Permalänk
Medlem

När man ser på film

Hej,

Kan man ändra på någon inställning i datorn så att man kan slå igen sin bärbara helt så att man inte ser den lysande skärmen hela tiden när man ser på film?
Har nämligen min dator uppe på väggen och en ställer datorn under tv och då vill jag helst stänga igen datorn fast filmen fortsätter spelas. Ni förstår säkert vad jag menar.

mvh mathias och gott nytt år

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem

det är väl bara att ändra i Energiinställningar eller något liknande har jag för mig..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

I windows 7 kan du gå in i energiinställningarna och välja vad som ska hända när du stänger locket. Välj då "gör ingenting" så händer ingenting när du lägger igen locket.

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
I windows 7 kan du gå in i energiinställningarna och välja vad som ska hända när du stänger locket. Välj då "gör ingenting" så händer ingenting när du lägger igen locket.

detta funkar i vista också har jag för mig.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
detta funkar i vista också har jag för mig.

Fungerar i XP med, händigt när man sitter i skolan :D.