Datorn blev avstängd när uppdateringar skulle konfigureras

Permalänk
Medlem

Datorn blev avstängd när uppdateringar skulle konfigureras

Hej!

En bekant till mig stängde locket på sin laptop när uppdateringarna skulle konfigureras, efter det strejkar datorn. När jag startar datorn står det att uppdatering 3 av 3 konfigureras, efter ca5 minuter startar den om och kommer tillbaka till uppdatering 3 av 3 konfigureras. Datorn har stått så här i 5 timmar så något fel har det blivit. Jag har inte stött på detta bekymmer förut så jag vet inte vad jag ska göra. Alla tips, råd och funderingar är välkomna.

Permalänk

Nu har jag dålig koll på hur man ska lösa sånt här med laptops.. Men tror du det skulle hjälpa att ladda hem nytt bios på en annan dator, USB lr CD boota på laptopen och se om det hjälper?

sry.. Skjuter bara från höftet här. Det bästa jag kan komma på i nuläget.

Permalänk
Medlem

bios? var det inte windows som uppdaterades?
jag tror det fungerar med en ominstallation.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

prova att starta den i felsäkert läge.. annars återställning .. funkar inget av de kommer garaterat en ominstallation lösa problemet

Permalänk
Medlem

Jag har prövat att starta i felsäkert läge men det hjälpte inte.
Jag får göra en återställning om det går, jag hade hoppats på att slippa göra en ominstallation. Jag väntar tills Måndag eftermiddag med en ominstallation, så fram tills imorgon eftermiddag är tråden aktuell.

Permalänk
Medlem

Ominstallation verkar onödigt som sista utväg. Testa s.k. reparationsinstallation istället med DVDn istället.

Permalänk
Medlem

Morsan hade ett liknade problem. Visade sig vara Telia Säker Surf (F-Secure) i samarbete med en Microsoft uppdatering som strulade. Om det nu skulle vara det så finns lösning på internet, bara googla lite då jag inte minns hur jag löste det

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem

Problemet löst.
Datorn är en Dell Inspiron ????
Vid uppstart där man kan välja att gå in i Bios och boot ordning tryckte jag av misstag Esc, då kom jag in i en diagnostik och återställningsmeny. Där valde jag systemåterställning och problemet var löst. Jag har inte använt eller felsökt laptops förut så denna meny kanske är välkänd för er som är vana vid laptops, eller är det Dell "special"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rustas79
Problemet löst.
Datorn är en Dell Inspiron ????
Vid uppstart där man kan välja att gå in i Bios och boot ordning tryckte jag av misstag Esc, då kom jag in i en diagnostik och återställningsmeny. Där valde jag systemåterställning och problemet var löst. Jag har inte använt eller felsökt laptops förut så denna meny kanske är välkänd för er som är vana vid laptops, eller är det Dell "special"?

Vet inte riktigt vilken diagnostik och återställningsmeny du kom in i men ofta har märkesdatorer en dold partition för sånt här som du kan komma in i från bios. Annars har du nog kunnat göra detsamma från windowsskivan.. Testade du någonsin att starta i felsäkert läge?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase