Tråden om var 5850/70/5970 finns i lager

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1im
Dustin har XFX HD5850 i lager. Dom tar bra betalt men många har ju rabatt där.

http://www.dustinhome.se/pd_5010372751.aspx?csref=Prisjamfore...

Studentrabatten är på cirka 50kr när jag kollade för fem minuter sedan. 3045kr för ett HD 5850 är ändå alldeles för mycket för att jag ska köpa ett. Jag väntar tills det börjar komma in 5850 för 2500kr eller 5870 för 3000kr i lager.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Synd att det är Black Edition så det kostar mkt mer. -.-

Priset höjdes nyligen från 6195 till 6595. Tur man fick det för 6195 då jag tröttnade på att Sapphirekortet flyttades fram från mitten av December till 22:a jan 2010 så jag lade om till XFX BE den 2 dec och det är idag skickat för "gammla priset" Räknade kallt med att det inte skulle skickas under 2009 men blev positivt överraskad nu idag när det är skickat och allt samt att EK även dom levererat sit t"top of the line" Acetal/nickel block.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Tycker det är onödigt att 5970 är såpass vanlig. De hade kunnat göra dubbelt så många 5800 serien istället

Skulle ju ändå inte blivit lika många köpare som antal 5870 för dom som köper 5970 skulle då mest troligt dom flesta köpt 2 st 5870 och antalet GPU:er skulle varit detsamma så väntetiden skulle inte påverkats allt för mycket.

EDIT:OP eis-länken är till VERTEX 3D 5870

Permalänk
Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Dustin har Hd5850 i lager för 2750.
http://www.dustinhome.se/pd_5010333333.aspx

Permalänk

Fanns på inet tidigare idag.

Fått mitt skickat nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MolenXs
Netonnet har Sapphire 5850 för 2590kr på lager.

http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/grafikkort/...

Tack för tipset, beställt.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk

Yapp... beställt från netonnet... vågar dock inget annat än postförskott, även om jag litar på dem.

Vill tacka alla för denna tråden... följt den flera gånger om dagen sedan start!

Nu blev jag dessutom medlem i detta utomordentliga forum, efter att ha läst det i många år...

(Antagligen kommer vi alla känna oss blåsta när Nvidia till slut släpper sin 300 serie...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Kong.Donkey

(Antagligen kommer vi alla känna oss blåsta när Nvidia till slut släpper sin 300 serie...)

Det är då vi som ej är fanboys "byter upp oss" och kasserar in kosing av dom som är fanboys och vill ha billigare ATI kort och köper begagnat alt. vi köper flera kort av det vi redan har men precis som med 8800GTX inser att tiden vs pengarna för prestandan var värt det.

Permalänk
Medlem

Den här va lite kul som ja hitta i säljes/köpes:

Citat:

Säljes: 5870 xfx 1Gb
Grafikkort 2009-12-19 01:49 av patrick
säljer mitt 5870 xfx som jag endast har testat i crossfire med ett 5970. Kortet ligger i kartongen och väntar på att bli adopterad. Kvitto och alla tillbehör finns, precis som nytt! och kortet är i excelent skick!

Namn patrick

Sen ca 1 timme senare (samma säljare):

Citat:

Säljes: 5970 XFX Black Edition
Grafikkort 2009-12-19 03:02 av patrick
säljer mitt värsting kort för andra intressen. Jag behöver inte dess enorm prestanda som detta kort Ger- Köptes för några veckor sedan, och är i bästa skick med tillkommande kartong kvitto, tillbehör Allt! Har inte provat överklocka detta kort som den egentligen är tillför "BLACK EDITION") men det är bara för mycket för mej, just nu.

Namn patrick

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Skulle ju ändå inte blivit lika många köpare som antal 5870 för dom som köper 5970 skulle då mest troligt dom flesta köpt 2 st 5870 och antalet GPU:er skulle varit detsamma så väntetiden skulle inte påverkats allt för mycket.

Du är inte dum du Tänkte inte på det!
Frågan är vad som hade vart bäst för AMD. Att vänta med att släppa 5970, tills tillverkningstekniken är bättre, högre yield, hårdare konkurrans osv.

Eller att göra som de gjort nu. Alternativ ett hade de antagligen tjänat mindre pengar på, fast "hängt kvar längre".

Tänker nämligen på vad de ska göra när Nvidia släpper något som är bättre. För det kommer de göra.. Nån gång.

Känns som att AMD redan lagt alla essen på bordet. Sorry för offtopic

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

ååh vad ska man göra? Måste ha ett 5850 till mellandagarna eller någon dag efter nyår senast :S
Tips?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruze
ååh vad ska man göra? Måste ha ett 5850 till mellandagarna eller någon dag efter nyår senast :S
Tips?

Häng i den här tråden och drick lite kaffe!

Permalänk
Medlem

Behöver ett 5970, orka vänta 2månader på det :S

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruze
ååh vad ska man göra? Måste ha ett 5850 till mellandagarna eller någon dag efter nyår senast :S
Tips?

Kolla prisjakt och tänk att det numer kostar runt 3000kr. Finns på flertalet ställen av olika märken.

Permalänk
Medlem

har väntat på mitt 5870 sen i december -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
Behöver ett 5970, orka vänta 2månader på det :S

Kolla i den här tråden hela tiden och var redo på att beställa!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Så jävla segt har en high end dator helt ny, bara graffekortet som fattas frågan är om det är värt 5500 för 5970, men känns fel att inte ta det bästa när man ändå är igång

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruze
ååh vad ska man göra? Måste ha ett 5850 till mellandagarna eller någon dag efter nyår senast :S
Tips?

finns ett kvar med bekräftad leverands den 30/12...
Frågan är ju om du hinner, men kul om nån på sweclockers tar den iaf. (bekräftad brukar innebära att de faktiskt får in dom)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=498844

Finns ju några i lager här också, lite dyrare men inte så farligt:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=1A1-G000005...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krasharen
Funderar på att beställa ett nytt i7 system, en 920, P6T Deluxe V2 samt 6 gig Corsair Dominator och skulle vilja ha ett passade kort till det som 5870 mot mitt nuvarande 1950 XTX.

Frågan är ju då ifall man skall vänta till mitten på januari när 5870 kommer in i lager igen eller betala mellanskillnaden på 600-700 kr hos JME så man har ett nytt kort innan jul tillsammans med de andra gosakerna. Sen vet jag inte hur det kommer vara med priset framöver, kanske billigare efter jul eller rea i mellandagarna?

Har nyligen byggt typ det systemet.
P6T ( Inte Deluxe för att jag hörde en del taskiga omdömen om den... Förmodligen bara snack men ändå.. )
i7 920 DO Stepping
3x2gb Corsair Dominator 1600 8.8.8.24
H50 kylning och....
5870

Har fått allt och det är ett väldigt trevligt system men 5870 väntar jag fortfarande på... Betalat och klart för en månad sen.
Suck.
Köpte ett tillfälligt 5750 kort att ha tills jag fick det riktiga men det suger att vänta så här länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ayu
har väntat på mitt 5870 sen i december -.-

Det är december nu? Bara tre veckor än så länge, finns ju det som väntat sen i slutet på oktober

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-215-S...

ta för er?

lägg ett par extra kronor på typ dhl frakt så har du ju det på ett par dagar

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Vertex 3D Radeon HD 5850, Vertex låter skumt :D!
Vad är det för skillnad på alla olika modeller av 5850?
Funderar på ett sådant Vertex!

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vastmanland/ATI_radeon_5850_och_Intel_i...

Säg åt han att man får kortet för samma pris på netonnet så kanske han prutar lite

Samma annons som här: http://www.sweclockers.com/annons/?id=46300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
Så jävla segt har en high end dator helt ny, bara graffekortet som fattas frågan är om det är värt 5500 för 5970, men känns fel att inte ta det bästa när man ändå är igång

Synd, hade du checkat igår så hade du sett att Komplett hade haft "Bekräftad" status på fem stycken 5970 sen i torsdags, fanns även några HIS 5970 bekräftade.
Själv beställde jag mitt i torsdags och det skickades iväg redan dagen efter, även fast det var bekräftat till den 29:e December! (nu hoppas jag självklart att det är ett nytt kort dom fått in på löpande band och inget skit någon har haft i datorn, ångrat köp eller helt enkelt begärt RMA på. (Har hänt förut....)).

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

en kompis beställde ett 5970 från komplett i fredags. Skulle komma in 29onde stog det.

Idag fick han SMS att det låg på posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Det är december nu? Bara tre veckor än så länge, finns ju det som väntat sen i slutet på oktober

oj ^^ menade sen mitten på oktober..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ayu
oj ^^ menade sen mitten på oktober..

Haha. Tråkigt för dig att kö systemet verkar lite knas då vissa får dagen efter och vissa 2 månader efter Dröjer tills jag ska uppdatera så det stör inte mig men säkert många andra.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Mitt 5850 från Netonnet kommer imorgon enligt posten... Inte en dag för tidigt.