Problem med extern WD HD

Permalänk

Problem med extern WD HD

Hej!
Köpte en ny extern hårddisk (Western Digital 500 Gb Passport 3200ME)
för tusenlappen för några månader sedan och var väldigt nöjd.

Efter några veckor började den dock strula. Så fort jag belastade hårddisken lite med stora filer som jag kopierade så kom det bland annat felmeddelande som "Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet". Väldigt konstigt. Om man lät hårddisken vara i några timmar kunde man börja kopiera lite igen, men den strulade ändå. Jag har prövat att formatera den till olika format men den fungerar fortfarande inte som den ska.

Igår kväll skulle jag kopiera ett spel från externa hårddisken till datorn och då va hastigheten först på 20 mbit/s men sedan gick den ner hela tiden och var nere på 1.5 mbit/s.

Några tips på vad jag kan göra? Jag har inte tappat hårddisken i golvet eller dylikt, utan den ska vara oskadad.

Väldigt tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle förslå att du försöker göra en backup av den, och sedan lämna in den, låt nån annan ta hand om skitgörat
Men annars kan du testa en formatering?

Men det här med hastigheten, kolla om ditt anti-virus jobbar samtidigt, då söker det nog igenom filerna du överför samtidigt. Kan även bero på att du gör något annat samtidigt, jag har nämligen inte kunnat spela samtidigt, för då skulle något som egentligen tog cirka 2 min, ta 2 timmar. Det kanske beror på att jag har sämst dator, kanske inte.

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Tack för svaret!
Har som sagt prövat olika formateringar och dylikt, och de funkar inte.
Så det blir väl att lämna in den, och hoppas på det bästa.

Tack igen

Permalänk
Medlem

Aja, ledsen att jag inte kunde hjälpa mer än så.

Lycka till.

Visa signatur

Lwl

Permalänk

Ramerix, det beror på att du har Fat32 på din hårddisk, och det hindrar hårddisken att ha typ över 2 GB stora filer.

Om du vill ha hårddisken till ett annat format, backupa allting på den och högerklicka på den, 'Formatera' och ta NTFS och börja formateringen (som tar bort all data på hårddisken). Nu ska det nog funka

Permalänk
Medlem

Tack kocka Pinsamt av mej, bör veta de !=DD hehe

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk

Inte alltid så lätt
Kul att kunna hjälpa till!

Permalänk
Medlem

Varför formattera om? Dismounta den externa disken först, sedan:

CONVERT X: /FS:NTFS