Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Du förstår inte hur 99% studenter kan kalla sig fattiga? Jag har ca 1000kr i månaden.. Förstår du att jag snusar för ca 500 i månaden. Ska man sedan ut och festa en gång med polarna så finns det inte en enda krona kvar. Det är typ vad 1000 spänn räcker till.

Du får lära dig att prioritera.

Permalänk
Medlem

Vore rena himmelriket och vinna den här då skulle jag slippa den här datorn som jag har nu som man inte ens kan ha xp på! Sug på den ni fattiga studenter.. Själv jobbar man och sliter och har inte ens femhundringen över i månaden..

Visa signatur

Quad Core

Permalänk
Medlem

Det är verkligen klass 1 varning på den där datorn! Dreggelfaktorn är hög

Precis som det är sagts tidigare i tråden så hoppas jag att det är någon fattig stackare som vinner datorn. En student eller någon arbetslös, som en själv. Inget som Alina eller någon annan kan styra över. Men är så mycket roligare ífall en fattig student vinner än någon som har penagar i överflöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Du förstår inte hur 99% studenter kan kalla sig fattiga? Jag har ca 1000kr i månaden.. Förstår du att jag snusar för ca 500 i månaden. Ska man sedan ut och festa en gång med polarna så finns det inte en enda krona kvar. Det är typ vad 1000 spänn räcker till.

Du har 1000kr i månaden att lägga på nikotinberoende och att supa/festa? Har man råd att lägga pengar på sådant är man knappast fattig i min mening.

EDIT: 1000kr räcker till ett par hemlagade måltider om dagen i en månad förresten.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Du förstår inte hur 99% studenter kan kalla sig fattiga? Jag har ca 1000kr i månaden.. Förstår du att jag snusar för ca 500 i månaden. Ska man sedan ut och festa en gång med polarna så finns det inte en enda krona kvar. Det är typ vad 1000 spänn räcker till.

1000 spänn i månaden? Menar du efter att allt är betalt, eller har du missförstått ordet "studerande"? Termen syftar på eftergymnasiala studier, det räknas inte om man bor hemma och pluggar gymnasiet... Snus kan man btw få billigare. Själv snusar jag ganska mycket, men en stock grov svart kostar 300 och räcker i typ 3 veckor ffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Du förstår inte hur 99% studenter kan kalla sig fattiga? Jag har ca 1000kr i månaden.. Förstår du att jag snusar för ca 500 i månaden. Ska man sedan ut och festa en gång med polarna så finns det inte en enda krona kvar. Det är typ vad 1000 spänn räcker till.

Vissa väljer dock att inte snusa eller röka (som jag gör) och då räcker det betydligt bättre. Sen med sommarjobb och extra jobb på helger eller kvällar kan man tjäna in mer pengar.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

elektronik porr! Härligt med fina komponenter. Får sitta och kolla sweclockers efter lite roliga tävlingar

edit: Man får ganska mycket för 1000kr om man är ekonomisk!

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
1000 spänn i månaden? Menar du efter att allt är betalt, eller har du missförstått ordet "studerande"? Termen syftar på eftergymnasiala studier, det räknas inte om man bor hemma och pluggar gymnasiet... Snus kan man btw få billigare. Själv snusar jag ganska mycket, men en stock grov svart kostar 300 och räcker i typ 3 veckor ffs

lite off topic men jag tycker inte att du kan påstå att du snusar mycket när en stock räcker i tre veckor. en stock räcker i 9-10 dagar för mig och jag tycker jag snusar rätt så normalt

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur kom vi in på mängden snus en normal snusare snusar...?

Grym tävling, förresten, man kan ju alltid hoppas på att man vinner... även om jag inte tror att jag gör det.

Lycka till och god jul, allihopa!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alina
Ifall du vinner så kan vi nog lösa att vi byter ut Mars kortet för 14500kr till ett HD5850 om du vill det.

men kan man inte byta in det mot två HD5970 ca pris. 12 tusen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alina
Ifall du vinner så kan vi nog lösa att vi byter ut Mars kortet för 14500kr till ett HD5850 om du vill det.

Låter mer intressant att byta mot 2st 5970, eller 4st 5870.

GTX295 Mars (14k) mot ett HD5850(2.7-2.8k?) känns lite lol...

Permalänk
Inaktiv

när väljer ni ut vem som vinner?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheHobo
när väljer ni ut vem som vinner?

Eller hur? kan man få se det vinnande bidraget kanske?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har vunnit än eller?