Permalänk

GPS app till Android?

Undrar om det är någon som har bra koll på det om det finns någon bra gps app till Android (Htc Hero) som fungerar OFFLINE? Vill ju att det ska fungera utomlands utan att behöva betala för all datatrafik.

Har sett att Copilot finns till android men då är det endast som jag fattar det en licens för europa och en för usa osv....

Har även hittat bigplanet http://bigplanetmaps.wordpress.com/ men det finns inte för oss svenskar på market. Fördelan med det programmet är att man kan gå till en plats (på online karta) och sedan välja en radie som programmet sparar ner och lagrar för offline bruk om jag fattat rätt...

Rmaps finns också men då får man hålla på och göra egna kartor via Trekbuddy atlas creator och det är lite drygt att sitta och pilla med verkar det som...

Ingen som har någon ide vad som kan vara lämpligt för detta ändamål? Det får gärna vara gratis men allt är av intresse...

EDIT: AndNav kan tydligen använda sig av offline kartor men då måste man lika som med Rmaps använda Trekbuddy. Finns det inga färdiga kartor som man kan ladda ner och använda med något gps app?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

CoPilot finns som "Single Region" där du kan välja Norden.
Kräver dock att du har tillgång till Betalapps på Market.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
CoPilot finns som "Single Region" där du kan välja Norden.
Kräver dock att du har tillgång till Betalapps på Market.

Ok har ju inte tillgång till det just nu. Laddade ner Rmaps till telefonen för att testa med online kartor och jag tycker det fungerade riktigt nice. Tänkte nu prova att göra egna kartor med TrekBuddy atlas creator men kommer till problemet att jag måste ha Sqlite java wrapper filer för mac osx. och står att det finns på länken: http://www.ch-werner.de/javasqlite/ men jag kan bara hitta en zip-fil för win32bit. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk

Löste det genom att använda windows istället, undrar dock om vilka zoomnivåer som är lämpliga att göra kartor av? Blir ju extremt stora filer om man använder högsta zoomen över tex hela sverige....

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM