Sims 3 på Macbook pro?

Permalänk
Medlem

Sims 3 på Macbook pro?

Hej -

Macbook Pro C2D 2,16, 2gb ram, ati x1600 - möter systemkraven för Sims 3. OS 10.6.2

Spelet är dock otroligt segt... väldigt låg FPS... hackigt, flyter inte öht. Känns allmänt hackigt och buggigt... fullt uppdaterat dock. Grafiken är mer eller mindre samma som sims 1 tycker jag - fattar inte hur det kan flyta så kasst!

Till och med menyerna - inställningar etc hackar fram - tar sekunder mellan att klicka på en knapp och att någonting händer. Känner att något tveklöst är fel.

Googlat men hittar inte något... min fråga är egentligen ganska enkel, därav postade jag här och inte i spel: Ni som har en MBP - hur upplever ni att Sims funkar?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Jag har kört det på en Macbook med Intel-grafik, det fungerade helt ok. Du har inte råkat starta PPC-versionen eller något sådant konstigt?

Permalänk
Medlem

Det jag tänkte... körs som Intel enligt Activity Monitor.. endast 30-40% cpu, men får hela OS X att vara segt iaf jag tabbar ur. T om skriva på SweC i Safari hackar nu - fördröjda bokstäver. - använder endast 300mb "real memory" dessutom...

EDIT: Googlat mera och läser om många som har det flytandes perfekt på via macbooks etc etc, men verkar som de flesta har 4GB ram då... har endast 2, kan det vara problemet tro? Hur mycket ram har du Spruce?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
EDIT: Googlat mera och läser om många som har det flytandes perfekt på via macbooks etc etc, men verkar som de flesta har 4GB ram då... har endast 2, kan det vara problemet tro? Hur mycket ram har du Spruce?

I "Activity Monitor" välj tabben "System Memory" (längst ner) och kolla vad "Page ins:" respektive "Page outs:" samt "Swap used:" säger. Är det så att "outs" är högt eller i närheten av "ins" eller så klart om "swap" är högt så har du för lite RAM.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Det jag tänkte... körs som Intel enligt Activity Monitor.. endast 30-40% cpu, men får hela OS X att vara segt iaf jag tabbar ur. T om skriva på SweC i Safari hackar nu - fördröjda bokstäver. - använder endast 300mb "real memory" dessutom...

EDIT: Googlat mera och läser om många som har det flytandes perfekt på via macbooks etc etc, men verkar som de flesta har 4GB ram då... har endast 2, kan det vara problemet tro? Hur mycket ram har du Spruce?

Jag har också bara 2GB så det borde inte vara det som är problemet för dig. Du kan ju prova köra spelet från en ny användare, kanske är någon inställning eller nått som ställer till det.

Alla uppdateringar för både spel och OS X installerade? Testa din hårddiskprestanda i X Bench, hårddisken kanske börjar ge upp.