Så javla svårt o välja:D

Permalänk
Medlem

Så javla svårt o välja:D

Skulle behöva hjälp att välja vilken mobil ja ska köpa nu efter jul.
Vet att det finns massvis med trådar med detta men vill ha mer info drf lägger ja upp en egen tråd.

Tycker det är nästintill omöjligt att välja mobil med alla olika OS o allt vad det heter

Men ja söker en mobil som har allt det nya o flashiga grejerna=)
En som är underhållande och som man kan sitta och pilla med som en data.
Och har en framtid så att den inte blir usel efter ett halvår

Har kollat mycket på Hd2:an och den verkar ju vass men den kankse är för mycket buisness mobil?
Men kankse kommer marketplace och windows mobile uppdateras så det kan konkurrera med appel store o android o allt va det heter.
Givetvis är den nya iphone med intressant men många som trackar ner på den med och att kameran inte är så bra.

Ja vill alltså ha en mobil där allt fungerar och man inte ska vara missnöjd med vissa saker

Tacksam för goda råd
GO JUL

Permalänk
Medlem

Re: Så javla svårt o välja:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_mj
Ja vill alltså ha en mobil där allt fungerar och man inte ska vara missnöjd med vissa saker

Inte Windows Mobile då med andra ord

Du hittar nog ingen telefon som du är helt nöjd med om du har så specifika krav som t.ex jag också har. Har själv en iphone som jag är helt nöjd med, utom halvkass kamera och att den är rätt så inlåst. Tredjepartsprogram kan inte haka in i resten av systemet utan får hålla sig i sin egna sandlåda. På Nokia kan du t.ex installera nåt mek som kollar upp vem som ringer och visar namnet, om du inte har numret inlagt i adressboken från förut. Sånt går inte att göra på iphone. Apple kör sitt eget race och vägrar låta folk modifiera det dom gjort. Dessutom har dom sista ordet angående vem som får sälja program i sin programbutik. Om du inte hackar telefonen kan du inte installera program fritt.

Slutsumman av detta är en väl fungerande telefon som fungerar så som apple sagt att den ska fungera. Inga krascher, omstarter, etc men heller inga egna teman/hack/piratprogram.

Permalänk
Medlem

så du säger att iphone 3gs är vad jag borde satsa på!!

Permalänk

Alla mobiltelefoner med Android är sååå mycket mer spännande än iPhone, om du frågar mig. Kul att behöva "cracka/flasha om/jailbreaka" en telefon, bara för att få den frihet man BORDE ha redan från början. Som sagt, allt annat än Iphone. HD2, Hero eller motsvarande tycker jag, att du ska sikta på.

Permalänk
Medlem

Så du anser att windows mobile är lika spännande som android och apple?
För Hd2.an har ju inte android, om den hade haft de kankse valet hade varit givet. Men som ja sa windows mobile kankse är mer inriktat på företag och ja vill itne ha en företags mobil, fast windows kankse är på gång med mer apps och liknande.

Heron tycker jag inte fyller mina krav även om den verkar bra med android och allt så har den sina nackdelar. Hd2an verkar skit bra fast det jag tvivlar på är som sagt operativsystemet.:D

Permalänk
Medlem

Tjena,

jag är i lite samma sits som trådskaparen.

Förut brukade jag byta telefon lika ofta som kallingar (inte riktigt kanske). Men nu har jag inte köpt något nytt på ett år och jag känner att det börjar rycka i tarmen.

Jag är ute efter en telefon utan abb. , har kollat in som trådskaparen all alternativen men det är inte lätt. Antingen är kamera funktionen inte enligt det man är ute efter, eller så är inte GPS funktionerna(reser mycket genom jobbet därför är det användbart med GPS) dem rätta eller så är inte multimedia funktioner dem rätta.

De telefoner jag har in tankarna är 3GS(främst navi/mp3 samt appstore.), HTC HD2(verkar vara bra på de flesta punkter förutom kamera), Motorola Milestone(Android kameran verkar inte vara någon höjdare samma med navi), Nokia N900(är osäker på navigationen i den främst mjukvaran). Vet inte om man skall vänta till X10 kommer för den verkar ha det mesta som jag är ute efter (främst kameran som är bättre än Milestones).

Det är här är bara i-lands problem, men i vilket fall så blir det en del bagis när man köper någon av ovanstående utan abb. Det har hänt allt för många gånger förr att jag ångrat ett inköp och sålt av med förlust. Känns som om ett köp av ovanstående kan gå mot samma öde :D.

Tror mer eller mindre att alla ovanstående funkar bra men det kommer nog alltid vara något som kommer otillräckligt :/.

Mvh

Permalänk
Medlem

Men hur är verkligen windows mobile 6.5, har hört runt att äldre windows mobiler ska vara slöa och tråkiga. Men hur är 6.5 och hur är apps butiken ni som har kört det eller hört nått kan väl komma med kritik!!
Gärna ni som har HD2an får lägga in ett ord!

Permalänk
Medlem

Tjena,

jag kunde inte hålla mig. Köpte en 32gb 3gs(ny i oöppnad kartong för 5500) från en på blocket.

Får se om jag får mina vanliga ångestvibbar och säljer den

Permalänk
Medlem

Grattis hoppas du blir nöjd=)
Iphone 3gs är ju ett säkert kort så de blir nog inget dåligt köp, om de blir är ja intresserad:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_mj
Men hur är verkligen windows mobile 6.5, har hört runt att äldre windows mobiler ska vara slöa och tråkiga. Men hur är 6.5 och hur är apps butiken ni som har kört det eller hört nått kan väl komma med kritik!!
Gärna ni som har HD2an får lägga in ett ord!

Nu har jag ingen HD2 själv men vad jag vet så är den inte slö iaf, detta beror säkerligen på att hårdvaran i HD2 är det bästa du kan få idag.
Sen vilket OS du skall välja på telefonen är helt upp till vad du vill göra, det OS som är mest likt en vanlig dator är WM.
Personligen blev jag mycket besviken på Android när jag fick en sådan lura i handen och iPhone anser jag vara för hårt kontrollerad om man inte jailbreakar den.
Om du inte kan testa en lur hemma så gå in och bläddra runt i menyer hos en säljare, testa då alla tre OS så kanske du får ett bra svar på vilken som passar dig bäst.

Permalänk
Medlem

Okej låter vettigt

Är det verkligen så att de apps man laddar hem på en android mobil dom lägger sig enbart på internminnet så när det är fullt efter 200 mb lr va de ligger på så kan man inte tanka hem mer eller hur funkar de?

Och enligt min forskning så kommer WM market utvidgas ganska rejält inom snart framtid, men dock så kommer de flesta apps kosta
Stämmer det?

Permalänk
Medlem

MacAllan:
Vad med Android blev du besviken på? Känns som ganska intetsägande att bara veta att du blev besviken.

micke_mj:
Det stämmer att apps endast kan sparas på internminnet med Android. Om man inte rootar telefonen, då går det att ändra.

Google jobbar dock på att det ska gå att spara apps på minneskortet i framtida versioner av operativsystemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NM
MacAllan:
Vad med Android blev du besviken på? Känns som ganska intetsägande att bara veta att du blev besviken.

Det var framförallt en sak jag reagerade på och det gjorde att jag inte brydde mig om att kolla igenom speciellt mycket av telefonen, Android var precis lika segt att bläddra runt i som min X1 som har WM 6.1

Permalänk

Ja, fast då har det ju inte med "Android" i sig att göra. Då har det nog mer med telefonens processor och hårdvara i sig att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Ja, fast då har det ju inte med "Android" i sig att göra. Då har det nog mer med telefonens processor och hårdvara i sig att göra.

Den jag testade var en Hero och den har samma cpu som X1 och ett par mb mer i ram.
Så om Android är lika segt på den luren som WM på min X1 har det väl helt klart med själv OS att göra, dvs Android är i alla fall inte märkbart snabbare än WM.
I grunden passar WM mig perfekt men om jag skall byta till ett annat OS vill jag att det skall vara märkbart snabbare så därför blev jag besviken på Android som dom flesta lovordat för bl.a. sin snabbhet.