Dreamhack flyttas till Göteborg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Det var en jävligt bra idé!
Dom skulle kunna ha en hall som är 20+
Det tror jag hade varit uppskattat, då hade jag nog också tagit mig dit.

Kanske borde man skriva ett mail till arrangörerna och se vad dom säger?

Ja fan va gött! Då kan dom ha en öppen bar också

Permalänk

Varför har alla förutfattade meningar om Stockholm?

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Ja fan va gött! Då kan dom ha en öppen bar också

Då har du ju helt missat varför man åker till DH.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att det är lite tråkigt ifall dom flyttar på Dreamhack,
Jag menar, dreamhack er ju ett utav dom största evenemang som vi har i Jönköping för tillfället.

Men visst, det är ju en grej som ledningen bedömer och beslutar i slutändan

Permalänk
Medlem

Detta gör antagligen att jag inte kommer om vi säger så
Stockholmare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
20+ är väll lite hårt.

tänkte mest typ 18.

då skulle man kanske ta sig några rundor till "dagiset" och kolla på den hysteriska folk massan för att sen gå igenom utställningarna på väg till baka till sin tron bland resten av oss entusiaster/Gamer's.

Ni menar A-hallen som alltid finns, där det aldrig är några p12or (som bara hänger i D-hallen)...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

hade de haft 18års "hallar" eller 20+ hallar. Hade jag och ganska många äldre faktiskt åkt till dreamhack.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag har alltid tyckt DH ser kul ut på pappret men när man ser videoinslag därifrån inser man att man inte skulle orka med kidsen. Och inte har man blivit yngre för varje år som rullat förbi heller. En lugnare avgränsad yta för 25+ eller varför inte 30+ så kommer jag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Då har du ju helt missat varför man åker till DH.

Det är väl upp till var och en hur man vill roa sig eller!
Drick du din jolt cola så håller jag mig till mitt val av dricka..

Permalänk
Medlem

DH:S i göteborg och DH:W i Stockholm tycker jag låter bäst om dom planerar att flytta det.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Nu skulle jag själv inte ha någonting emot en bar, eller ett område för 25+.

Tycker dock inte ni ska hacka ner på Jolten sådär. De flesta här tar Jolten för givet... en gång i tiden var jolt värd sin vikt i guld. Fick ju fan direktimportera från tyskland om man ville ha den på ett lan.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Nu skulle jag själv inte ha någonting emot en bar, eller ett område för 25+.

Tycker dock inte ni ska hacka ner på Jolten sådär. De flesta här tar Jolten för givet... en gång i tiden var jolt värd sin vikt i guld. Fick ju fan direktimportera från tyskland om man ville ha den på ett lan.

Men tyvärr har ju jolten gått i konkurs, de höll en tyst minut på DH winter 09.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

kan bli mitt första riktiga lan då jag bor 800m därifrån...tycker att det är bättre med gbg och sthlm då stäljva staden och saker man kan göra vid sidan av lanet är bättre...hade hellre åkt på lan i sthlm än jkp

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker på att statoil-raiden kommer för evigt försvinna?:O vi måste hitta nytt ställe i gbg

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt med folk som har koll på vad dom snackar om

Kan också vara så att när uthyrare av lokaler inte är tillmötesgående för en utveckling så försöker ma hitta nya parter.

Dom som "styr" är väll i stort sett samma personer som det varit rätt länge kan man tycka.

Löser sig ett fulsatt scandinavium osv så lär DH få plats med, bara räkna på det om ni nu skulle orka

EDIT: Ang Jolt så är det inte Jolt utan burktillverkaren som begärt konkurs, sen att Jolt hade ett hårt avtal med burktillverkaren gör att det inte finns burkar som produceras längre. Dock finns Jolt på PET, men det är väll för modernt att dömma av övriga kommentarer här nu för tiden.

Visa signatur

Rambo var en diva, mer CO-OP åt folket. | Min påbörjade chassimod
73 de SM7XSJ

Permalänk

Asså när ni kommer till gbg kan ni glömma allt som hade med jkpg att göra! Statoil ersätter ni med Baguetten hundra meter från SM, där man köper monster baguetter med valfritt tillbehör t.ex kebab, panbiff eller västkustsallad och bara till det låga priset 30kr och dricka ingår!

Jaa ni läste allt rätt, dricka ingår!!

Permalänk
Medlem

fuck.. får leta upp en ny mack nära men jag bor närmare gbg än jkpg men hade gillat elmia bättre

Permalänk
Medlem

dreamhack har ju bara blivit sämre, för 5 år sen kanske man hadevelat åka då såg det kul nu är det som många har skrivit bara massa snorungar å skit.. då kan man strunta i det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Är så trött på att tex alla huvudkontor inom företag alltid måste vara i Stockholm. Det är dyrare hyra, dyrare mat, högre lön (=dyrare för företaget), svårt med parkeringsplatser för bilburet folk mm mm mm mm.
För dom flesta företag finns det inte på något sätt nytta med att ha sitt huvudkontor i Stockholm. Dom skulle lika gärna kunna vara tex i Trollhättan. Flygförbindelse direkt till Stockholm, Göteborg och Malmö.
Eller tex Jönköping, mitten av dom två stora städerna.

Nä, när ska vi inse att vi har mer mark, hus, städer, folk, människor mm än i Stockholm.

OBS: Jag klankar inte ner på Stockholm eller stockholmare!!! Men varför tror en del att det inte går att ha huvudkontoret i någon annan stad??? [/B]

För att det finns fler människor, fler universitet och att det är en attraktiv plats att arbeta på.

Vilket leder till att det finns en större kompetens och även en vilja för annan kompetens att relokalisera. Jag skulle inte vilja flytta till t.ex. Trollhättan.

Permalänk
Medlem

Wohoo! nyligen flyttat till gbg, vilken lycka ^^ btw! varför gick jolt i KK! fan godaste colan IMO!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mille666
Är det bara jag som tänker på att statoil-raiden kommer för evigt försvinna?:O vi måste hitta nytt ställe i gbg

Om det blir svenska mässan kan jag rekommendera pressbyrån i korsvägen, några >100 pers för att raida det stället och du har ett fint stopp i en stora delar av göteborgs kommunaltrafik som bonus. Bilköerna som kan skapas ska heller inte tas lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Det är väl upp till var och en hur man vill roa sig eller!
Drick du din jolt cola så håller jag mig till mitt val av dricka..

Alkohol är förbjudet på Dreamhack så det blir rätt svårt

Riktigt surt att de flyttar det till Göteborg...
Det har ju alltid vart i Jönköping och borde alltid vara det?
Läste igenom kommentarerna och det verkar vara som att folk vill ha i Göteborg, men det finns ju ett Dreamhack för det med.
Som sagt, riktigt surt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
varför gick jolt i KK!

DH går inte tillräckligt ofta;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
Wohoo! nyligen flyttat till gbg, vilken lycka ^^ btw! varför gick jolt i KK! fan godaste colan IMO!

De beställde mer tomma burkar från Rexam än de fick sålt och blev således stämda. De la en beställning på 90 miljoner burkar men lyckades bara sälja 23 miljoner..

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

När man ser den här tråden så ser man att vissa här på forumet har starkt emot personer umder18 år..... Det finns fjortisar i Sverige också. Bara för att kanske inte du eller jag är en så kan du/ ni som ogillar detta hålla er ifrån tex Dreamhack då detta är ett ställe med mycket folk och där det finns
mycket folk finns det också fjortisar. Vill du bli av med dom, starta en grupp på Facebook och tyck illa om dom. Annars låt dom leva som dom vill så kan du leva som du vill. Dom klagar säkert på att alla ska spela dator överhuvud taget på Dreamhack..... Men Dreamhack är en blandning av olika sorters personer och låt det vara så, det är ju en del av hela Dreamhack....

Vill ni inte ha det så så starta ett nytt event......

Edit: stavfel då det var skrivet hastigt på Iphonen......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sh1ft
När man ser den här tråden så ser man att vissa här på forumet har starkt emot personer umder18 år..... Det finns fjortisar i Sverige också. Bara för att kanske inte du eller jag är en så kan du/ ni som ogillar detta hålla er ifrån tex Dreamhack då detta är ett ställe med mycket folk och där det finns
mycket folk finns det också fjortisar. Vill du bli av med dom, starta en grupp på Facebook och tyck illa om dom. Annars låt dom leva som dom vill så kan du leva som du vill. Dom klagar säkert på att alla ska spela dator överhuvud taget på Dreamhack..... Men Dreamhack är en blandning av olika sorters personer och låt det vara så, det är ju en del av hela Dreamhack....

Vill ni inte ha det så så starta ett nytt event......

Edit: stavfel då det var skrivet hastigt på Iphonen......

Och på vilket sätt skulle det drabba dig om det fanns en 18 eller 20+ hall?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Har varit på dreamhack en gång, kommer inte åka någon mer gång om det inte blir en 20+/tyst hall.

Permalänk
Medlem

18+ Hall så hade jag åkt dit nu till sommaren hade det däremot varit 20+ så hade jag fått problem dock Har inte passerat den gränsen än.
Bor strax utanför göteborg så för mig är detta bra antar jag. Bra för Göteborg me

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Har varit på dreamhack en gång, kommer inte åka någon mer gång om det inte blir en 20+/tyst hall.

A-hallen?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

var och besökte dhw nu för någon vecka sen, tycker det har blivit rätt förstört.. bara massa 12-16 åriga småkillar som sittter och skriker och lirar wow/cs.. även massa fjortisar som vill ha uppmärksamhet eller något, för datorintresserade tror ja inte dom är precis..

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU