Dålig Täckning på mobilen :(

Permalänk

Dålig Täckning på mobilen :(

Har länge irriterat mig på min dåliga täckning där jag bor.
Säkert fler i detta land som inte bor i stan eller vid master.

Har kollat med dom flesta operatörerna för mobil och ingen
funkar bra här ute på landet. Varken olika mobilmärken eller operatörer.

Skulle så gärna vilja slänga in hemtelefonen i brasan med då
blir jag väldigt isolerad :S

Har sökt med ljus o lyckta efter någon form av antenn till mina mobiler jag haft men det verkar inte tillverkas sådana längre.

Vore klockrent med en liten annten på taket på kåken som
tog emot och förstärkte signalen lite.

Just nu kör jag en Iphone 3gs med Telia, men som sakt. Ingen ny mobil som hälsat på hemma hos mig vill funka bra.

Någon som vet hur man kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

De finns antennförstärkare att köpa, även om mobilen som du använder inte har uttag för de. Dock skulle jag säga att de är absolut lättast att hitta en antenn för/till sony ericsson telefoner.

Men innan du börjar slänga ner pengar på sånt skulle jag verkligen rekommendera dig att:
1. Kolla på PTS hemsida för vilka operatörer som har master nära dig. ( om du inte vet hur man gör, skicka ett PM till mig med din adress)
2. Byt simkort, simkort kan börja spöka redan efter 1 år. Sen är de viktigt att uppdatera för att säkerställa att man har 3G.
3. Skaffa en 3G telefon, och gärna en med högre SAR värde, då SAR = strålning = täckning. (mer eller mindre)

Hoppas de hjälper!

*Bort*
//Peter

Permalänk
Hedersmedlem

§ 9 Marknadsföring och försäljning!

Gör inte reklam för egen sak i inläggen tack!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

har ej kunnat hitta någon antenn till iphone och jag har verkligen sökt med ljus o lyckta.

Hittade inte på PTS hemsida. så skulle vara glad om du kunde kolla upp det åt mig.

Permalänk
Medlem

Här finns ett längre inlägg om täckning i Sverige och direkt länk till PTS täckningskarta och förklaring till hur dne fungerar: http://www.dailyiphone.se/2009/12/28/support-hur-vet-jag-vilk...

Permalänk
Medlem

Den här är visserligen dyr men borde lösa ditt problem:
http://www.tradlost.se/shop/catalog_sv/Shyam%202100MHz%203G%2...

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

sådär ja! Tack lurefiix och ibs129 för hjälpen. Jag satsar på en utomhusantenn