Permalänk

Tänkte att det kunde vara kul med en Vi älskar inet grupp på facebook, så här är den:
http://www.facebook.com/group.php?gid=208258830862#/group.php...

Gå gärna med i den

hoppas det inte gjorde något att jag tog den bilden

Permalänk
Medlem

Hej
Som jag skrev i en tidigare post så ska jag göra ett återköp på ett par internminnen ( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-4gb... ) och ska istället beställa dessa ( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-4gb... ).

När jag har läst era vilkor för återköp så står det såhär:
"Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Returer som inkommer till Inet Data AB utan godkänt ytteremballage (t ex i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för återköp."

Min fråga är nu, är det okej att skicka tillbaka mina minnen i ett vadderat kuvert från posten, eller måste jag skicka det i en kartong?

Tack för svar!

God Jul, och tack för en bra sida!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon har påpekat det här tidigare, tråden är ju rätt lång liksom..
Men jag måste säga att den nya nätbutiken är mycket bra! Det finns i princip bara en förbättring och det är om det skulle vara möjligt att sortera efter mer än bara pris.

Med de olika reglagen kan man ju söka på tex nätagg på en effekt mellan 650 och 800W, då får man väldigt många träffar. Men om man kunde sortera dem genom att trycka på "kundbetyg" eller liknande så skulle det ju underlätta avsevärt.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Kul att det går så bra för er Inet! Har själv aldrig köpt något av er än men med tanke på all bra feedback ni fått kommer jag säkert köpa ett och annat av er längre fram.

Köpte tyvärr ett nytt grafikkort av dustin för några dagar sedan och anledningen är enbart för ni inte har ASUS grafikkort, jag använder bara ASUS produkter. Ta in ASUS grafikkort asap

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Powercolor 4870 1GB på nya sidan? Finns inte med.

Permalänk
Medlem

Är så sjukt sugen på godis, så skulle kunna beställa vad som helst för 100kr om det hade kommit direkt.

Annars så gillar jag den nya sidan.
Den svarta banern kunde ha gjorts lite festligare.

Permalänk

usch vad besviken jag blev på den nya sidan!
tycker den "gamla" är mycket mer.. hur ska man säga, stämningsfull och väldigt enkel

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Riktigt Fin ny sida ni har Fixat till, Gillar den enormt!

Undrar bara varför ni inte tar in Corsair H50 CPU Cooler?
Det enda jag riktigt saknar på er sida, Tråkigt om jag skulle behöva beställa det från någon annan.

Tack för en mycket bra sida annars!

edit: En annan sak som stört mig lite är att på er "normala" sida www.inet.se så sparas kundvagnen även om Firefox stängs av och sätts på igen så stannar allt kvar i vagnen. På er "Nya" sida www.inet-data.se Så försvinner det så fort Sidan / Firefox stängs ner. Vet inte vad det är, Ingen stor grej, bara något som stör

God Jul

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Tjena Inet och tack för en bra service.

Kan ni inte erbjuda ytterligare ett alternativ till ert "montering datorpaket" där man kan välja till ytterligare ett års garanti, så att man får 3år

Jag tror att många med mig hade tyckt att det vore bra. Speciellt eftersom att Komplett har 3 år. För mig så är det faktiskt ganska avgörande när det gäller ett komplett datorköp.

//Michael

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nattef
Hej
Som jag skrev i en tidigare post så ska jag göra ett återköp på ett par internminnen ( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-4gb... ) och ska istället beställa dessa ( https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-4gb... ).

När jag har läst era vilkor för återköp så står det såhär:
"Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Returer som inkommer till Inet Data AB utan godkänt ytteremballage (t ex i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för återköp."

Min fråga är nu, är det okej att skicka tillbaka mina minnen i ett vadderat kuvert från posten, eller måste jag skicka det i en kartong?

Tack för svar!

God Jul, och tack för en bra sida!

Hej,

Problemet med brev är att det inte finns något kolli-id att följa och att försändelsen är oförsäkrad om den kommer bort.

Det enklaste är att använda fraktlappen som du får vid återköpsanmälan på vår hemsida. Paketet skickas då som företagspaket till oss och kostnaden är 100:-.

När det gäller emballeringen skall den vara tillräckligt bra för att produkten är oskadd när den kommer fram. Det bästa är att använda någon form av hård låda och samma packmaterial som produkten skickades i.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Vad har hänt med Powercolor 4870 1GB på nya sidan? Finns inte med.

PowerColor 4870 1GB har utgått.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaniZzH
Riktigt Fin ny sida ni har Fixat till, Gillar den enormt!

Undrar bara varför ni inte tar in Corsair H50 CPU Cooler?
Det enda jag riktigt saknar på er sida, Tråkigt om jag skulle behöva beställa det från någon annan.

Tack för en mycket bra sida annars!

edit: En annan sak som stört mig lite är att på er "normala" sida www.inet.se så sparas kundvagnen även om Firefox stängs av och sätts på igen så stannar allt kvar i vagnen. På er "Nya" sida www.inet-data.se Så försvinner det så fort Sidan / Firefox stängs ner. Vet inte vad det är, Ingen stor grej, bara något som stör

God Jul

Corsair H50 uppe!

https://www.inet-data.se/artikel/6308699/

Normalt sett tar vi inte in vattenkylning och liknande. Men vi gör ett undantag den här gången.

Har vidarebefordrat ang. kundvagnen till programmerarna.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Vad sägs om detta?
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/corsa...

Inet ni måste bli bättre på att fylla i produkt beskrivningar !
H50 passar ju även am2/am2+ och am3 iallafall enligt sweclockers test !
Vet ett antal produkter jag kollat på där det inte står så mycket under beskrivning !

Ta det som konstruktiv kretik och bättra er ! Tack
För övrigt kul med ny fin sida.

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Vad sägs om detta?
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/corsa...

Du hann före.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chalmeristen
Tjena Inet och tack för en bra service.

Kan ni inte erbjuda ytterligare ett alternativ till ert "montering datorpaket" där man kan välja till ytterligare ett års garanti, så att man får 3år

Jag tror att många med mig hade tyckt att det vore bra. Speciellt eftersom att Komplett har 3 år. För mig så är det faktiskt ganska avgörande när det gäller ett komplett datorköp.

//Michael

Som det ser ut nu har vi tyvärr ingen möjlighet att lämna längre garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde66
Inet ni måste bli bättre på att fylla i produkt beskrivningar !
H50 passar ju även am2/am2+ och am3 iallafall enligt sweclockers test !
Vet ett antal produkter jag kollat på där det inte står så mycket under beskrivning !

Ta det som konstruktiv kretik och bättra er ! Tack
För övrigt kul med ny fin sida.

Vi jobbar på bättre produktbeskrivningar på vår nya sida. Men det är många artiklar och tar sin lilla tid.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaniZzH

edit: En annan sak som stört mig lite är att på er "normala" sida www.inet.se så sparas kundvagnen även om Firefox stängs av och sätts på igen så stannar allt kvar i vagnen. På er "Nya" sida www.inet-data.se Så försvinner det så fort Sidan / Firefox stängs ner. Vet inte vad det är, Ingen stor grej, bara något som stör

God Jul

det är enligt mig enormt störande, och kan bli en anledning till att jag slutar att handla på inet.

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackansson
Inom kort? Det där var fan i april! Testade just er nya sida, samma problem där! Har stört mig på detta under en längre tid, om ni inte ändrar får du iaf säga vad "tanken bakom" är!

Förutom detta lilla klagomål är jag mycket nöjd. Jag har läst igenom denna tråd och förstår att ni tagit åt er av kritik och förslag, vilket hedrar er. Köpte min senaste dator hos er också, utan strul. Finefint!

Äh, missade att svara på ditt inlägg i mitt förra svar.

Vi har gjort en liten specialare för att välja mellan butiks- och webbläge.

Klicka på D:et i Inet Data under SweClockers-loggan längst ner till vänster på vår hemsida så växlar den läge utan att ladda om sidan.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta har frågats innan, men vilkens sidas är det jag ska följa?

Inet.se kostar t.ex. en h50 690 kronor och på inet-data.se så kostar den 785 kronor.

Jag antar att det är Inet.se då det är eran officiella sida, men jag bara dubbelkollar

Det betyder alltså att om jag vill ha fraktfritt + en godispåse så måste jag handla från inet-data.se och där kostar det jag vill ha 3035 kronor.
Och på Inet.se så kostar det 2 769 kronor fast utan godis

Men jag kan ju köpa massa godis för mellanskillnaden

/ Daniel

EDIT: Ignorera detta, jag läste inlägget ovanför mig, och nu förstår jag

Varför? är nu frågan. Varför är den i butiksläge när man går in på sidan?

Permalänk
Medlem

Tror ni inte att ni skulle kunna börja sälja AMD Phenom II X3 720 igen? Det är det enda jag saknar på eran sida just nu.

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Varför? är nu frågan. Varför är den i butiksläge när man går in på sidan?

När man går in på vår hemsida ska en ingångssida dyka upp som låter dig välja mellan postorder- och butikspriser.

Detta gäller såvida du inte kryssat i bocken "kom ihåg mitt val". Om den inte dyker upp får du gärna maila felbeskrivning inkl. vilken webbläsare du använder till web@inet.se.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
Tror ni inte att ni skulle kunna börja sälja AMD Phenom II X3 720 igen? Det är det enda jag saknar på eran sida just nu.

Den har tyvärr utgått och går inte att få tag på.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
När man går in på vår hemsida ska en ingångssida dyka upp som låter dig välja mellan postorder- och butikspriser.

https://www.inet-data.se/files/swec/inet-splash.jpg

Detta gäller såvida du inte kryssat i bocken "kom ihåg mitt val". Om den inte dyker upp får du gärna maila felbeskrivning inkl. vilken webbläsare du använder till web@inet.se.

Mvh / Inet

För mig är det tvärt om. Jag får upp val-rutan även om jag kryssat i "kom ihåg mitt val"

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Request:

Antistat armband till den nya sidan. Jag har letat och letat, sökt både på ESD, anti, antistat, stat, armband, osv. Hittar inget. Provade även söka på det gamla art. nr. men fortfarande inget.

MVH Daniel

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Request:

Antistat armband till den nya sidan. Jag har letat och letat, sökt både på ESD, anti, antistat, stat, armband, osv. Hittar inget. Provade även söka på det gamla art. nr. men fortfarande inget.

MVH Daniel

Hej,

Nu ligger det uppe på hemsidan. Du finner det under datorkomponenter -> montering eller på direktlänken här.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
Jag kan inte finna https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-ra... på eran nya hemsida.

Hm, det skall ligga uppe.

https://www.inet-data.se/artikel/5408624/powercolor-radeon-hd...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Någon mer än jag som inte kan logga in på "nya" sidan?
E-post och/eller lösenord är felaktigt får jag som svar vid försök...

Ända sedan den blev introducerade har det varit omöjligt för mig och nu kommer man ju inte ens åt den gamla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acespokket
Någon mer än jag som inte kan logga in på "nya" sidan?
E-post och/eller lösenord är felaktigt får jag som svar vid försök...

Ända sedan den blev introducerade har det varit omöjligt för mig och nu kommer man ju inte ens åt den gamla

Jag kan logga in...

Det ända som inte fungerar för mig lite är att produktvideos. När man klickar på "Video" så kommer det upp en ruta med texten "Placeholder for video player..."

mvh

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem med att logga in.

Märker nu att man inte kan byta en så pass simpel sak som sin e-post adress i "mina uppgifter" ! En miss? Verkar tokigt om man skall behöva ringa om en sån skitsak.

Permalänk

Jag vill också kunna ändra min mailadress. Har bytt och är regisrerad med en som jag knappt använder längre.

Permalänk
Medlem

Igår så var inet.se den gamla sidan och inet-data.se den nya.

Men idag så är båda den nya. Spelar det någon roll vilken man handlar ifrån?

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk

Och inet.se/kampanj fungerar inte längre! Hur ska man kunna få fraktfritt nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
Och inet.se/kampanj fungerar inte längre! Hur ska man kunna få fraktfritt nu?

https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...