Permalänk
Medlem

R2 vilka fläktar

ska köpa ett R2 och undrar vilka fläktar man ska ha till ?
vilka platser ska man ha dessa på?

tack på förhand

Visa signatur

orka....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxxarn
ska köpa ett R2 och undrar vilka fläktar man ska ha till ?
vilka platser ska man ha dessa på?

tack på förhand

jag kan rekomendera Fractal Design 120mm
länk http://www.inet.se/artikel/8500301/fractal-design-120mm-silen...

har dessa i mitt R2 chassi (7st) dom är väldigt tyst och kyler hur bra som helst
förut va min cpu på 45 i load nu ligger den på 33 och idle från 38 till 27
fast då kör jag med Thermalright Ultra-120 eXtreme

hoppas du är nöjd me mitt svar :D:D:D:D

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

blir det tyst har ett Haf mini men det låter för mycket är R2 verkligen så tyst som det verkar vara?

Visa signatur

orka....

Permalänk

Du får ju med 2 fractalfläktar till chassit, men visst finns det fler platser. Du får också med en fläktkontroller till 3 fläktar, och då kan det blir riktigt tyst (jag lovar, jag är känslig och ändå nöjd med detta chassit).

Köp en fractalfläkt till och kör två i främre inblås och en i bakre utblås.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxxarn
blir det tyst har ett Haf mini men det låter för mycket är R2 verkligen så tyst som det verkar vara?

just nu så vet jag faktiskt inte hur Haf mini är dock ^^
men om vi säger så här om du har ett R2 och 7 st Fractal Design 120mm
så kan du sova me datorn på på nätterna utan problem
och fläktarna låter i 15 db och chassi är ljuddämpande men iallafall jag kan sova utan problem me datorn på så tror jag nog du kan göra de me^^

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixxxarn
blir det tyst har ett Haf mini men det låter för mycket är R2 verkligen så tyst som det verkar vara?

Jag kör 3ST av dessa fläktar i mitt R2, samt passiv kylning på grafikkortet. Efter jag installerade allt, å tryckte på knappen, trodde jag det var nått fel, för jag hörde ingenting av datorn när jag startade den :P. Men sen kom det bild på skärmen och jag stod och gapade i tystheten. :). Det som hörs lite är fläkten i nätagget och hårddisken när den läser mkt. CPU kylaren använder en noctua 80mm fläkt på 5v, den hörs ingenting den heller. Det enda man hör från fractal design's fläktar är vindsuset när det går genom plåten, annars låter dom ingenting, speciellt inte om man kör med kontrollern.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

btw Da´Russian Stallion du glömde att dom kylar förbaskat bra för att bara låta i 15 db

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram