Permalänk

Kan du inte sätta ut dem på Blocket för 100 kr styck + frakt. Du har chansen att göra upp till 70 retrogamers mycket lyckliga.
Du kan också stycka upp några och sälja komponentvis. Chansen är kanske inte så stor när det gäller skoldatorer, men det kan sitta klassiska komponenter i dem med samlarvärde, t ex 3DFX-kort. Om någon av dem använts i musiksalen kan det sitta ett dyrt och sällsynt ljudkort i.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paddan1000
Chansen är kanske inte så stor när det gäller skoldatorer, men det kan sitta klassiska komponenter i dem med samlarvärde, t ex 3DFX-kort. Om någon av dem använts i musiksalen kan det sitta ett dyrt och sällsynt ljudkort i.

inte så sannolikt, men ett bra förslag och en god ide, detta ska vi (jag iaf:)) tänka på.

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

Öppna ett Internet Kaffe' och låt datorerna värma upp lokalen samtidigt som kunderna surfar och läser mail.
Skaffa en espressobryggare och lite enkla möbler också !!!

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Bygg ett virus-zoo

hehehe...

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Bygg ett virus-zoo

Fan va bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
http://imgs.xkcd.com/comics/network.png

hehehe...

hahahahha. klockren!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Jag tycker som flera andra här att ni säljer dem. Installera ubuntu på vissa och någon gratis DOS-klon (kanske t.om. MS-DOS är gratis nuförtiden?) såsom FreeDOS på andra. Den förstnämda kategorin marknadsförs som billiga surfmaskiner och den andra kategorin marknadsförs som nostalgispeldatorer som är kompatibla(till skillnad från moderna datorer) med alla de gamla DOS-spelen. Ni kanske kan t.o.m. hitta vissa spel som blivit gratis, har för mig att en del ID-software spel såsom Doom och Quake blivit gratis, och isf kanske det även finns fler?

EDIT: http://www.dosgamesarchive.com/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loi
Vi kommer att få in de flesta i hans dush, den är sjukt stor.

Ska han sluta duscha medan ni gör er av med dom då?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Jag skulle donera datorerna till någon hjälporganisation som hjälper till med utvecklingen i U-länder och som har behov av i våra ögon uråldriga maskiner. Om det finns någon sådan organisation d.v.s.

Håller fullständigt med här. I vanliga fall hade dessa datorer slängts på tippen och bara blivit avfall när de istället kan skänkas till hjälporganisationer i U-länderna. Jag hade lätt ordnat transport för dessa 70 datorer för att lämna till en hjälporganisation.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

det blev inga datorer.
min polare hade varit där idag för att hämta dem, men då hade bara datoransvarige sagt att datorerna skulle till något ställe där de tog hand om metallerna i datorerna.

så detta fick sig ett tråkigt slut, men om någon annan får samma problem så slipper den undra vad den ska göra med så många gamla datorer:D

ska också lägga till att alla som har pm:at om att få nån dator inte heller får någon då...(kanske lite självklart, men skriver det endå)

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Avstängd

mEN VADFAN?! DOM SKULLE JU TILL AFRICA JU! ring till dom och säg att dom ska skänka dom istället!

EDIT: 2L8

Permalänk

sen update:

jag pratade med en som går på skolan och hon sa att de hade fått hänga med it-ansvarig ner i källaren på skolan (där datorerna tydligen förvarades) och att de sedan gemensamt hade slagit sönder datorerna (förhoppningsvis inte alla...) och tagit ur "gröna saker" och satt upp på väggarna som dekoration...
*suck*

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
sen update:

jag pratade med en som går på skolan och hon sa att de hade fått hänga med it-ansvarig ner i källaren på skolan (där datorerna tydligen förvarades) och att de sedan gemensamt hade slagit sönder datorerna (förhoppningsvis inte alla...) och tagit ur "gröna saker" och satt upp på väggarna som dekoration...
*suck*

Vilket jävla slöseri om det nu stämmer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
sen update:

jag pratade med en som går på skolan och hon sa att de hade fått hänga med it-ansvarig ner i källaren på skolan (där datorerna tydligen förvarades) och att de sedan gemensamt hade slagit sönder datorerna (förhoppningsvis inte alla...) och tagit ur "gröna saker" och satt upp på väggarna som dekoration...
*suck*

Vad i hela friden är meningen med att göra så? Låter ju helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Världen är bra sjuk, de hade ju iaf kunnat avvara ett par till välgörenhet.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Bygg ett lan ffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Bygg ett lan ffs

Läs i tråden först.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Lana Quake 1? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Läs i tråden först.

Haha, läste senaste inläggen precis efter min post.
Pallade bara inte ta bort de.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
sen update:

jag pratade med en som går på skolan och hon sa att de hade fått hänga med it-ansvarig ner i källaren på skolan (där datorerna tydligen förvarades) och att de sedan gemensamt hade slagit sönder datorerna (förhoppningsvis inte alla...) och tagit ur "gröna saker" och satt upp på väggarna som dekoration...
*suck*

De dära tror jag faktiskt inte på...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.