Permalänk
Medlem

Ser det lung ut?

Permalänk
Medlem

Webhallen (sumpan) måste fått in en leverans nu även fast det står att den ska komma in i januari preliminärt för jag sitter nu med min nya VT jag köpte igår efter att jag beställt på juldagen

Batteriet som sägs glappa (iaf på A) sitter som smäck o rubbas inte ett dugg!!

Riktigt snabb och trevlig dator. Lätt att byta mellan de olika grafikkorten och inställningar...

Batteriet verkar hålla länge oxo. Surfar man runt och lallar på batterispar som jag gör nu då jag även använt lite bluetooth nu och sitter på trådlöst internet så har jag 2.5 timmar kvar på 30%

Älskar tangentbordet... Väldigt sköna knappar som sitter perfekt avstånd från varandra, och flex? Nej, det är så stadigt och fint så.

Vad mer har varit uppe på tapeten? Blank skärm, ja... Bra och fin om man sitter rakt framifrån... Folk klagar på dålig betraktningsvinkel, varför man nu skulle vilja sitta vid sidan av datorn? Sätt dig framför datorn så går det så fint så

Gillar att den är grå... Fett snygg och läcker dator som inte lämnar några fingeravtryck på sig. Självklart den svarta ramen runt skärmen samlar fingeravtryck men den är så glansig o snygg och smal så det gör inget...

Jag är supernöjd över min allra första bärbara någonsin... 13.3" är perfa size och vikten är ju oxo ett stort (litet?) plus!

Inte provat några spel men det är det ju så många andra som gjort så det vet ni juh redan vilka som funkar på vilka inställningar o blabla

Nåt mer jag glömt som ni vill veta?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Har VTn gigabit trådat nät, eller bara 100mbps? Står olika på olika ställen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuttle
Har VTn gigabit trådat nät, eller bara 100mbps? Står olika på olika ställen...

Jag vet inte hur det är med alla iom att det står att det ska vara 100mbps. Men jag har gigabit i min.

Permalänk
Medlem

Vilken av modellerna?

Hej

Jag ska köpa en Asus UL30 men vet inte vilken av modellerna jag bör köpa. Jag har problem att förstå vilken modell(er) som har det största batteriet och samtidigt undrar jag om fysiska storleken är samma oberoende batteri (förutom vikten såklart)?

Mina krav/önskemål är bästa batteritid, surround 5.1 ljud, mycket ram, stor hårddisk, bra CPU, hög upplösning, klarar HD filmer (framförallt 720p.mkv).

Det är väl främst 4 modeller jag ser på:

Asus UL30VT-QX030V
Asus UL30A-QX165V
Asus UL30A-QX056V
Asus UL30A-QX163V (pga färgen)

Tacksam för svar!

Visa signatur

• Samsung 65F8005 • LG OLED55B6V • Onkyo TX-NR616 • Canton Movie CD 151 • Asus RT-N66U • Samsung Galaxy Tab S • Samsung Galaxy S6 • Samsung Galaxy S7 •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Jag vet inte hur det är med alla iom att det står att det ska vara 100mbps. Men jag har gigabit i min.

Jag har iaf INTE gigabit i min, även om det säger så i enhetshanteraren, verkar installera lite fel drivrutin eller så, står Atheros AR8131 PCI-E men skall i själva verket vara Atheros AR8132M enligt asus själva.
Stor besvikelse för min del, men man får skylla sig själv när man slarvar att kolla upp sånt och litar på prisjakt osv.
Eftersom vissa andra i UL serien har gigabit, kan det tänkas vara möjligt att byta ut någon modul för att få gigabit? t.ex UL30A-QX180V hävdar iaf alla återförsäljare har gigabit. Åt fanders med garantin, men det är det värt, stör mig enormt på detta och öppet köp kan man ju glömma. Sugit av asus att snika på detta på en i övrigt förträfflig burk.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubbe
Ser det lung ut?

http://i50.tinypic.com/2i1h4dv.jpg

Helt underbart och du har en UL30VT, bara för att vara helt säker?

I vilket fall tack så mycket för hjälpen med att testa detta åt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vectorm12
Helt underbart och du har en UL30VT, bara för att vara helt säker?

I vilket fall tack så mycket för hjälpen med att testa detta åt mig.

Det är en UL30VT jag har.
Men det känns som man behöver en snabbare eller extern HDD för att virtualiseringen ska flyta på ett bra sätt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bartender
Jag har iaf INTE gigabit i min, även om det säger så i enhetshanteraren, verkar installera lite fel drivrutin eller så, står Atheros AR8131 PCI-E men skall i själva verket vara Atheros AR8132M enligt asus själva.
Stor besvikelse för min del, men man får skylla sig själv när man slarvar att kolla upp sånt och litar på prisjakt osv.
Eftersom vissa andra i UL serien har gigabit, kan det tänkas vara möjligt att byta ut någon modul för att få gigabit? t.ex UL30A-QX180V hävdar iaf alla återförsäljare har gigabit. Åt fanders med garantin, men det är det värt, stör mig enormt på detta och öppet köp kan man ju glömma. Sugit av asus att snika på detta på en i övrigt förträfflig burk.

är du säker, för på min står det Gigabit samt de är AR8131, även när den vill uppdatera drivrutinen så står det AR8131 och att de är Gigabit.
dubbelkolla de gärna för jag e rätt säker att de ska vara Gigabit.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuttle
Har VTn gigabit trådat nät, eller bara 100mbps? Står olika på olika ställen...

min VT har Gigabit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightstreet
Tjabba, har köpt ul30vt nu och är överlag väldigt nöjd. Det enda jag stör mig på är vänster och högerklick som jag tycker är lite för tröga.

Va bra att det är fler än jag som stör mig på att musknapparna är tröga.
En workaround är att "dutta" på tochpaden eller alternativt använda en extern mus.

Störigt med tröga knappar!

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S