Red Faction: Guerilla, GFWL strular! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Red Faction: Guerilla, GFWL strular! Hjälp!

Skaffade rubricerat spel på Steam-rean idag. Ska installera det och allt går fint tills jag ska spela. Då säger spelet att jag måste ha ett Games For Windows Live (GFWL) konto för att kunna spara mitt spel. Surt, men ok. När det väl är fixat laddar GFWL min profil och säger sedan att det finns en uppdatering till Red Faction: Guerilla genom GFWL och om jag inte installerar den kommer jag att loggas ut från GFWL. Följaktligen installerar jag uppdateringen men i slutet säger installationsprogrammet till mig att något gick fel och hänvisar till en fel-logg. Denna säger i sin tur såhär:

" Launching Title Update: /p 1078 /r "rfg_launcher.exe"
Could not get ARPINSTALLLOCATION property from MSI with product code {A357EF4C-2B6F-4980-ACA9-B1E42A74D7F3}. This property must have been set using a custom action. HR:0x00000000
Could not find game install folder
To manually set folder, run: "C:\Users\Hällqvist\AppData\Local\Microsoft\XLive\Updates\54510837\Content\rfg_updater.exe" /f "<path to game folder>" "

(Första och sista citationstecknet tillagt)

Har provat att uppdatera samt installera om GFWL klienten. Vilken "custom action" de tror att jag gjort vet jag inte. Tacksam för all hjälp jag kan få, om jag inte löser detta så kan jag spela spelet men inte spara/ladda. Den sista instruktionen tror jag kanske hjälper någon som är mer slängd i detta än jag. Egenskaper kan jag dock inte ändra på rfg_updater.exe. Föreslår loggen att jag ska köra filen från kommandotolken? Jag kör Vista 64.

Tack på förhand! Det är sent och jag är frustrerad och lite sur/ledsen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag kunde installera patchen när jag gjorde som det står här

http://forums.steampowered.com/forums/showpost.php?p=12684489...

Permalänk
Medlem

Tack för det! Hittade även detta:

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=108713...

Det slutade med att jag tror jag löst det på ett tredje sätt med början i länken jag fick av dig. Om någon får problem så skicka ett pm, tråden kan låsas för min del.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Undrar om det var "ä":et i sökvägen som ställde till det?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Undrar om det var "ä":et i sökvägen som ställde till det?

Jo, såvitt jag förstått beror problemet på just icke-anglosaxiska tecken i sökvägen. Undrar just hur bra GFWL funkar i Serbien, Frankrike eller säg vilket land som helst med ett arabiskt tangentbord. Lite trångsynt kan jag tycka.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario