Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

när startar betan för pc?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
när startar betan för pc?

I början av 2010 har jag för mig

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Minimum Frostbite PC Specifications for BFBC2 & BF1943
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce 7800 GT / ATI X1900
Graphics memory: 256MB
OS: Windows XP
Free HDD space: 15GB for Digital Version, 10GB for Disc Version (BFBC2)
10GB for Digital Version, 4GB for Disc Version (BF1943)

Recommended Frostbite PC Specifications for BFBC2 & BF1943
Processor: Quadcore
Main memory: 2GB
Graphics card: GeForce GTX 260
Graphics memory: 512MB
OS: Windows Vista or Windows 7
Free HDD space: 15GB for Digital Version, 10GB for Disc Version (BFBC2)
10GB for Digital Version, 4GB for Disc Version (BF1943)

Källa: http://blogs.battlefield.ea.com/Default.aspx##

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

"Digital Version" läser jag. Någon som vet hur det funkar? Kommer spelet finnas på steam? Eller EA-store, fungerar det som steam?

Anledningen till att jag undrar är att jag föredrar att ladda ner spel framför CD/DVD men vill gärna ha tillgång till spelet även om man formaterar C: eller liknande.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Japp läste det i nåns twitter att det skulle komma till steam
Så det blir det helt klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
"Digital Version" läser jag. Någon som vet hur det funkar? Kommer spelet finnas på steam? Eller EA-store, fungerar det som steam?

Anledningen till att jag undrar är att jag föredrar att ladda ner spel framför CD/DVD men vill gärna ha tillgång till spelet även om man formaterar C: eller liknande.

Finns väl att köpa genom EA store?
och webhallen har digital kopia du laddar ner från deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag är lite oroad över att de har så höga systemkrav. Min dator troligtvis kommer klara det, men jag blir lite sur ifall det är dåligt optimerat. Det är ju inte så kul ifall de kompisar man har som har Dua lCore processorer tröttnar eftersom att de inte kan få bra FPS och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Jag är lite oroad över att de har så höga systemkrav. Min dator troligtvis kommer klara det, men jag blir lite sur ifall det är dåligt optimerat. Det är ju inte så kul ifall de kompisar man har som har Dua lCore processorer tröttnar eftersom att de inte kan få bra FPS och liknande.

Systemkraven lär vara en stor anledning till att första spelet aldrig dök upp på PC. Man kanske får nytta av sin quad-core för första gången i ett spel nu, fast den lär snart vara för gammal.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Några nyheter om demo till PC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kresimir
Några nyheter om demo till PC?

Betan börjar nästa år för pc.

Men hur lämnar man feedback på Ps3 betan ientligen?
*Edit*
Hittade det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Betan börjar nästa år för pc.

Det kommer nog mycket snart

"we had to delay the Beta to very early next year"

källa: [link]http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...[/link]

Permalänk

Så hela spelet släpps Q1 2010?

Jag är lite förvirrad över hur de har tänkt på DICE.. jag syftar på att de släpper Bad Company 2 2010 och sen släpper de BF3 strax efter (2011)??
Hmm.. BF3 lär ju bli en kopia av Bad Company 2..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Kan man prona på pc versionen nån som vet? Såg nyss att han blev beskjuten och tog skydd bakom en mur men huvudet och lite av kroppen syns ju ändå för man inte kan prona så han dog. Sjukt dåligt om man inte skulle kunna på pc.

Vill veta samma sak, det är ju SKANDAL om det inte går att prona/huka sig alls.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
frågan är hur balansen blir med flyg när de läggs till.
Kommer ihåg hur det var med BF2, det var inte så kul med flyg då...
De behövde aldrig landa för att ombeväpna sig, bara flyg över banan så hade de nya missiler/bomber.. *urk*

Vad yrar du om? Flyg var ju askul i BF2 Perfekt enligt mig, rearm systemet var också perfekt.
Var kul att äga allt och alla med jets och helikoptrar, det var ju inte så kul att vara infantry tycker jag, så jag satt i jets/choppers i princip hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Så hela spelet släpps Q1 2010?

Jag är lite förvirrad över hur de har tänkt på DICE.. jag syftar på att de släpper Bad Company 2 2010 och sen släpper de BF3 strax efter (2011)??
Hmm.. BF3 lär ju bli en kopia av Bad Company 2..

Bad Company har ju även singleplayer kampanjen, Battlefield 3 lär väl bli enbart multiplayer. I vilket fall som helst så har dom ju inte släppt nån officiell info om BF3 så allting är ju bara gissningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vill veta samma sak, det är ju SKANDAL om det inte går att prona/huka sig alls.

Nej, det finns ingen prone i spelet - varken på PC eller konsoll. Här har du en twitter post från lead designern på spelet angående prone:
http://twitter.com/locust9/status/6057424356

Huka sig (crouch) finns så klart, man kan bara inte lägga sig ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Nej, det finns ingen prone i spelet - varken på PC eller konsoll. Här har du en twitter post från lead designern på spelet angående prone:
http://twitter.com/locust9/status/6057424356

Huka sig (crouch) finns så klart, man kan bara inte lägga sig ner.

