Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubbe
Har aldrig pendlat till uppsala så det äventyret skulle nog ta 3-4 timmar

Men varför har inte Webhallen fått några?
Detta är en skandal värdig Aftonbladets framsida.

Asus.David sa något om att Alina skulle få en liten leverans leverans före Webhallen, men att Webhallens leverans skulle vara mycket större.

Permalänk
Medlem

Nice, Alina har skickat iväg den nu. Hoppas att den hinner kommer fram till måndag eller tisdag. Någon som vet hur posten jobbar nu kring jul. Har för mig att dom brukar ha öppet helgerna innan för att det är så mycket paket. Någon som har koll?

Permalänk
Medlem

var och hämtade em ul30vt på webhallen så jag kan förlåta Asus denhär gången.

Permalänk
Medlem

när ni får in den, posta gärna hur den är, ljud från Hårddisk? Kvalitet på ul30vt? tangent?

ska se vad ni skriver om det blir Mycket positivt ska jag beställa

tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubbe
var och hämtade em ul30vt på webhallen så jag kan förlåta Asus denhär gången.

Nice! Såg på hemsidan att dom har fått in nu Hoppas dom har skickat min nu

Såg även att dom har lagt till 5600mAh batteriet i sortimentet! (1995kr)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=105907

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scombei
Nice! Såg på hemsidan att dom har fått in nu Hoppas dom har skickat min nu

Såg även att dom har lagt till 5600mAh batteriet i sortimentet! (1995kr)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=105907

najs.

Tror du de kan tänka sig lägga till denna 5600 i paketet och ta bort 4400?

kanske kommer det då kosta 1000 mer, eftersom de får en ny 4400 .

vad tror ni? hur flexibla är Webhallen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moac
najs.

Tror du de kan tänka sig lägga till denna 5600 i paketet och ta bort 4400?

kanske kommer det då kosta 1000 mer, eftersom de får en ny 4400 .

vad tror ni? hur flexibla är Webhallen?

Jag vet inte, men jag har svårt att tro att dom går med på det. Vad ska dom med ett 4400 till?

Permalänk

Exakt....tror inte det heller.

Har själv precis lagt en order på UL30VT på Alina. Blev ju lite billigare än Webbhallen då de inte tar ut någon frakt

Permalänk

Ni som har förbeställt hos Webhallen, har ni fått någon mail om att de har skickat grejerna? Det har inte jag fått i alla fall.
Undrar också om vad "3 st i lager för postorder" betyder. Om det är 3 kvar EFTER de har räknat bort alla som har förbeställt eller innan :P.
Vill gärna få min datan i början på nästa vecka.

Permalänk
Medlem

En liten sidofråga.

Är det något annat än storleken på skärmen, numeriskt tangentbord och DVD-spelaren, gigabit LAN, (samt mått och vikt då förstås) som skiljer mellan UL30VT och UL50VT? Är det samma komponenter, samma kvalitet på panelen osv i övrigt?

Man får ju lite mer med UL50 men prisskillnaden är inte stor, därför fundersam på om det är sämre kvalitet på något på 50'an.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

De här fick ja idag...vafaaaaan!! vill ju ha datorn =(( ville hämta den i butiken i Sthlm ju! "Bäste Webhallenkund,

Vi skickar det här mailet till dig eftersom du har lagt en eller flera beställningar hos Webhallen och i dessa beställningar saknas fortfarande en eller flera artiklar:

Ordernummer XXXXXXX
==================

Kan troligen _ej_ levereras innan jul:
105432: Asus UL30VT-QX030V - C2D SU7300 / 4GB / 500 GB / 13.3" TFT / nVidia 210M 512MB / BT / Windows 7 HP [HV]"

Hinner dom få in den till den 15de ändå tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
De här fick ja idag...vafaaaaan!! vill ju ha datorn =(( ville hämta den i butiken i Sthlm ju! "Bäste Webhallenkund,

Vi skickar det här mailet till dig eftersom du har lagt en eller flera beställningar hos Webhallen och i dessa beställningar saknas fortfarande en eller flera artiklar:

Ordernummer XXXXXXX
==================

Kan troligen _ej_ levereras innan jul:
105432: Asus UL30VT-QX030V - C2D SU7300 / 4GB / 500 GB / 13.3" TFT / nVidia 210M 512MB / BT / Windows 7 HP [HV]"

Hinner dom få in den till den 15de ändå tro?

Fan vad trist, fick samma mail. Om de får in den till den 15:e vore det ju konstigt om man inte kunde hämta ut sin beställning, så antagligen inte.
Kan ju iofs vara så att det är ett automatiskt mail som skickas till alla vars beställda vara inte finns i lager för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim18
Fan vad trist, fick samma mail. Om de får in den till den 15:e vore det ju konstigt om man inte kunde hämta ut sin beställning, så antagligen inte.

Kan ju vara nåt jäkla automail som går ut för att säkerställa att folk inte ringer in o gnäller iofs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
Kan ju vara nåt jäkla automail som går ut för att säkerställa att folk inte ringer in o gnäller iofs...

hehe editade mitt inlägg precis när du sa det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim18
hehe editade mitt inlägg precis när du sa det

haha, såg de ja men fan va skumt egentligen...om dom nu får in en laddning den 15de, så borde dom ju kolla hur folk vill ha dom enligt beställningsordningen o se till så maskinerna går ut i turordning dit dom nu ska?

Permalänk
Medlem

RE5 lirar rätt jämt i 30fps på medium inställningar
SF4 är stabilt i 60FPS under kamperna men sjunker till 30fps under ultras. Så spelbarheten påverkas inte.

Spelprestandan känns helt ok för mig, något bättre än väntat.

Permalänk

Har ni båda som fått mailet beställde "hämta ut i butiken?". Jag beställde som en vanlig postpaket, och det har inte kommit nåt mail alls än iaf. hoppas på det bästa.

Permalänk

nubbe: Är turbo33 aktiverat på dessa tester? Om inte borde man ju kunna få ut några fps till. Skulle vara intressant att se skillnaden med och utan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heavydist
Har ni båda som fått mailet beställde "hämta ut i butiken?". Jag beställde som en vanlig postpaket, och det har inte kommit nåt mail alls än iaf. hoppas på det bästa.

Japp, jag ska hämta ut och betala min dator i butiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim18
Japp, jag ska hämta ut och betala min dator i butiken.

Samma här, dumt o betala för frakt när butiken ligger typ 200m från där ja jobbar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sardaukar
nubbe: Är turbo33 aktiverat på dessa tester? Om inte borde man ju kunna få ut några fps till. Skulle vara intressant att se skillnaden med och utan.

Turbon är aktiverad som standard

Permalänk
Medlem

bild på datorn vore rätt najs, synd att UL30vt som säljs i Sverige inte kommer i svart som det är i USA. Iofs heter deras modell UL30vt X1. Någon som vet om det finns några skillnader förutom att i X1 går det att uppgradera minnet till 8GB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alact
bild på datorn vore rätt najs, synd att UL30vt som säljs i Sverige inte kommer i svart som det är i USA. Iofs heter deras modell UL30vt X1. Någon som vet om det finns några skillnader förutom att i X1 går det att uppgradera minnet till 8GB?

De står på minst 4 ställen i den här tråden ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
De står på minst 4 ställen i den här tråden ....

finns minst en som inte läser alla tråd från A till Ö

Permalänk
Medlem

hur många har fått in sina?

Ifall jag beställer denna vecka från Webhallen , skickas via post till mig. Kommer jag få den innan Jul?

ni som har fått in era, Kan ni skriva ner vad ni tycker?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alact
bild på datorn vore rätt najs, synd att UL30vt som säljs i Sverige inte kommer i svart som det är i USA. Iofs heter deras modell UL30vt X1. Någon som vet om det finns några skillnader förutom att i X1 går det att uppgradera minnet till 8GB?

det är ingen skillnad...samma moderkort som sitter i dem. har någon fått det att fungera med 8GB minne lär samtliga "kunna göra det". Men officiellt stöder den 4GB.
Chipsetet som sitter i UL30vt stöder 8GB minne så de är helt rimligt att 8GB ska funka.

Permalänk

Asså bild kan du ju lätt hitta på internet. Även några bra youtube videos har någon postat tidigare i tråden. Vt modellen har inget nytt förutom det nya grafikkortet, utseendet är samma.
Själv gick jag till siba för att bestämma mig till 100 procent. Det enda som var dåligt kvalitetsmässigt, var att tangentbordet flexar lite. Det hoppas jag (men har svårt att tro) att de har fixat i vt modellen.

Citat:

Ifall jag beställer denna vecka från Webhallen , skickas via post till mig. Kommer jag få den innan Jul?

Det vore logiskt att fråga webhallen. Hur skulle vi kunna veta? Är inte ens säker på att jag får min, som jag förbeställt för en vecka sen :/

Permalänk

Är det nått å ha då ni som fått era?

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

någon som vet om UL30VT kommer i svart?

Permalänk
Medlem

Alla:Kan inte ni som fått era datorer göra ett youtubeklipp med lite demo där ni visar hur prestandan är?

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W