Permalänk

3Dmark Vantage problem

Tjena, upptäckte att mitt 3Dmark vantage inte vill gå igång. Jag har den senaste versionen från deras hemsida.
När jag startar så kommer först menyn upp som den ska sen när jag trycker "Run benchmark" så kommer "scanning system" upp sen blir svart på skärmen och sen händer det inget mer. Till sist kommer skylten "3dmark vantage har slutat fungera blabla..." upp.

Jag har gått igenom hela deras supportlista för detta problem och inget hjälper. Dessutom har jag testat följande: Ominstallera, köra som admin och köra med XP SP2 kompablitet men inget verkar fungera (3dmark 06 fungerar däremot)

Lite hjälp tack om någon kan

Permalänk
Medlem

Har du kört vantage förut? har för mig att man bara kan köra det 1 gång om man inte har en licens.. el. har jag fel?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om du har en CD KEY, Ta hem versionen från deras hemsida, "futuremark.com"
alltså ta hem "trail versionen" skriv in Cd-keyen när dom väl frågar efter den, hade själv samma problem sen vars cd keyen kommer ifrån spelar ingen roll

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk

Jo då. Har kört det förut flera gånger utan problem. Om man inte har licens så kommer det inte ens gå att dra igång testet
Så det är inte problemet. Jag har licens.
Tack för svaret ändå

Permalänk

Då 3DMV verkar vara lite halv buggigt ibland med krash pga flashscript osv så bör du nog installera om det. Tar ju inte mer än 5min.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Då 3DMV verkar vara lite halv buggigt ibland med krash pga flashscript osv så bör du nog installera om det. Tar ju inte mer än 5min.

Har som sagt redan gjort det