Jahapp, där sket sig alla sniping möjligheter etc, det är skandal enligt mig, får bara hoppas att de inför prone igen till BF3..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad yrar du om? Flyg var ju askul i BF2 Perfekt enligt mig, rearm systemet var också perfekt.
Var kul att äga allt och alla med jets och helikoptrar, det var ju inte så kul att vara infantry tycker jag, så jag satt i jets/choppers i princip hela tiden.

Precis det jag menade, flyget var lite väl överlägset. Körde själv infanteri och det fanns inga vapen som fungerade så bra mot flyg.

Men i Bad Company 2 så verkar det vara mer balanserat med flyg mot marktrupper med tanke på tracer pistolen som fungerar mot alla fordon även flyg.

Frågan är bara hur svårt det blir att träffa helikoptrar med den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Detta spelet verka riktigt bra faktist! Nån som tror det har nån större potential att bli nått stort i E-Sport branschen?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Någon som vet anledningen till varför dom tar bort prone (vet att någon posta en tWitter länk men jag hittar inget på den sidan om varför de inte kommer med)? Det är ju ändå ganska viktigt att kunna ligga ner i ett spel som går ut på att kriga.
Hur ska man nu kunna ligga osynlig i buskarna?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För att det inte behövs? Själv tycker jag det bara är onödigt och irriterande. Kanske för att det gör så mycket för att förstärka en campares övertag. Tycker bara det är bra att dom försöker undvika camping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Någon som vet anledningen till varför dom tar bort prone (vet att någon posta en tWitter länk men jag hittar inget på den sidan om varför de inte kommer med)? Det är ju ändå ganska viktigt att kunna ligga ner i ett spel som går ut på att kriga.
Hur ska man nu kunna ligga osynlig i buskarna?

Kan tänka mig att det är för att ta bort lite av campingen, i Bf2 blev det lätt så att halva laget låg i en buske o snipade hela rundan utan att hjälpa laget osv.

En sniper har redan ett övertag (Range), och jag har spelat väldigt mycket bc1 så jag har vant mig.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Detta spelet verka riktigt bra faktist! Nån som tror det har nån större potential att bli nått stort i E-Sport branschen?

Guys ;)?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Guys ;)?

Pc marknaden har väntat på en efterträdare till BF2 väldigt länge nu, om spelet nu blir så bra som det verkar så tror jag att vi har en vinnare ja.

**edit**
Bf2142 räknas inte imo

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Pc marknaden har väntat på en efterträdare till BF2 väldigt länge nu, om spelet nu blir så bra som det verkar så tror jag att vi har en vinnare ja.

**edit**
Bf2142 räknas inte imo

Jo det har du helt rätt i. Det jag oroar mig för mer är dock att BF känns mer Public än hardcore pga att man kör ca 20vs20 och med alla fordon osv. Men det kanske finns små banor också? Vem vet. Men det jag tvivlar på också är att jag aldrig har sett nått tidigare BF spel i nån stor tävlingen innan.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Kan tänka mig att det är för att ta bort lite av campingen, i Bf2 blev det lätt så att halva laget låg i en buske o snipade hela rundan utan att hjälpa laget osv.

En sniper har redan ett övertag (Range), och jag har spelat väldigt mycket bc1 så jag har vant mig.

Då ser jag häldre att dom begränsar antalet som kan va vissa klasser.
Typ max 2 sniper 3 medic osv och skyttesoldat obegränsat. Dock lite varierande på om de är 64 eller 32 server.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Patetiskt att det inte kommer finnas prone, det är såna småsaker som kan irritera mig så pass mycket att det inte blir något köp. Jag som litade på DICE...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Jo det har du helt rätt i. Det jag oroar mig för mer är dock att BF känns mer Public än hardcore pga att man kör ca 20vs20 och med alla fordon osv. Men det kanske finns små banor också? Vem vet. Men det jag tvivlar på också är att jag aldrig har sett nått tidigare BF spel i nån stor tävlingen innan.

Nån som har nån åsikt om det ;>?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Nån som har nån åsikt om det ;>?

Vad tänker du med stor tävling?

Det brukade ofta vara turneringar på clanbase när jag spelade BF2 för många år sen.

Men hur många spelare kommer det vara på Bad Company 2 till pc nu igen, var det 16vs16 eller fanns det möjlighet för 32vs32?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Angående prone så tycker jag det är bra att dom tar bort eftersom det ger upphov till campers. Jag gillar att lira sniper, men man behöver inte ligga ner...

och förresten:o jag har förhandsbokat spelet på game kommer jag att få betan när den släpps då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kawl
och förresten:o jag har förhandsbokat spelet på game kommer jag att få betan när den släpps då?

Spelbutiker brukar har ett begränsat antal med beta koder om de får in några.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vad tänker du med stor tävling?

Det brukade ofta vara turneringar på clanbase när jag spelade BF2 för många år sen.

Men hur många spelare kommer det vara på Bad Company 2 till pc nu igen, var det 16vs16 eller fanns det möjlighet för 32vs32?

Jag syftade mest på stora LAN turneringar såsom Dreamhack, i37 osv,

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Avstängd

En ganska ny ingame video. Verkar bli en MW2 dödare

Kan tänka mig hur grymt BF3 blir när det väl kommer, förhoppningsvis mer realistiskt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se