Permalänk

Speldator 4-5k

Tja. Jag tänkte köpa de här delarna och bygga en dator. Jag tror jag skulle kunna bygga en dator själv.
De här delarna har jag tänkt mig:

Ace Heroes IV 500w (svart)
250 kr

Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB
839 kr

Gigabyte GA-MA78GM-S2H
600 kr

Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 32MB 750GB
609 kr

Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB
2873 kr

Saknas det något? Jag har en annan gammal dator men jag vill inte ta något från den.
Eller så kanske ni kan ge mig länk på någon bra speldator för 4-5K

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Chassi, DVD Läsare?

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk

mitt tips är att du inte bygger själv...

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

Ta INTE ace nätaggrigat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
mitt tips är att du inte bygger själv...

+1

Visa signatur

Radeon HD 5770 1GB GDDR5, MSI K9N SLI Platinum nForce 570 SLI ATX, AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6GHz Socket AM2 2MB TX650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Ta INTE ace nätaggrigat.

Varför är alla imot ace nät agg?
Har du ens haft ett?

Jag har ett nu i min budget burk och jag märken ingen skillnad i kvalite / Ljud om man jämför med mitt 750w corsair..
Tycker faktiskt att dom har ett väldigt dåligt rykte utan anledning..

sluta gnälla på saker du ej vet något om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
mitt tips är att du inte bygger själv...

+1

Permalänk

Bra paket för dem pengarna.

EDIT: Eventuellt köra billigare processor och ett bättre grafikkort, gör som du vill, men rådfråga här innan
No offense, men du verkar inte ha jättekoll (:

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Varför är alla imot ace nät agg?
Har du ens haft ett?

Jag har ett nu i min budget burk och jag märken ingen skillnad i kvalite / Ljud om man jämför med mitt 750w corsair..
Tycker faktiskt att dom har ett väldigt dåligt rykte utan anledning..

sluta gnälla på saker du ej vet något om

en anledning kan ju vara att ace nätaggen inte ens har några PCI:e konstakter.. ? 6-pins kontakterna saknas vilket behövs för att driva dagens grafikkort.. roligt om han beställer hem grejorna och inser att "Va i helvete?! hur ska mitt grafikkort få ström?!"

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Det met att det inte finns 6 pin är väl inget stor problem vi alla kan väl tvinna kablar men jag har annat emot ace nätagg för att dom börjar ofta låta kommer efter ett tag ett liksom högfrekvent pip som är fenomenalt iriterande

och jag måste hålla med att jag hade antingen bett ngn annan bygga den eller köpa en färdig men man får förvisso inte mycket speldator för 5 k om man köper färdig

Visa signatur

Amd phenom II x4 , 9600 gso , Nad 2x 90 W med ett par 12" frontare :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waldhauer
Det met att det inte finns 6 pin är väl inget stor problem vi alla kan väl tvinna kablar men jag har annat emot ace nätagg för att dom börjar ofta låta kommer efter ett tag ett liksom högfrekvent pip som är fenomenalt iriterande

och jag måste hålla med att jag hade antingen bett ngn annan bygga den eller köpa en färdig men man får förvisso inte mycket speldator för 5 k om man köper färdig

haha jo visst.. ska han börja "tvinna" kablar... köp ett ordentligt nätagg från början istälelt som har pci:e kontakter istälelt för att börja mixtra med sladdarna det första han gör.. kan ju sluta helt åt helvete fel? x) Om jag förstår rätt vad du menar med "tvinna" kablar..

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Verkar som du förtod mig helt rätt och jag kan inte annat än att hålla med dig att det kanske inte var mitt smartast utalande att be denna killen börja modifiera utag men jag tänkte mer till andra som kanske haft problemet

Visa signatur

Amd phenom II x4 , 9600 gso , Nad 2x 90 W med ett par 12" frontare :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samuelsson93
mitt tips är att du inte bygger själv...

+10!!!!!!

köp en färdig dator istället. komplett har sådanna. eller gå till din lokala dator handlare (finns en sån i varje vrå) och be dom hjälpa dig.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waldhauer
Verkar som du förtod mig helt rätt och jag kan inte annat än att hålla med dig att det kanske inte var mitt smartast utalande att be denna killen börja modifiera utag men jag tänkte mer till andra som kanske haft problemet

hehe ; D jo kanske börjar ryka, eller så sprängs hela shitten.. men komplett har ju iof färdiga datorer som killen här säger

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10394

den här borde väl fungera att spela på lägre inställningar.

