Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Jag har gett mig in på ett evighetsprojekt när det kommer till Trophies. Har köpt Warhawk plus alla addons och ska nu försöka mig på bedriften att få platinum i spelet. Hej då 1000+ timmar!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Fast ni som funderar på LBP skall vänta lite, de släpper snart GOTY Edition och den innehåller alla expansioner som kostar cash på PSN.
Således blir den billigare än att köpa expansionerna löst.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

det kan nog vara rätt bekvämt med goty ja.
dessvärre har dom aldrig utannonserat det till europa utan endast usa där det släpptes i september förra året.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
1. börja med att gå in på japanska ps store.
2. längst ner till vänster ska det finnas en knapp med texten さがす (japansk font)
3.klicka på den och kom till en ny meny med 10 mappar
4. mapp 4 (övre raden näst längst till höger)
5.mapp 4 i nya menyn som kommer
6. tales ska ligga höt upp i följande (demot låg på 9/45 för mig)
7. ladda ner och roa dig

Man tackar så mycket, det var en perfekt beskrivning vart man hittade demot.

*edit*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Fast ni som funderar på LBP skall vänta lite, de släpper snart GOTY Edition och den innehåller alla expansioner som kostar cash på PSN.
Således blir den billigare än att köpa expansionerna löst.

Bara släppt i usa 09/08/09 och det finns inga datum alls för Europa, så det känns lite kört. =/
Skulle gärna vilja ha Game of the Year Edition av spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

np
bara glad att hjälpa till
kul att kunna använda sina japanska kunskaper ibland.
skulle vilja har mer flyt i dom så att man skulle kunna njuta av lite jrpgs med intakt inlevelse (dvs att inte behöva kolla upp ord/tecken stup i kvarten)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Bara släppt i usa 09/08/09 och det finns inga datum alls för Europa, så det känns lite kört. =/
Skulle gärna vilja ha Game of the Year Edition av spelet.

Så köp det från USA?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

om du skaffar från usa så måste du köpa all eventuell framtida dlc från us psn.
om du nu vill ha den. och iom att den kom ut för ett tag sedan så har det hunnit släppas lite dlc sen dess.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
om du skaffar från usa så måste du köpa all eventuell framtida dlc från us psn.

Vad är problemet? Tar ju bara nån minut att regga sig på us psn.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

sant men det är inte alltid folk är sugna på att fixa det och koppla sitt visa dit också

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
sant men det är inte alltid folk är sugna på att fixa det och koppla sitt visa dit också

Har man köpt det från USA så är det knappast någon skillnad att köpa saker via US PSN heller. Visa här och Visa där liksom.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Som jag skrev på sidan 310 så har jag problem med att jag loggas ut från PSN hela tiden, några gånger i timmen är det. Irriterande när man spelar online.
Får felmeddelande 8002AD36.
Har försökt googlat lite men jag är kass på att söka (och engelska) så jag hittar inget, eller så finns det inget svar om det?
Någon som har en aning? Rätt så tröttsamt att det ska va så

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joi
Som jag skrev på sidan 310 så har jag problem med att jag loggas ut från PSN hela tiden, några gånger i timmen är det. Irriterande när man spelar online.
Får felmeddelande 8002AD36.
Har försökt googlat lite men jag är kass på att söka (och engelska) så jag hittar inget, eller så finns det inget svar om det?
Någon som har en aning? Rätt så tröttsamt att det ska va så

gjorde en liten googling på din felkod och hittade lite olika alternativ.

1. tilldela ps3an en statisk ip genom routern (mac adressen behövs)
2. sätt ps3an i dmz i nätverket

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/610541 guide som kan hjälpa med båda punkter. på engelska dock

http://playstation.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/939
här är en officiell sida där man kan mata in felkoder och se vad det är som har hänt. din verkar ha att göra med att det är trådlöst.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen. Ska kolla upp det där så fort jag har tid. Har även långa nätverkskablar så ska testa dra en sån rakt över alla golv osv ner till routern och se hur det funkar med kabel.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

sker det annan nättrafik via routern samtidigt som du spelar?
det kan ju vara så att du kan tilldela ps3an mer bandbredd för att det ska flyta på.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Nope de är bara ps3an som används så att bandbredd inte ska räcka till är det nog garanterat inte. Får ut ca 15mbit av mitt 24abbonemang.
Har lite tid över ikväll så ska testa lite har jag tänkt

Har kört ett par timmar utan problem nu, med kabel då.
Så då är det ju solklart att det är något med det trådlösa. Men vad egentligen? Får prova det där DMZ osv och se om det blir bättre om man fixar med det. Men det funkade ju ändå innan utan att jag hade ändrat på något osv :S

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

något måste ju ha ändrats om du hade resettat routern? hade du gjort någon form av QoS inställning kanske? (prioritering av porttrafik)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet så verkar det som om det inte går att nå US eller JAP PSN längre. "This service is not available to your region". Riktigt underbart för mig speciellt för jag köpte mitt PS3 i USA när den kom ut, så nu har jag varken US eller EU PSN.

Jävla Sony.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn. Svenska store funkar inte heller.
Så det är bara downtime.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jo, jag kom inte heller in på PS Store så det är nog bara downtime som sagt.

Har börjat nötit lite LBP igen addat ner DLC:n POTC och Metal Gear. Dom var faktiskt riktigt bra.

Om det är någon som känner för att hjälpa till på lite x2-uppdrag eller något så lägg till mig.

PSN: imponerad

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Dumma uppdatering påverkar även Warhawk, nu måste jag skriva på mitt arbete istället

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Någon här som har kört Bayonetta både på Ps3 och 360?
Är mest nyfiken på om Ps3 versionen är fortfarande helt okay att spela i jämförelse med 360 versionen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Spelbart är det på båda. Men man ser de små skillnaderna när man jämfört. Har du inte testat själv så köp bara en version och sluta tänk på det.
Jag måste själv välja Xbox versionen iaf._

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Bara så ni vet så verkar det som om det inte går att nå US eller JAP PSN längre. "This service is not available to your region". Riktigt underbart för mig speciellt för jag köpte mitt PS3 i USA när den kom ut, så nu har jag varken US eller EU PSN.

Jävla Sony.

man vill bara fråga dom "VARFÖR?" speciellt med tanke på att jpn och us får alla psone classics innan eu:(

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
man vill bara fråga dom "VARFÖR?" speciellt med tanke på att jpn och us får alla psone classics innan eu:(

hans problem berodde på att det var downtime
man kan fortfarande komma åt us och jp psn

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hans problem berodde på att det var downtime
man kan fortfarande komma åt us och jp psn

Kan tillägga att detta är inte första gången det felmeddelandet dyker upp.
Har hänt ett antal gånger genom åren. Varje gång vid downtime/uppgradering.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det var ju gött att det bara var downtime. Jag blev lite ledsen där... har aldrig varit med om det förr.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon här som har kört Bayonetta både på Ps3 och 360?
Är mest nyfiken på om Ps3 versionen är fortfarande helt okay att spela i jämförelse med 360 versionen.

http://www.youtube.com/watch?v=iT2FT1l2Bgk

har läst att PS3 versionen har långa laddningstider och man borde spela detta spel på Xbox360 om man har möjlighet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Klarat bayonetta på ps3. Den laddar 2-3 sec för varje item man plockar upp, ny bana,cutscene. Inte alls optimerat för ps3. Dock väldigt bra spel i övrigt

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Entusiast

Någon som lirat Disgaea 3 och kan säga hur bra den är jämtemot 1an? Älskade 1an på DS och kommer skaffa mig en PS3 inom kort. Blir Madden 2010 och D3 kanske. Eller Madden å Cross Edge, är Cross Edge bra?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Inte hört något bra om Cross Edge, men Disgaea 3 är bra som fan (du kommer gilla det om du gillade något av de tidigare spelen). Det finns dock inte så mycket överraskningar i spelmotorn, och grafiken är ingen imponerande (men det är trevligt att få se allt skarpt).

http://www.gametrailers.com/video/montage-gameplay-disgaea-3/...
säger väl allt.