Permalänk

Första bärbara, Hp Pavillion DV7.

Hej!
Nu var det dags att investera i en bärbar dator, då min stationära börjar bli några år. Samt att jag reser ganska mycket och känner att en bärbar passar min livsstil bättre.
Har varit ganska insatt i datorer för ett par år sedan men mycket har förändrats sen dess så man är väl inte den "skarpaste kniven i lådan" vad det gäller datorer och diverse utrustning längre.
Datorn kommer användas till Surfande,Musik,Film och en del spel. Men mest som en vardaglig allround dator. Och vad det gäller spel så är det inget speciellt spel jag tänker på utan om det släpps något intressant spel som jag vill testa så vill jag att datorn ska kunna klara av det rätt bra. Så det kommer inte vara något datorn används hela tiden till.

Jag började spana redan i somras på lite olika bärbara och fastnade ganska fort för HP Pavillion DV7 serien.
Känner mig väldigt sugen på denna HP datorn : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=494292
Den uppfyller mina krav på prestandard och den användnings område jag ska ha datorn till.
Ska lägga till att jag aldrig haft en bärbar tidigare så vet inte riktigt vad man ska kolla efter. Så om det finns någon som känner sig kunnig och kanske sitter på information om varför jag inte ska köpa denna nackdelar med den? Är den värd priset? Det finns ju väldigt mycket att välja på när det gäller bärbara och en hel del i DV7 serien. Vet någon en snarlik dator till ett bättre pris? Eventuellt annat märke?
Ett plus är en snygg design.
Taket på min budget är högst 13.000kr

Sen bara en övrig fråga, Lite vad det gäller Hps bärbara serier DV2,Dv6,7 osv. Dom har ju ofta ett nummer och sen eventuellt ett "eo" på slutet. Och jag har märkt att datorn inte alltid behöver vara bättre rent prestandard mässigt även fast numret är högre eller att priset skulle vara billigare bara för att numret är lägre. Blir lite förvirrad av deras val av hur dem kategoriserar (stavning?) sina datorer. Som det är någon som känner för det får dom gärna förklara lite kort och gott om DV serien eller eventuellt skicka en länk vart jag kan läsa för har inte lyckats hittat någon själv.

Nu har jag säkert glömt något jag skulle skriva men får ta en titt imorgon på min tråd när jag är piggare och rätta till eventuella frågetecken och fel då.
God Jul och Gott nytt år får man väl passa på att önska

Permalänk

Såg nu att min tråd kommit i fel kategori? Jag får skylla på klockan och hoppas att den går att flytta till Köpråd delen? Eller ska jag starta en ny tråd där? Tack på förhand

Permalänk

Lås denna tråd jag skapar en ny i rätt sektion. tack