulle bli dödligt....

Får man inte skämta om saker och ting utan vissa stör sig?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ok, var det intel chip bara? trodde det var tal om processor

Får man inte skämta om saker och ting utan vissa stör sig?

Allt intel gör är inte processorer.

EDIT:
Personligen hade jag gärna sett en intressant diskussion med vad det kan leda till. Nya sätt att kontrollera mjukvara.
Problem med att folk kanske använder datorn medans de kör eller kanske lösningar som att man kör bilen med tanken.

Istället är det samma skämt som kräks om och om igen om överklockning, virus och blåskärmar. Eller att man ska windows eller hur man uppgraderar "datorn i huvudet" när det handlar om sensorchip för att kommunicera med hårdvara.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ok, var det intel chip bara? trodde det var tal om processor

Får man inte skämta om saker och ting utan vissa stör sig?

Jo visst, lite drygt efter 6 sidor när det är en såpass intressant nyhet bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Allt intel gör är inte processorer.

EDIT:
Personligen hade jag gärna sett en intressant diskussion med vad det kan leda till. Nya sätt att kontrollera mjukvara.
Problem med att folk kanske använder datorn medans de kör eller kanske lösningar som att man kör bilen med tanken.

Jag tror detta kan gå väldigt långt, men tror det kommer dröja mer än 10 år innan folk är villiga att operera in saker på hjärnan. Som sagt, om man får ett slag där chipet sitter och den rörsig 1-2mm kan ju vad som helst hända.
Sen måste det bli väldigt påfrestande för hjärnan att hela tiden köra i max för att styra datorn.

Utöver det så krävs det att os och program och liknande helt byggs om, tror inte våra kroppar klara av att styra musen, och tangentbordet hela tiden. Skulle krävas väldigt mycket och vi skulle snabbt bli trötta osv.

Visst, skulle vara häftigt, men ser faktiskt inte detta hända inom det senaste 50 åren? Först och främst tycker jag hjärnkirurgin skall vara 100%, alltså att det är lika riskfyllt som att ta bort blindtarmen. Annars tror jag mycket skador kommer skapas av "installationen"

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Fett nice vill ha, praktiskt som fan

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Detta betyder att amerikaner kommer dö ut i fetma, nice..…

Bra poäng, snackas ju redan nu om att amerikaner har mycket fetma inom landet. Tänk framtiden.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

H+

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Kan man inte maxa crysis vill jag inte ha't.

Permalänk

Tanken att allt kan bli hackat oroar mig efter som man kan säkert koppla upp sig till andras kretsar och kanske bränna upp dom eller få dom att skicka någon slags elektrisk puls som dödar offret O.O

Visa signatur

---------Inget svar är också ett svar--------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Jag gillar forskargrupper som kommer med radikala idéer för att få stora summor pengar av företag.. Lite likt den starka AI-forskningen i början på 60-talet när folk trodde att man kunde göra en robot som skulle fungera som en människa. Det här kommer inte leda någonstans.. Eller, Andrew Chien lär ju inkassera en hel del pengar i några år.

Vilka dumheter!
Tekniken finns redan. Det som behövs är att tekniken blir billigare och lite mer avancerad. Redan idag går det utmärkt att köpa ett chip och montera in det för att styra din dator, men det kostar så pass mycket och är inte direkt riskfritt varför det inte är särskilt många som köper sådana idag.

AI-forskningen var misslyckad, visst, men det var för att svårigheten med att skapa en AI är våldsamt mycket högre än det här. Om det vore lättare så hade de pengar som spenderats på AI-forskning definitivt varit värt det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

kmr ju inte gå att kontrollera datorn genom att tänka. I spel kan det noog fungera bra men inte när man surfar och sånt eftersom att man spelar musik ofta då och tänker på allt möjligt. om detta blir verkligt så räkna med stooooooraa buggar i ett par år efter tekniken släpps och vill inte ens tänka på kostnaden.

Permalänk
Avstängd

Skatten på människan kommer att gå upp pga att vi kommer även att bli miljö farliga med dessa implantat. xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

Just nu känns det väldigt win att jag läser den linjen jag gör! "Biomedical Physics" med inslag av "Nanotechnology" som master tror jag blir asbest

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Jo visst, lite drygt efter 6 sidor när det är en såpass intressant nyhet bara.

Jag tror detta kan gå väldigt långt, men tror det kommer dröja mer än 10 år innan folk är villiga att operera in saker på hjärnan. Som sagt, om man får ett slag där chipet sitter och den rörsig 1-2mm kan ju vad som helst hända.
Sen måste det bli väldigt påfrestande för hjärnan att hela tiden köra i max för att styra datorn.

Utöver det så krävs det att os och program och liknande helt byggs om, tror inte våra kroppar klara av att styra musen, och tangentbordet hela tiden. Skulle krävas väldigt mycket och vi skulle snabbt bli trötta osv.

Visst, skulle vara häftigt, men ser faktiskt inte detta hända inom det senaste 50 åren? Först och främst tycker jag hjärnkirurgin skall vara 100%, alltså att det är lika riskfyllt som att ta bort blindtarmen. Annars tror jag mycket skador kommer skapas av "installationen"

Undrar om det verkligen kommer krävas så mycket. Se på iphone hur den kontrolleras. Man kan göra en hel del med bara höger, vänster, upp och ner.

Det kommer troligen att dröja mer än 10 år men det är det vanliga som forskarna brukar köra med "Om 10 år". Säger de 20 så vill ingen investera och säger de kortare än 10 så blir folk sura för att det "aldrig" kommer.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ddyao
Kan man maxa crysis?

Dåligt försök att vara rolig, eftersom det redan nämnts och nyheten handlar inte om en hel dator i huvudet utan att kunna kontrollera mus & tangentbord.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Varför operera in något när man redan nu kan kontrollera musrörelser med elektroder fästa på utsidan? Det är väl bara att tillverka ett headset att styra datorn med?

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Inte en chans med dagens övervakningshysteri att jag skulle vilja ha något sånt inopererat i skallen. Det finns fortfarande ställen APB med flera inte kan kolla, min hjärna får förbli ett sådnat ställe.

Permalänk

2020 Året då "Tänker du på någon annan när vi har sex!?" blir "Porrsurfar du när vi har sex!?"

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
2020 Året då "Tänker du på någon annan när vi har sex!?" blir "Porrsurfar du när vi har sex!?"

Haha :D:up:

Visa signatur

Balle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porre Hattyr
Varför operera in något när man redan nu kan kontrollera musrörelser med elektroder fästa på utsidan? Det är väl bara att tillverka ett headset att styra datorn med?

jobbigt om du är ute på stan och bära en massa elektroder på huvudet.
Du sätter dig på ett fik och vill snabb surfa och så har en elektrod lossnat från skalpen så din muspekare vägrar gå åt höger. Skoj.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
jobbigt om du är ute på stan och bära en massa elektroder på huvudet.
Du sätter dig på ett fik och vill snabb surfa och så har en elektrod lossnat från skalpen så din muspekare vägrar gå åt höger. Skoj.

Värre om det hände inuti huvudet^^

Visa signatur

pff