Bästa och enklaste sätt att streama till PS3?

Permalänk
Medlem

Bästa och enklaste sätt att streama till PS3?

Hej
Som rubriken låter så skulle jag vilja vet vad som är det enklaste och bästa sättet att streama video och ljud till Playstation 3.

Jag har sökt men inte hittat något som gör mig mycket klokare.

Är lite ute efter tillvägagångssätt samt nödvändiga program (hälst gratisprogram om det finns)

Samt vad kan jag streama och vad inte?

Aldrig tidigare testat streama då min burk har stått i vardagsrummet och har kunnat spela ut ljud och bild direkt till projen. Nu står den dock i sovrummet :\

Kommer kanske gå via wifi men hoppas jag kan gömma en tpkabel på något snyggt sätt till och från både PS3 och dumburk.

Tack för er tid.

Ursäktar mig för div stavfel.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag använder ett program som heter TVersity, det är smidigt, du väljer helt enkelt bara var du har dina filmer etc typ D:\Filmer i programmet sen startar du PS3 så hittar den TVersity automatiskt, kanske att du måste välja sök efter mediaserver.

Permalänk
Medlem

Ok låter enkelt nog.

Skall kolla upp det.
Tack.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Testade TVersity men jag kunde inte spela upp knappt hälften av all min anime.
Den krashade av mkv och sa att vissa avi (xvid) var korrupta medans vissa funkade felfritt, efter en omstart av datorn så funkade helt plötsligt en fil som inte funkade innan.

Vad har jag gjort fel?
Jag avinstallerade alla mina codecs (K-Lite)
reboot
installerade matrosk och AC3
installerade TVersity och dess codecpack som medföljde
sen testade jag streama från både deafult och egna inställningar.
Mp3 kunde den inte visa i PS3an alls. sa att inga filer fanns i mappen.

undersöker alternativ nr2 av svaren nu.

Tack för er tid.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ok testar nu ps3mediaserver och måste säga att den rullade igång omgående.
Enda jobbiga är att om den måste konvertera så kan man inte spola fram i filen.
Men annars går den som en dröm.
Enda den inte klarat av hittils är ogm.

EDIT:
Går tydligen att spola också om datorn hinner koda om XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

"PS3 Media Server" fungerar riktigt bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Går tydligen att spola också om datorn hinner koda om XD [/B]

Det låter som att du streamar över trådlöst, och då kan det upplevas som laggigt/segt att spola - men över LAN så går det klockrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeliasson
"PS3 Media Server" fungerar riktigt bra.

Det låter som att du streamar över trådlöst, och då kan det upplevas som laggigt/segt att spola - men över LAN så går det klockrent.

Är faktiskt över lan.
Dock kom jag på att det var en 720p mkv jag testade på.

Tack för tipsen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt