Permalänk
Medlem

Funkar apples tangentbord med pc?

Såg ett snyggt apple tangentbord jag vill ha men jag såg att det står att systemkraven är mac blablabla, det är ett usbtangentbord.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=442850
Varför skulle det inte fungera med en xp pc? Kan man komma runt det om det skulle vara så?

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Sötast

Visst fungerar det!

Ett par knappar sitter lite olika från PC dock, vilket kan vara smått jobbigt stundvis, man kan dock använda t.ex Sharpkeys för att binda om knapparna.

Underbart tangentbord

Permalänk
Medlem

att knapparna sitter på andra ställen kan man ju leva med men efter lite efterforskning så ser jag att det saknas symboler på mac tangentbordet.

dessa symboler hittar jag inte på detta bord http://store.apple.com/se/product/MB110S/A

½£$¤{[]}\~ och slutligen print screen. Eller finns dom på sina vanliga platser ändå bara att man inte ser dom, bara att altgr:a så kommer dom fram?

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem

Urk varför vill man byta TILL apple tangentbord. (Bortsett från om man bara ska ha det för att titta på, men då förstår jag inte varför det måste vara pc-kompatibelt)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Deras tangentbord är extremt sköna att använda, som det påpekas fungerar detta ypperligt men det är vissa tecken som är på andra ställen el. inte kan använda som default

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Igelkott om du har sett/använt ett apple så märker du den utmärkta mekaniska kvaliteten för ett väldigt lågt pris, det är dessutom superslimmat och tunnt, med tunna tangenter, dessutom finns det ett minitangentbord som verkar vara ca 1000 gånger högre kvalite än alla andra minitangentbord.

nån som vet om man kan få fram dom tecknen jag visat över med alt gr eller om dom bara är försvunna det är alltså altgr+3,4,7,8,9,0,?,^ och print screen.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
Igelkott om du har sett/använt ett apple så märker du den utmärkta mekaniska kvaliteten för ett väldigt lågt pris, det är dessutom superslimmat och tunnt, med tunna tangenter, dessutom finns det ett minitangentbord som verkar vara ca 1000 gånger högre kvalite än alla andra minitangentbord.

Jag har använt många appletangentbord och jag står inte ut. Man måste trycka mitt på tangenterna för annars fastnar de. Kvaliteten verkar inte alls bra eftersom enter- och space-knapparna allt som oftast är sega och måste tryckas hårt för att det ska hänta nåt (många apple på skolan - De med äldre med plexibotten och de som länkas till av TS).
Men det kanske kan variera.. Macbooksen vet jag inget om dock. Och inte heller minitangentbordet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Har använt just detta tangentbord i cirka 2 år, först till en Mac men sedan ett bra tag till min PC. Detta är det absolut bästa och skönaste tangentbord jag någonsin använt och dessutom är det mycket snyggt och kvaliteten är på topp. Har än så länge inga problem med knappar som hoppar av eller fastnar, och symbolerna har inte bleknat ett enda dugg. Rekommenderar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
att knapparna sitter på andra ställen kan man ju leva med men efter lite efterforskning så ser jag att det saknas symboler på mac tangentbordet.

dessa symboler hittar jag inte på detta bord http://store.apple.com/se/product/MB110S/A

½£$¤{[]}\~ och slutligen print screen. Eller finns dom på sina vanliga platser ändå bara att man inte ser dom, bara att altgr:a så kommer dom fram?

Det är bara att alt-gr'a för å skriva dem, det finns annars drivrutiner så man kan få dem "på macplatser" men så vitt jag vet bara på x86 inte till x64. På senaste OS X 10.6 finns dock en del drivrutiner för windows också.

Sen fungerar inte printscreen, alls. Inte utan drivrutiner i alla fall.

Någon frågade sig varför byta till ett mactangentbord. Det är verkligen det skönaste jag skrivit på, tunt och väldigt stiligt. Dock gick y-knappen på mitt sönder efter knappt ett år så nu fick det bli Logitech ultra-x flat istället, tangentbord är slitvaror.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Avstängd

Det finns INGEN ergonomi i mac tangentbord! Dock har flat tangentbordet rätt så sköna knapptryck

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paltkoma
Deras tangentbord är extremt sköna att använda, som det påpekas fungerar detta ypperligt men det är vissa tecken som är på andra ställen el. inte kan använda som default

Ja...om man är hög kanske. Skulle inte vilja skriva mer än 2 -3 rader på ett sånt tangentbord. Har använt det mkt i jobbet, och knapparna är riktigt dåliga + för stort glapp mellan knapparna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm