Permalänk
Medlem

Bang for the buck ~8k

Tjenare och God Jul att Sweclockare.
Sitter här med funderingar på en ny dator såhär i juletiderna men är oerhört kluven till vad man ska införskaffa.

Kan inte ens bestämma mig om något sådant banalt som Intel eller AMD. i5 verkar onekligen trevligt för det priset men AMD 965 verkar som en otroligt skön processor att överklocka. Någon som skulle kunna tänka sig släng ihop ett paket med rätt mycket Bang for the buck?

Chassi behöver ni inte bry er om eftersom ett Corsair Obsidian 800D är inplanerat redan och tänkte använda min WD Black 500GB som system disk.
Nätagg tänkte jag mig Corsair och där en HX modell, ingen aning om vad jag bör skaffa styrka på det dock.

CPU-kylare behövs inte då jag redan sitter på en Noctua NH-U12P med en extra fläkt på den. Grafikkortet ska vara som rubriken låter, bang for the buck. Bryr mig inte om DirectX11 utan det är FPS:en i kombination med grafik som räknas i min bok.

Känner mig lite kass om jag får er att göra allt jobb så jag slängde ihop någon kundkorg här, är väldigt osäker på minnena i det här.

Spräckte min egna budget lite men det var som sagt bara en grund.
Tack för eventuell hjälp.

Permalänk
Medlem

Bang for the buck? och så väljer du HX nätagg med formula III?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Bang for the buck? och så väljer du HX nätagg med formula III?

Jag vägrar att ta i ett nätagg som inte är modulärt nu för tiden. Orkar itne kabelhavet. Moderkortet är något som småkikat på lite men jag är öppen för förslag, vilket du tycks ha utelämnat.

Permalänk
Medlem

Epic lolz, vadå bang for the buck? Finns typ sjukt mycket bättre (inte för att något i listan egentligen är dåligt men det är inte mycket bang for the buck så att säga) saker att få för 8000kr. Dra till med ett mycket billigare moderkort, ett 450W corsair agg och sedan ett bättre grafikkort.

Typ som det här...

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?p=465511,206314,505886,46...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har ett modulärt Corsair 520W så skulle det kanske fungera till ett eventuellt system? Det nätagget jag lagt till nedan är i så fall till nuvarande datorn i signaturen. Grafikkortet då, finns det någon som har ett vettigt förslag? 5770 känns inte jättelockande faktiskt. Jag har inget emot att bränna lite mer på moderkortet om det innebär att jag kan lätt uppgradera i framtiden.

Sorry, missade tysonayts inlägg om grafikkortet där. Fast å andra sidan hade det varit trevligt med ett grafikkort som faktiskt går att köpa i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
Jag har ett modulärt Corsair 520W så skulle det kanske fungera till ett eventuellt system? Det nätagget jag lagt till nedan är i så fall till nuvarande datorn i signaturen. Grafikkortet då, finns det någon som har ett vettigt förslag? 5770 känns inte jättelockande faktiskt. Jag har inget emot att bränna lite mer på moderkortet om det innebär att jag kan lätt uppgradera i framtiden.

http://i49.tinypic.com/nzg64k.jpg

Sorry, missade tysonayts inlägg om grafikkortet där. Fast å andra sidan hade det varit trevligt med ett grafikkort som faktiskt går att köpa i dagsläget.

Många av dem finns i lager men i mindre kända butiker http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1376&o=produkt_sort_la...
Inet har några powercolor modeller
https://www.inet.se/artikel/5408584/powercolor-radeon-hd5850-...

Permalänk
Medlem

Vill nog påstå att min maskin med dess innehåll var för sig, enligt sign är mest bang for the bucks för tillfället.

Maximuskortet måste vara att elda för kråkorna.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|