Permalänk
Medlem

Söker duktig datorbyggare i STHLM

Efter o misslyckats med mitt datorbygge, sabbat moderkort , söker jag nån duktig datorbyggare i stockholm som kan bygga åt mig/assistera. Det är ett avancerat bygge med vattenkylning och vill göra rätt denna gång. Så jag söker ett proffs, givetvis så betalar jag antingen timlön lr en överrenskommen summa.

Jag kan nås på 08279470 lr hansrex@gmail.com

Mvh H

Permalänk

Avancerat bygge med vattenkylning? Är det en peltiersetup eller "vanlig" vattenkylning med många komponenter?

Har du lust att speca vad för prylar som ska sättas ihop?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Det "avancerade" är väl mest o sätta ihop "skiten" som jag vill ha det, för jag har inte riktigt tiden över nu när helgerna är över. Annars är det ett vanligt vattenkylt system med många komponenter.

Moderkort är Asus P7P55D med CPU, mosfet, SB vattenkylt. CPU 1156 i5 2,66

Chassi är Lian li

Allt i vattenkylningsväg är EKWB, nytt o fräscht

Ett 8800GTX med vattenblock EKWB

Corsair 1333 Ram, ska senare inhandlas OCZ 1600 vattenkylda

Intel X-25 G2 SSD!!

med mera.

Mitt problem är att när jag satt ihop moderkort med CPU , bara de två, och drar på pumpen så verkar det som det är fel på moderkortet lr CPUn då men PSU pulserar o LED för CPU på moderkortet lyser, bör väl felsöka dessa ev köpa nytt. Sen så ska nån bygga in detta snyggt enligt skiss in i chassit.

Vid fler frågor skriv.

Mvh H

Permalänk
Medlem

skicka skiss , e från uppsala , men kul o se hur du ska ha det

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
skicka skiss , e från uppsala , men kul o se hur du ska ha det

ge mig din mail isf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
ge mig din mail isf

Länka bilden här i tråden, kan vara bra om andra kan se om dom ska hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soederblom
Länka bilden här i tråden, kan vara bra om andra kan se om dom ska hjälpa dig.

Det jag behöver hjälp med e ju inte chassit lr designen. Det är monteringen av komponenter på moderkortet UTAN o sabba moderkortet samt att montera moderkortet i chassit. Sen kabeldragningen o vattenslangarna fixar jag själv om den som tar åt sig uppgiften ej orkar.

Jag har byggt många burkar, ej vatten dock, men jag pajjade moderkortet på denna konstigt nog, trots statisk skydd med mera. Så tydligen så räcker inte min kompetens för o byta SB,Mosfet kylare o det är väl det jag behöver hjälp med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alltid20
Det jag behöver hjälp med e ju inte chassit lr designen. Det är monteringen av komponenter på moderkortet UTAN o sabba moderkortet samt att montera moderkortet i chassit. Sen kabeldragningen o vattenslangarna fixar jag själv om den som tar åt sig uppgiften ej orkar.

Jag har byggt många burkar, ej vatten dock, men jag pajjade moderkortet på denna konstigt nog, trots statisk skydd med mera. Så tydligen så räcker inte min kompetens för o byta SB,Mosfet kylare o det är väl det jag behöver hjälp med.

Det viktigaste är att kolla ut exakt vart mässings distanserna ska sitta på moderkortsplattan innan du monterar kortet. Utan dom så kortsluter du moderkortet.

Montera cpu och cpu kylare på moderkortet innan du monterar i det i chassit.

Visa signatur

-