Permalänk

5870 två kablar?

Hej, jag har fått vantarna över en 5870 till mitt första datorbygge, jag och min far har byggt ihop det mesta och är nästan klara. När vi kom till grafikkortet märkte vi att det fanns två "kontakter" som man ska koppla in till nättagregattet. Min pappa tror att man kanske bara behöver koppla in en slad till nättagregatet medans jag är övertygad om att man ska koppla in två kabblar.
Så min fråga är, räker det med en kabel från graffikortet (radeon 5870) till nättaget eller ska jag koppla in båda två?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Båda, fungerar inte alls med bara ena.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv

Båda, en ger inte tillräckligt med ström.

Permalänk
Medlem

Jepp, båda ska sitta i.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Har du inte tillräckligt med kablar från agget eller så bör de ha följt med adapters från Molex till PCI-e, annars för du knalla till närmaste affär och köpa en för en 40kr.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tänk lite, om det hade räckt med en kabel hade de väl bara haft en kontakt och kunnat spara några ören...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S