Permalänk
Medlem

Qnap AD problem

Jag har en TS-239 Pro Turbo som inte vill koppla upp sig mot mitt AD, någon som känner till en lösning?
Jag köpte burken för 2 månader sedan och fick då upp kopplingen mot mitt AD. Jag har sedan dess uppgraderat till firmware v3.1.2 Build1014 och misstänker att det var här som problemet uppstod. Av en slump så såg jag att kontakten med mitt AD inte fungerade längre när jag skulle förbereda byta av HD i burken. Jag gjorde då en factory-reset för att börja om från början. Nu går det inte att koppla upp mot AD.
Jag följer exakt vad som står i manualen hur jag skall konfigurerar burken. Dvs så som jag fick upp kopplingen från början.

Permalänk
Medlem

Problemet lite på spåret. Jag nergraderade firmware till det som var på burken när den var ny och nu så fungerar allt igen. Skall felanmäla detta till QNAP.

Permalänk
Medlem

Efter lite felsökning tilsammans med QNAP support så har det visat sig att det är en bugg, det går inte att använda specialtecken i AD passordet.
QNAP hoppas att lösa detta i nästa firmwareupdate.

Permalänk
Medlem

precis, har kommit fram till samma sak på egen hand. har en 209 som jag hade mot mitt AD och får samma problem

Min lösning: utrangera QNapen och använder den som standalone

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag valde att tillfälligt byta passord tills de löser detta. Jag tror Taiwaneserna fixar detta.