Permalänk
Medlem

Vilken Fläkt? ;O

Tjenatjena.

Följer bara med en fläkt till chassit jag ska beställa, av 2 möjliga. Så hade tänkt köpa en och ha som Insugs fläkt där framme.
Chassit är en Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg - http://www.inet.se/artikel/6901246/cooler-master-elite-334-sv...

Vilken ska man satsa på?

http://www.inet.se/artikel/5321443/scythe-120mm-gentle-typhoo...

eller

http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen...

Eller finns det någon bättre i samma prisklass?
De måste även vara från Inet och finnas i lager

P.S Hur ställer man in en fläkt på Utblås eller Insug? Kan vara bra att veta och hitta inget direkt på nätet

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen... är bättre.

Det är bara att vända på fläkten beroende på vilket håll du vill ha blås på. Se till att inget blokerar rotationen bara,

Permalänk

Jag säger som Xosos. Fractal Design-fläkten är bättre för att den snurrar snabbare

Permalänk
Medlem

Jag har beställt 2st Scythe Slipstream 800rpm till mitt chassi.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spöka
Tjenatjena.

Följer bara med en fläkt till chassit jag ska beställa, av 2 möjliga. Så hade tänkt köpa en och ha som Insugs fläkt där framme.
Chassit är en Cooler Master Elite 334 Svart, Utan nätagg - http://www.inet.se/artikel/6901246/cooler-master-elite-334-sv...

Vilken ska man satsa på?

http://www.inet.se/artikel/5321443/scythe-120mm-gentle-typhoo...

eller

http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen...

Eller finns det någon bättre i samma prisklass?
De måste även vara från Inet och finnas i lager

P.S Hur ställer man in en fläkt på Utblås eller Insug? Kan vara bra att veta och hitta inget direkt på nätet

satsa på den andra
om du är student , vilket jag tror du är
så kan du köpa den på dustinhome för 66 kronor och så blir det gratis frakt om du direktbetalar:)
såg att du är från motala:)

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Tackar! Blir en Fractal Design 120mm då

Ciao!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
satsa på den andra
om du är student , vilket jag tror du är
så kan du köpa den på dustinhome för 66 kronor och så blir det gratis frakt om du direktbetalar:)
såg att du är från motala:)

studentrabatt, my ass...... bara om du pluggar på högskola eller universitet....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
studentrabatt, my ass...... bara om du pluggar på högskola eller universitet....

tyvärr så har du fel, jag går gymnasiet och får studentrabatt

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
tyvärr så har du fel, jag går gymnasiet och får studentrabatt

Vaddå tyvärr...?

Det är väl skitbra i såna fall, har alltid trott det bara var för högskola/universitet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Dustins studentrabatt är egentligen bara för Högskola / universitet, därav "studentrabatt". Man är inte student om man går på gymnasium. För vissa gymnasieelever fungerar det att få rabatt ändå.

Ontopic: Nexus Real Silent är en riktigt bra fläkt!
Scythe Slipstream är riktigt tysta så länge de håller, men alla mina har gett missljud efter några veckor.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Dustins studentrabatt är egentligen bara för Högskola / universitet, därav "studentrabatt". Man är inte student om man går på gymnasium. För vissa gymnasieelever fungerar det att få rabatt ändå.

Ontopic: Nexus Real Silent är en riktigt bra fläkt!
Scythe Slipstream är riktigt tysta så länge de håller, men alla mina har gett missljud efter några veckor.

när du menar vissa gymnasieelever så menar du väl alla som har CSN kort?

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
när du menar vissa gymnasieelever så menar du väl alla som har CSN kort?

Ja! När jag hade CSNkort fungerade det för mig att få rabatt, men inte för flera av mina kompisar. Har man Mecenatkort (högskola) fungerar det alltid.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Ja! När jag hade CSNkort fungerade det för mig att få rabatt, men inte för flera av mina kompisar. Har man Mecenatkort (högskola) fungerar det alltid.

aa okej:)

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att utnyttja rabbaten då? säger man till eller något?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrKanin
Hur gör man för att utnyttja rabbaten då? säger man till eller något?

gå in här så följer du instruktionerna http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=53...

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag skickade mail till dem angående studentrabatt, men har icke fått svar än... Antingen ignorerar dem mig eller så är dem väldigt långsamma.

Tänk va snabbt ursprungsdiskussionen försvinner när ordet rabatt dyker upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Tänk va snabbt ursprungsdiskussionen försvinner när ordet rabatt dyker upp.

Så sant, så sant

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk

http://www.youtube.com/user/Martinm210#p/u/4/Bhudtc2dTG8

Om man går efter ljudkaraktär och luftflöde så är det denna som funkar bäst utav dom som finns att lyssna på.

.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Denna fläkt har ett riktigt bra luftflöde, tro mig har en själv.
http://www.youtube.com/watch?v=PpGtAzxf1SI

Nej, men skämt åsido är Scythe SlipStream riktigt bra fläktar de med lite högra RPM flyttar mycket luft medans den på 800 RPM är tyst.

Nexus Real Silent är riktigt bra fläktar med, Gentle Typhoon är väl riktigt bra om du vill ha en riktigt tyst setup.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaceguy1
tyvärr så har du fel, jag går gymnasiet och får studentrabatt

Det funkade inte för mig...

Såhär svarade dem, "Vad jag kan se så har du ett CSN kort, detta kort berättigar dig inte till studentrabatten.

Rabatten gäller endast studerande vid Högskola samt Universitet."

Så det var lite synd nu när jag hade fått upp hoppet för studentrabatt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Man är inte student om man går på gymnasium. För vissa gymnasieelever fungerar det att få rabatt ändå

Klart man är student även om man går i gymnasiet, det är väl bara att dem inte har råd att ge rabatt till så många.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det funkade inte för mig...

Såhär svarade dem, "Vad jag kan se så har du ett CSN kort, detta kort berättigar dig inte till studentrabatten.

Rabatten gäller endast studerande vid Högskola samt Universitet."

Så det var lite synd nu när jag hade fått upp hoppet för studentrabatt.

Klart man är student även om man går i gymnasiet, det är väl bara att dem inte har råd att ge rabatt till så många.

men då vet jag inte hur jag fick tillgång till den tjänsten, jag kanske hade tur...

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd