Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

Dock är ju inte det där dedikerade servrar, utan bara server options.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
100 ping är ju inte ens mycket.
Går det över 150 börjar det bli ospelbart.

(Jag har 47 ping normalt)

100 är rätt mycket för den erfarne spelaren.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Hur fungerar health regeneration i spelet? Man brukar kunna döda någon med två skott från .50cal. Jag såg en snubbe ligga och gömma sig på ett ställe så att jag såg hans bak/ben. Jag sköt ett skott med .50cal som träffade, han flyttade på sig och försvann ur mitt sikte, sen tog det 15-20sec innan jag såg hans ben igen, sköt ett till skott som träffade, han flyttade sig och det gick ca 20sec till innan jag sköt ett skott till i benet, sen flyttade han på sig igen, när jag såg han nästa gång drog jag två snabba skott i hans bak och då dog han.
Tar det 4-5 skott i benet för att dö av .50cal eller får man tillbaka sin health jättesnabbt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Hur fungerar health regeneration i spelet? Man brukar kunna döda någon med två skott från .50cal. Jag såg en snubbe ligga och gömma sig på ett ställe så att jag såg hans bak/ben. Jag sköt ett skott med .50cal som träffade, han flyttade på sig och försvann ur mitt sikte, sen tog det 15-20sec innan jag såg hans ben igen, sköt ett till skott som träffade, han flyttade sig och det gick ca 20sec till innan jag sköt ett skott till i benet, sen flyttade han på sig igen, när jag såg han nästa gång drog jag två snabba skott i hans bak och då dog han.
Tar det 4-5 skott i benet för att dö av .50cal eller får man tillbaka sin health jättesnabbt?

Du kan döda på 1 skott om du träffar vid bröstet eller huvet och 2st skott annars, 1 skott i hardcore.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Om du inte tar ytterligare skada har all hälsa regenererats efter 5 sekunder

Permalänk
Medlem

Har kanske postats tidigare men här är en bra lista över vilken skada alla vapen i MW2 gör.

MW2 Weapon Damage Chart

T.ex
Alla Sniper:

70 normal skada , 50 med ljuddämpare.

Vid träff av (huvud, bröst, mage) multipliceras skadan med talen nedanför.

intervention: 1.5 - 1.5 - 1.1
Barret: 1.5 - 1.5 - 1.1
WA2000: 1.5 - 1.5 - 1
M21 EBR: 1.5 - 1.1 - 1

Vid normalt spel har man 100 i hälsa. I Hardcore 30.

Permalänk
Medlem

Förklarar varför sniper rifles inte funkar alls på "normal"...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Tycker sniper funkar bra, undantaget om det laggar röv. Drygt 4000 kills med dem olika snipergevären.

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga in en snabbfråga... Hur ändrar man klantag? Hittart inte någonstans och googlel gör mig bara ännu mer galen!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Testade att köra lite online nu. Nä tacka vet jag MW online!
Dock ett stort minus för alla cheaters som alltid ska förstöra det roliga :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Tänkte slänga in en snabbfråga... Hur ändrar man klantag? Hittart inte någonstans och googlel gör mig bara ännu mer galen!

Du går in i Steam --> Settings --> Friends och skriver in det namn du vill ha...

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Keeper of Traditions

Har haft spelet sen jul nu, och kan bara instämma i hur otroligt roligt det är... Lagg och överflöd av ryssar har jag verkligen inte märkt av, så allt gnäll och tjohej som har varit kan jag inte förstå mig på.

Ett STORT minus dock, hur sjutton kan man komma på tanken att man inte ska kunna alt-tabba ut medans man spelar... Detta stör jag mig på nåt så otroligt, att man måste disconnecta varje gång man ska alt-tabba ut ur spelet....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Där finns ett sätt att "Tabba" ut medan man spelar. Tryck Esc så du får fram musen dra den till din andra skärm och klicka på den. Dock så måste du ha 2 skärmar.

