Jag har en TS-239 Pro Turbo som inte vill koppla upp sig mot mitt AD, någon som känner till en lösning?
Jag köpte burken för 2 månader sedan och fick då upp kopplingen mot mitt AD. Jag har sedan dess uppgraderat till firmware v3.1.2 Build1014 och misstänker att det var här som problemet uppstod. Av en slump så såg jag att kontakten med mitt AD inte fungerade längre när jag skulle förbereda byta av HD i burken. Jag gjorde då en factory-reset för att börja om från början. Nu går det inte att koppla upp mot AD.
Jag följer exakt vad som står i manualen hur jag skall konfigurerar burken. Dvs så som jag fick upp kopplingen från början.
Problemet lite på spåret. Jag nergraderade firmware till det som var på burken när den var ny och nu så fungerar allt igen. Skall felanmäla detta till QNAP.
Efter lite felsökning tilsammans med QNAP support så har det visat sig att det är en bugg, det går inte att använda specialtecken i AD passordet.
QNAP hoppas att lösa detta i nästa firmwareupdate.