Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
har gjort det

vet inte om dom har ändrat det nu, men om du bara spelade med folk som hade låg psr typ under 1500 så kand et vara så att du har så hög psr att du inte fåt något.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att spelet inte känns lika balanserat och, vad ska man säga, fritt som dota. Demigod var ju en besvikelse på det sättet, på tok för få heroes och myckat annat. Det som är bra med dota är ju just känslan, bredden och att man måste ha lite wc3-skills

Ser fram emot att testa det, har PM:at efter invite här

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Jag blir så trött suck.. dessa folk som inte kan spela.

+1

Spelade med 2 av mina mates och båda är rätt så dåliga. Då jag varlvl 8 (Elec) var min Warbeast kompis lvl 4. Awesome!
Sedan så slutade det med att jag vart kickad, ena kompisen callade en vote för skojs skull sen passade även min andra mate och dom andra, bara för att det skulle vara roligt. Sedan så kickade dom 2 till också bara för skojs skull.

Kommer börja spela Guild Wars igen just för att det är 90% tards i detta game. Just nu ligger jag på runt 1480 PSR bara för att jag får t.ex. en 2-12 madman i laget. PSR borde tas bort och man borde gå efter K:D samt A:D ratio och kills/death/assist per game. Även denies/game osv.

Allt i mina stats är bra förutom PSR, vad kan det tyda på? Jo, att jag hamnar med noobs i stort sett hela tiden. Mina clanmates spelar i stort sett bara 1700-1800+ osv vilket jag inte kan vara med på, synd nog...

Edit: Forumet är dessutom 99% troll.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Sitter visst på hela 7st invites såg jag nu Har visst fått ett par under den senaste tiden.

Släng iväg ett PM med Mail om ni vill ha.

Nu är dom slut gick som smör

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95

Allt i mina stats är bra förutom PSR, vad kan det tyda på? Jo, att jag hamnar med noobs i stort sett hela tiden.

Eller att du inte ha någon laganda. Det värsta som finns är folk som whinar och klagar. Det förstör matcherna. Om man bara är positiv och inte bryr sig så mycket om statsen går det alltid mycket bättre och framförallt man har roligare

Detta är egentligen inte riktat enbart mot dig, så känn dig inte utpekad. Har nog aldrig spelat med dig så vet inte hur du är.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95

Jo, att jag hamnar med noobs i stort sett hela tiden.

Det har jag också otur med att göra. Tyvärr.
Min psr ligger på 1540 pendlar upp och ner hela tiden.

Det är ju ett teamplay game, men vissa fattar ju inte detta.

Guild wars? Hmm, det köpte jag förut faktiskt Börjat lira det lite smått.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Eller att du inte ha någon laganda. Det värsta som finns är folk som whinar och klagar. Det förstör matcherna. Om man bara är positiv och inte bryr sig så mycket om statsen går det alltid mycket bättre och framförallt man har roligare

Detta är egentligen inte riktat enbart mot dig, så känn dig inte utpekad. Har nog aldrig spelat med dig så vet inte hur du är.

Mvh

Spelar i stort sett aldrig carries, mest support och ibland någon tank. Pickar efter det laget behöver och väldigt sällan vad jag själv vill spela. Laganda finns hos mig, men sällan hos dom jag spelar med.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Ala_95, de verkar som de ända du bryr dig om är att få en så hög PSR som möjligt eller? Det som är viktigast är väl att få en så jämn match som möjligt? Roligaste är väl att köra SDEM och AREM samt kicka alla nybörjare och kicka alla som har mer kills än assists. Inget fel med det men en stor Scout varning.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Ala_95, de verkar som de ända du bryr dig om är att få en så hög PSR som möjligt eller? Det som är viktigast är väl att få en så jämn match som möjligt? Roligaste är väl att köra SDEM och AREM samt kicka alla nybörjare och kicka alla som har mer kills än assists. Inget fel med det men en stor Scout varning.

EM, oj oj oj.
Jag bryr mig inte om att få hög PSR utan att kunna spela med folk som ligger på samma nivå som mig. Spelar man med folk med 1400-1500 psr så hamnar i stort sett alltid med 2-3 noobs i sitt lag.
Fick vara med på ett 1800+ game en gång och shit vad det var roligt, man var inte tvungen att säga vad folk skulle göra och vart dom skulle gå och om vi skulle ganka, det behövdes inte för alla tänkte lika.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
EM, oj oj oj.
Jag bryr mig inte om att få hög PSR utan att kunna spela med folk som ligger på samma nivå som mig. Spelar man med folk med 1400-1500 psr så hamnar i stort sett alltid med 2-3 noobs i sitt lag.
Fick vara med på ett 1800+ game en gång och shit vad det var roligt, man var inte tvungen att säga vad folk skulle göra och vart dom skulle gå och om vi skulle ganka, det behövdes inte för alla tänkte lika.

Men just därför är det väl PSR som behövs och inte KD/AD-ratio? Då fokuserar folk på att vinna istället för att få fin kill/death-ratio?

Men visst finns det mycket idioter i HoN, 80% av matcherna så vinner det ena laget FÖR ATT det finns en idiot i det andra. Synd =/

Permalänk

Btw har vi någon Swec-klan eller? Vem håller i den? Leinhart leavade ju, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för på PSR egetligen? På games med +1600psr hänger det inte några "noobs" inte så att ni också är dåliga då ;)? Skylla ifrån sig skall man icke, det är ett lag spel.

Permalänk
Medlem

Finns inge garantier för att det inte finns sämre spelare på 1600PSR, har man bara tur att vinna ett par games ligger man runt där lätt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Spelar ju ingen roll vad man har för lagspel om dom andra 4 i laget inte har något. Spelade t.ex. med en scout som stod utanför gangsen och väntade tills vi andra hade dött. Sen lyckades han ta kanske en eller två med lite hp när dom sprang tillbaka. Vi var alltså 4v5. Dessutom feedade han en hel del också.

Spelade med en arachna en gång som inte sa ett enda ord, körde sitt eget race. Innan en fight så gick han 1v5 och hade han tur så lyckades han döda en, men oftast inte. Vi påpekade det och sen började han prata och kalla oss för noobs och han var sktibra och hade en skitbra taktik. 5-17 arachna, awesome! SJäv var jag andromeda och hade 7-4-10. Många av deathsen pga att vi oftast var 4v5.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Haziza: Jo precis, finns många mindre bra på 1600+ också. Är själv 1670 och kan inte säga att jag är speciellt bra. Mer haft tur med lag och spelat med kompisar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan Vad kör ni för på PSR egetligen? På games med +1600psr hänger det inte några "noobs" inte så att ni också är dåliga då ;)? Skylla ifrån sig skall man icke, det är ett lag spel.

Ligger själv runt 1400-1450 poäng. Jag är inte super, men det är skillnad på noob och retard (vissa games heter "noobs not retards").

Retards är folk som sitter på 0-22 efter 40minuter, scouts som tar rune of invisibility framför teammates, folk som dör på andra waven för att de tror att de är imba och sen påstår att deras hero är sämst för att de dog, folk som inte vet vad enter är för tangent, folk som inte vet vad "back" betyder, folk som är enda tank-heroen i teamet men är livrädda för att dö och sätter sig hellre i skogen och låter agility-heroes springa fram, dps:er som inte hjälper till och så vidare och så vidare.

Det kan vara väldigt svårt att komma upp i 1600psr när man konstant hamnar med sånt folk, en catch-22-situation eller vad det heter, man kan inte komma upp i hög psr för att det finns idioter och för att slippa idioterna måste man komma upp i 1600psr.

Jaja man ska tänka på barnen i Biafra (stavning?) och vara glad att man kan spela med sin lillebror (så är det 33% mindre risk att en idiot kommer med i ens lag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Ligger själv runt 1400-1450 poäng. Jag är inte super, men det är skillnad på noob och retard (vissa games heter "noobs not retards").

Retards är folk som sitter på 0-22 efter 40minuter, scouts som tar rune of invisibility framför teammates, folk som dör på andra waven för att de tror att de är imba och sen påstår att deras hero är sämst för att de dog, folk som inte vet vad enter är för tangent, folk som inte vet vad "back" betyder, folk som är enda tank-heroen i teamet men är livrädda för att dö och sätter sig hellre i skogen och låter agility-heroes springa fram, dps:er som inte hjälper till och så vidare och så vidare.

Det kan vara väldigt svårt att komma upp i 1600psr när man konstant hamnar med sånt folk, en catch-22-situation eller vad det heter, man kan inte komma upp i hög psr för att det finns idioter och för att slippa idioterna måste man komma upp i 1600psr.

Du sammanfattade just exakt mina tankar om Pub. Skill Rating!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Ligger själv runt 1400-1450 poäng. Jag är inte super, men det är skillnad på noob och retard (vissa games heter "noobs not retards").

Retards är folk som sitter på 0-22 efter 40minuter, scouts som tar rune of invisibility framför teammates, folk som dör på andra waven för att de tror att de är imba och sen påstår att deras hero är sämst för att de dog, folk som inte vet vad enter är för tangent, folk som inte vet vad "back" betyder, folk som är enda tank-heroen i teamet men är livrädda för att dö och sätter sig hellre i skogen och låter agility-heroes springa fram, dps:er som inte hjälper till och så vidare och så vidare.

Det kan vara väldigt svårt att komma upp i 1600psr när man konstant hamnar med sånt folk, en catch-22-situation eller vad det heter, man kan inte komma upp i hög psr för att det finns idioter och för att slippa idioterna måste man komma upp i 1600psr.

Jaja man ska tänka på barnen i Biafra (stavning?) och vara glad att man kan spela med sin lillebror (så är det 33% mindre risk att en idiot kommer med i ens lag)

Mm. Spelade Scumbag-Scout taktiken bara för att farma lite PSR. Riktigt dryg taktik men effektiv. Vann 5-6 games 1v1 och var nästan uppe i 1600PSR. Spelade sedan några games med mina kompisar som inte är så bra och vips så var man nere på 1530. Sedan så hamnar man med retards och är nere på 1480.

Hoppas att det blir bättre när det släpps.

En till sak jag stör mig på är att man kan bli kickad i stort sett närsomhelst. Är man bra så passar ju andra laget för att dom vill ha 5v4 och dom i ens eget lag kanske passar bara för skojs skull (som mina 2 "mates" gjorde) eller så tycker dom bara att man är för bra eller "stealar" alla kills bara för att dom inte får killen. PSR borde tas bort och kicksystemet borde göras om, det tycker jag.

Edit:
Vinn 10psr
förlora 10psr
förlora 10 psr
vinna 10 psr
förlora 15psr
vinn 5psr
förlora 20psr
vinn 5psr
vinn 5psr
förlora 20psr
vinn 5psr
förlora 15psr

= -50psr
6 vinster
6 förluster

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Tycker själv inte att man ska ta bort PSR, utan det är väl det enda man ska ha, K/D-ratio säger ingenting om man ofta spelar accursed då man får lite sämre fastän man är superbra.

DÄREMOT tycker jag att alla ska börja på 0 PSR och så är det jättelätt att stiga i PSR, man förlorar inte så mycket om man förlorar men om man vinner så får man ganska mycket. Då slipper man spela med folk som spelar för första gången. Jag t.ex. var först uppe i 1500psr (såklart), sedan sjönk jag till 1300psr och sen kom jag upp till 1450psr, vilket gör att jag nu rankas som SÄMRE än de som spelar för första gången fast jag spelat över 100matcher. Eftersom procent-talet på auto-balance skulle bli fucked up oavsett om man har det nuvarande eller K/D-ratio så föreslår jag min idé ska fan maila in den till S2 games

Permalänk
Medlem

har någon en invite över.
jag vill verkligen börja spela, men det är ju så svårt att få invites
PM'a mig om ni har någon invite är ni snälla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
har någon en invite över?
jag vill verkligen börja spela, men det är ju så svårt att få invites
PM'a mig om ni har någon invite är ni snälla

samma här

Permalänk

JAAAAA JULSMILEYS!!!!!

Permalänk
Medlem

Finns det nån tutorial sida eller nått? De gnäller så jävla mycket över att man inte kan spela, fast man är på noob server. Har lixom inge erfarenhet med såna här spel, men väldigt sugen på lära mig spela. Dör fan hela tiden...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Finns det nån tutorial sida eller nått? De gnäller så jävla mycket över att man inte kan spela, fast man är på noob server. Har lixom inge erfarenhet med såna här spel, men väldigt sugen på lära mig spela. Dör fan hela tiden...

Kolla på forumet, där står det lite.

Edit, menar såklart HoN forumet!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

- Tomt

Permalänk

Någon som har en Key över? Har gett bort alla mina 6 (pre-koppt) och vet inte hur man ska göra för att få in en polare till. Hoppades att man kunde komma in om man preköppte direkt. Skicka PM om du har, väldigt uppskattat.

-Fixat, fick tag i en invate.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Gillar helt klart PSR systemet, då jag slipper spela med folk som är helt efter.

Ifall ni har problem med att öka er PSR så spela ihop, verkar vara 2-3 stycken här som kan spela men ändå har låg psr.
5 games och ni borde vara uppe i nästan 1600 och på 1600+ (Non EM) så finns det inte så mycket idioter.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Finns det nån tutorial sida eller nått? De gnäller så jävla mycket över att man inte kan spela, fast man är på noob server. Har lixom inge erfarenhet med såna här spel, men väldigt sugen på lära mig spela. Dör fan hela tiden...

Har du skype så kan vi köra lite 1v1 så kan jag lära dig litegrann.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

beta-key

Någon som händelsevis sitter med en nyckel över, ska börja lira med ett gäng kompisar som tyvärr redan gett bort sina keys. Vore grymt snällt.

Visa signatur

i7 920 @ 3.2 Ghz | Noctua NH-U12P | GTX 285 | 6Gb Corsair XMS3 1333Mhz | GA-EX58-UD4P | Samsung SP F1 750Gb | Antec Nine Hundred Two | Corsair TX 650W | Logitech G15 & G500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Har du skype så kan vi köra lite 1v1 så kan jag lära dig litegrann.

nej, har inte äns mick tror jag.

Visa signatur

^^^
@¿@
o