4770 kortet kan man ju klocka ganska bra? och det drar inte alls mycket ström heller : )

annar satte jag ihop det här paketet... går ju på runt 4 k men om budgeten ligger på 5k kan han byta upp i processor, grafikkort och nätagg.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Va gulligt o försöka driva 4870x2 med ett Ace-agg på 500W. Lär leverera typ 350 och sprängas.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Va gulligt o försöka driva 4870x2 med ett Ace-agg på 500W. Lär leverera typ 350 och sprängas.

xD

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
en anledning kan ju vara att ace nätaggen inte ens har några PCI:e konstakter.. ? 6-pins kontakterna saknas vilket behövs för att driva dagens grafikkort.. roligt om han beställer hem grejorna och inser att "Va i helvete?! hur ska mitt grafikkort få ström?!"

pff hahaha lol.. jag har pci:e kontakter..

Mitt ace outburst 640w kom as Snyggt och ordentligt paketerat och Det kändes robust, det är tyst och preseterar bra!

Om det ej stog ace på det skulle jag ej märka skillnad mot mitt corsair 750w

Permalänk

Nu har jag aldrig haft ett Ace så jag tänker inte uttala mig om ifall det är bra eller ej, men agrumentent att den har inte 6-pins till gpu, är väl ovlanligt korkat. Det löser man ju med en molex adapter, utan några som helt modifieringar!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
pff hahaha lol.. jag har pci:e kontakter..

Mitt ace outburst 640w kom as Snyggt och ordentligt paketerat och Det kändes robust, det är tyst och preseterar bra!

Om det ej stog ace på det skulle jag ej märka skillnad mot mitt corsair 750w

Om du har hängt på det här forumet lite längre så hade du vetat att nästan alltid då nån har problem med nätagg är det Ace, sluta försvara dom bara för du har ett.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
pff hahaha lol.. jag har pci:e kontakter..

Mitt ace outburst 640w kom as Snyggt och ordentligt paketerat och Det kändes robust, det är tyst och preseterar bra!

Om det ej stog ace på det skulle jag ej märka skillnad mot mitt corsair 750w

vi vet att ace 620w har till och med 2 pcie 6 pins kontakter... men inte det som han ville köpa.. du drar ju in ett helt annat nätagg som vi inte pratar om här?
Och angående jämförelsen mellan ditt ace 620 w och corsair 750 w så är det ju inte bara "ljudvolymen" som spelar roll.. Du kan ju titta på effekten mellan ace 620 w och corsair 750 w

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Men är den dära datorn bra på komplett som är ihopbyggd klart? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10394
Ska jag lägga till något mer eller?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd

Köper man ny dator idag så ska man utan tvekan skaffa Core i5 750.

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem

INTE ACE agg. Det finns en anledning att deras 500w agg kostar 250 spänn, och NEJ - dom har inte några specialpriser från fabrikerna, eller drar ner sin vinstmarginal. Om ett sånt nätagg pajjar, kan den ta med hela datorn till graven. Och oftast så dör någon av delarna såsom moderkort etc.

Jag skulle köpa begagnat om du ska lägga 5k bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av juniorjesper
Men är den dära datorn bra på komplett som är ihopbyggd klart? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10394
Ska jag lägga till något mer eller?

Den där är egentligen inte så jätte bra x) kollade lite på den. Ram-minnet ligger på 667 Mhz. 2.6 Ghz processor.. Asså, den enda fördelen är typ att man får med OS och ett hyfsat grafikkort. men OS går ju lätt att fixa på annat sätt om man bygger eget.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
Den där är egentligen inte så jätte bra x) kollade lite på den. Ram-minnet ligger på 667 Mhz. 2.6 Ghz processor.. Asså, den enda fördelen är typ att man får med OS och ett hyfsat grafikkort. men OS går ju lätt att fixa på annat sätt om man bygger eget.

ta bort OS, högtalare och musen då så kan du fixa 4gb 800mhz minnen och en e7500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
ta bort OS, högtalare och musen då så kan du fixa 4gb 800mhz minnen och en e7500

han kan lika gärna köpa allt från inet eller misco i så fall eftersom att de oftast är billigare

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Detta paketet funkar utmärkt! Klarar alla de senaste spelen utan problem och har bra uppgraderings möjligheter. 2 pci-e platser på moderkortet osv.
Du får upp processorn i 4ghz utan problem med orginal fläkt.

Permalänk
Medlem

Skulle ju gå att byta ut chassit mot tex. Cooler Master Elite 334 och moderbordet mot ett am2+ och ddr2 minnen.

Borde spara in en ca 5-700kr vilket skulle kunna läggas på en athlon x4 och ett 5750?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torner
Detta paketet funkar utmärkt! Klarar alla de senaste spelen utan problem och har bra uppgraderings möjligheter. 2 pci-e platser på moderkortet osv.
Du får upp processorn i 4ghz utan problem med orginal fläkt.

http://pici.se/pictures/bIjdXYech.png

sen blir det ju jätteroligt när han upptäcker att nätagget inte har ngra pci-e 6-pinskontakter... behövs ju en för att ansluta det där kortet till nätagget. finns dock en adapter man kan köpa för det här på inet, och var tog DVD-brännarn vägen?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3