Permalänk
Medlem

vet inte riktigt var jag ska fråga men får en användare skriva flera guider?
nu har iofs jag inte skrivet en än men det vore bra att veta om man kan spara sitt "riktiga" favoritämne och ändå skriva någonting annat undertiden.
jag menar det gynnar ju alla med fler guider

Permalänk
Medlem

Jo, det får man. Det står tidigare i den här tråden har jag för mig. Men det är ju nästan bättre att koncentrera sig på en guide och få till den riktigt bra.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Hur man fjärrstyr en dator

Så jag inte behöver säga samma sak till mina kompisar hela tiden!

FJÄRRSTYRNING

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Någon som känner sig manad att skriva någon guide om hur man knäcker WEP?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Here you are

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
En guide om hur man börjar med en serverinstall av FreeBSD, grunderna så att säga.

jag har faktist gjort en sådan.. gjorde ett arbete på det i gymnasiet.. fast har redan skapat en guide.. Men kan ju skicka documentet om du vill ha?

Eventuellt bara klistra in allt i en tråd.. fast då givetvis inte ha med det i tävlingen då jag gjort det för typ 5 år sen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
jag har faktist gjort en sådan.. gjorde ett arbete på det i gymnasiet.. fast har redan skapat en guide.. Men kan ju skicka documentet om du vill ha?

Eventuellt bara klistra in allt i en tråd.. fast då givetvis inte ha med det i tävlingen då jag gjort det för typ 5 år sen

Du skulle gärna få lägga in det i en tråd.

Permalänk

En i5 överklockar guide skulle sitta fint

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

En guide om hur man optimerar SSD för bästa prestanda, kanske finns en på forumet redan men det skulle vara bra med en här på Jultävlingen också.

En guide om hur man formaterar om datorn på bästa sätt skulle också sitta fint, alltså hur man återställer OS utan att behöva ominstallera allt.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem

Guider på detta skulle jag vilja ha:

Hur man sorterar och håller en bra mappstruktur.
Det skulle jag vilja ha för jag är rätt dålig på att sortera filer i datorn och på externa hårddisken. Känns ibland man har för mycket och i bland för lite mappar. Kanske är personligt men en guide på hur man kan tänka på och hur man ska döpa sina filer (.

Städguide
Såg att det var en som hade gjort en guide om att snygga till alla sladdar så hade varit nice med en guide på hur man håller damm borta och hur man håller allmänt snyggt och rent.

Det var det jag kom på nu

Permalänk
Medlem

en guide om RAID vilka olika sorter det finns, vad man tjänbar på det och hur man sätter upp det

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en guide om servers för vanliga privatpersoner. Jag har absolut ingen koll på servers.

Jag vill lägga upp en Battlefield 2 server och en Ventrilo server. Så jag tycker det vore bra med en tråd på hur man bäst hanterar servrar och lite basics. Gärna också hur man kopplar ihop en server i hemmet som man kan streama musik och film från.

En annan bra sak vore kanske tips för val av komponenterna till en server.

Hoppas nån orkar!

Visa signatur

Intel i5 750 @ 3,5 GHz | Gigabyte GA-P55A-UD3 | PowerColor HD 4890 @ 1000 MHz / 1050 MHz | Corsair XMS3 4gb @1600 MHz | Corsair TX 650 W | CM HAF 922

WTB s.1156 kylare och +100gb VelociRaptor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Guider på detta skulle jag vilja ha:

Hur man sorterar och håller en bra mappstruktur.
Det skulle jag vilja ha för jag är rätt dålig på att sortera filer i datorn och på externa hårddisken. Känns ibland man har för mycket och i bland för lite mappar. Kanske är personligt men en guide på hur man kan tänka på och hur man ska döpa sina filer (.

Städguide
Såg att det var en som hade gjort en guide om att snygga till alla sladdar så hade varit nice med en guide på hur man håller damm borta och hur man håller allmänt snyggt och rent.

Det var det jag kom på nu

En Städguide är upplagd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkBob
Hur man sätter upp en mail-server (imap/pop3) under windows (ej exchange) hade vart intressant. Hittade nån gratisvariant när jag provade men lyckads inte confa den med mx-records och allt va som nu behövs.

Jag har nu skrivit en guide som kanske kan ersätta behovet av att sätta upp en imap/pop3-server i windows. Du kan i varje fall göra detta och bara använda Googles POP3-servrar.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

Den ultimata guiden till en lyckad jul...?

http://www.gullingeskolan.stockholm.se/fileadmin/Rektor_GU/ak...

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Skulle vara underbart med en bra guide om hur man bygger ihop en dator

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |