Permalänk
Medlem

pivotfunktion?

komplett säljer ut Benq 24" bildskärm till ett bra pris. jag undrar om man kan ha den stående så man ser hela A4 i word? måste jag köpa en bildskärm med pivotfunktion eller är det en inställning på grafikortet?
har ni några tips på vilka grafikort som har stöd för funktionen?

om det inte funkar men benq är Samsung SyncMaster 2443BW ett bra val?

Permalänk
Hedersmedlem

Blir nog enklast om du går till benq.com letar upp skärmen och kolla om den har pivot. Du vet ju, till skillnad från oss, vad skärmen heter.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

den här är det:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949

nee, det har den inte. men kan manändra det på grafikortet? viklem modell då?

Permalänk

Alltså, förstod du ingenting av det vi skrev igår?!

För det första, hur tusan ska det fungera rent fysiskt när foten inte ens går att höja och sänka!?
För det andra, TN-paneler är högst olämpliga i pivotläge pga att de mörknar underifrån. När du roterat skärmen så blir underifrån från vänster.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

joo, jag förstår.
Samsung SyncMaster 2443BW kan du höja/sänka, vrida och luta och ha i pivotläge.

om man ej har TN-paneler, finns det så amn kan ändra i grafikortet så man kan ha bilden stående?

Permalänk
Medlem

Re: pivotfunktion?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clabbbe
komplett säljer ut Benq 24" bildskärm till ett bra pris. jag undrar om man kan ha den stående så man ser hela A4 i word?

Har du testat använda zoom funktionen i word, där kan du ändra storleken på A4:at så att du ser det i 50% eller som du vill i ditt fall 100%

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Åh, känns bra med min 28" med dubbla A4 bredvid varandra MMMMMMMMMarabou