Köpa Iphone 3gs, 16GB eller 32GB?

Permalänk
Medlem

Köpa Iphone 3gs, 16GB eller 32GB?

Tjena Sweclockers!

Jo ska köpa en Iphone, från Halebop om ni vill veta det.

Men jag undrar vad man ska köpa 16GB eller 32GB?
Vad har du? Var det för mycket eller för lite? motivera tack!

Är det värt att Jailbreaka? vad händer när man Jailbreakar försvinner garantin eller nåt sånt om man gör det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Varför just skapa en ny tråd? Testa sök lite internet eller ta upp det i din andra tråd istället.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

det är lite upp till dig att fundera på vad du har för behov. Har du mycket musik/film/bilder som du vill kunna lagra så att det är "berättigat(i brist på bättre ord)" att betala ca 1000 kr extra för 16 gB extra minne. Jag gjorde själv den prioriteringen att jag inte behövde det extra minnet.

Vet dock inte om det var ett bra beslut än då jag inte får min telefon förens imorgon. (Den ligger på utlämningsstället nu men jag har inte fått min avi än ock fick inte hämta ut utan avin. Har testat)

Som jag skrev det är upp till dig att göra den bedömningen vad du har behov av... Fundera då också på om du tex kommer att använda spotify till telefonen då kanske du inte behöver det extra minnet pga det.

Jag har läst mycket om detta och kommer att jailbreaka min så fort jag får den. Ska du skicka in den på reparation är det bara att nollställa den innan så klarar sig garantin. Annars kan inte jag hitta något negativt med att jailbreaka om man håller koll på säkerheten då det öppnar upp några säkerhetsluckor tyvärr...

Den som söker skall finna. Googla om du är osäker på något. Det finns oftast någon som har haft samma problem innan.

MVH

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaile

Vet dock inte om det var ett bra beslut än då jag inte får min telefon förens imorgon. (Den ligger på utlämningsstället nu men jag har inte fått min avi än ock fick inte hämta ut utan avin. Har testat)

Är i exakt samma sits som du tyvärr, min 32gb ligger på COOP och väntar på mig men jag får inte ta hem den pga posten segar som vanligt =/

Jag prioriterade som så att jag tyckte att det var värt att lägga 1k mera för 16gb extra minne eftersom min iPhone kommer att ersätta min halvdöda iPod Video 30gb.
Och ett till skäll är för att andrahandsvädret är högre på 32gb modellen än på 16gb modellen naturligtvis. Även om dem sjunker fortare än den svenska kronkursen pga Apple släpper nya modeller stup i kvarten

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag valde 16GB eftersom det var bättre tillgång på den när jag beställde. Kan inte säga att jag behövt mer utrymme än så men visst känns det lite trist att ha det näst bästa när man kunde fått dubbelt mer lagring för lite mer pengar.

Om du behöver 16 eller 32 kan vi inte svara på. Det är upp till dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Är i exakt samma sits som du tyvärr, min 32gb ligger på COOP och väntar på mig men jag får inte ta hem den pga posten segar som vanligt =/

Då förstår du min smärta.

Sitter just nu och väntar på att postbilen ska komma så jag kan hämta min älskling.

OnT

Som jag sa tidigare måste du fundera på vad du har för behov.

(kom inte på något vettigt att skriva så jag tänkte att om man upprepar sig så kanske man hjälper till lite extra:P)

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

32 GB! Jag har 32, och bara mina apps tar upp ca 7-10 gb!
plus att du vill ha lite filmer och podcasts?

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera 32GB varianten. Men i slutändan är det ju du själv som bestämmer.

Visa signatur

Sony VAIO VPC-F11M1E/H Intel Core i5 520m, 4 GB RAM, nvidia geforce 330m, 500 GB HDD