Klarar nätaggregatet det? Risk med 20->24pin?

Permalänk
Medlem

Klarar nätaggregatet det? Risk med 20->24pin?

Hej
Håller på att bygga ihop en ny dator. Tänkte dock ta några delar från en gammal, nätagg och chassi.
Givetvis står jag nu med mitt nätagg med 20pins kontakt och ett moderkort med 24pins. Har läst mig till så mycket som att det fungerar, men det fanns en risk att det blev för hög ström på vissa pinnar.
Därför kommer den självklara frågan, klarar nätagget av att driva datorn utan risk?
Nätagg:
http://www.delta.com.tw/product/ps/sps/desktop/download/pdf/D...
Processor: AMD Athlon II X2 240 2,8Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed
Moderkort: ASUS M4A785D-M PRO, Socket-AM2+/AM3 AMD 785G+SB710, DDR2, GbLAN, m-ATX, HDMI, DVI, PCI
Minne: Kingston ValueR. DDR2 PC5300 2GB CL5 Kit w/two matched ValueRAM 1024MB DDR2
Hårddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
Sitter dessutom en dvdspelare och en dvdbrännare i dator.

Tack tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

jag skulle köpa ett nytt. Ett 400W FSP om det är tight budget.

Permalänk

Släng bort nätagget och köp ett nytt.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på på dem, köp en adapter istället 30 spänn gentemot 300

Permalänk
Medlem

Äldre omoderna slitna nättagg är det sista man ska flytta till en ny dator.
Skaffa ett vettigt nätagg istället + det du har är riktigt riktigt dålig, och är ju synd att nya fina delar går en våldsam död till mötes för att man vill vara rent dumsnål.

Förresten vad ska den nya datorn bestå av för delar?
jag antar att det du lista var den gamla datorn, blev osäker då det var en blandning emellan gamla och nyare delar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Skall du inte ha något annat graffe så bör det funka. Det som skiljer mellan 20 och 24-pin är en extra 3.3V, en 5V, en 12V och en jord. Och det är väl 12V-pinnen som behovet är störst utav. Dessutom lär du behöva en 4-pin 12V / 'P4'-kontakt. Med en sådan är behovet inte lika stort för massor med kräm över ATX-kontakten. Men kör med en 20-24-adapter iallafall.

Visa signatur

Nej är också service.