Permalänk
Keeper of Traditions

...oookej.

Så man måste betala 2kkr för att kunna alt-tabba, bra tänkt, där!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
...oookej.

Så man måste betala 2kkr för att kunna alt-tabba, bra tänkt, där!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Där finns ett sätt att "Tabba" ut medan man spelar. Tryck Esc så du får fram musen dra den till din andra skärm och klicka på den. Dock så måste du ha 2 skärmar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Har haft spelet sen jul nu, och kan bara instämma i hur otroligt roligt det är... Lagg och överflöd av ryssar har jag verkligen inte märkt av, så allt gnäll och tjohej som har varit kan jag inte förstå mig på.

Ett STORT minus dock, hur sjutton kan man komma på tanken att man inte ska kunna alt-tabba ut medans man spelar... Detta stör jag mig på nåt så otroligt, att man måste disconnecta varje gång man ska alt-tabba ut ur spelet....

tryck bbara esc + alt så tabbar du ut
de funkar iaf för mig

edit: skrev fel klapp -.-

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nille_312
tryck bbara esc + tab så tabbar du ut
de funkar iaf för mig

Hmm, det känns som jag prövat det där och det inte funkat... men men, får väl försöka igen dårå...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hmm, det känns som jag prövat det där och det inte funkat... men men, får väl försöka igen dårå...

oops såg nu att ja skrev lite fel
ska vara esc + alt

smarta jag XD

Visa signatur

Gigabyte ga p55m UD2 | Intel i5 750 @3600MHz | Cooler master V8 | PowerColor HD5850 PCS+ | Corsair XMS3 PC3-10666 | Corsair HX620W | NZXT M59

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hmm, det känns som jag prövat det där och det inte funkat... men men, får väl försöka igen dårå...

det funkar ibland för mig och ibland inte när jag har ventrilo 2.1.3 igång så är det såhär, ventrilo funkar = går inte att tabba och när ventrilo inte funkar så går det att tabba så det är helt cp.... :/

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

AAAAAARRRGGGHHHHH!!!!1

Lobby systemet är skit.
http://www.youtube.com/watch?v=t8UkHfmYSn8

Va trött jag blir.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nille_312
oops såg nu att ja skrev lite fel
ska vara esc + alt

smarta jag XD

ctrl+alt+tab funkar också

Permalänk
Medlem

Egentligen ville jag inte köpa mw2 men några vänner övertalade mig. Deras multiplayer läge utan dedikerade servrar är verkligen ruggigt dåligt. Lagget kan bli vad som helst, lobbysystemet uppför sig slött och korkat rätt ofta. Känns som det är mycket problem där. Mot fuskare finns det inget du kan göra än att lämna. Riktigt dåligt... Längtar så efter bad company 2!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Eftersom det finns fuskare som levlat med det så blir inte det så jäkla lyxigt att ha en hög level. Kan ju lika gärna vara fuskat

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Att man inte kan kicka cheaters är så jävla irriterande! Det enda man kan göra är att hoppas att dom lämnar, riktigt kasst att man ska få penalty för att lefta om det är någon som cheatar dessutom. VAC-secured my ass!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

jag skäms nästan lite att jag gav bort mina pengar för detta spel.

alla varningsklockorna var där innan köpet

- inga dedicerade servrar

- bara max 6v6 (jag spelar bara hardcore)

- inga mod tools

- matchmakingsystem som är alldeles ypperligt uselt

nu är siktet inställt på bfbc2 vilket redan är förhandsbokat.

Nä man kanske skulle ta och bli game designer så skåpet kan ställas till rätta. Skåpet verkar för tillfället stå i apburen täckt av bajs och 203 granater.

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
- bara max 6v6 (jag spelar bara hardcore)

Spela inte hardcore då, problem solved.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
- inga mod tools

Som om det skulle göra spelet sämre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
- matchmakingsystem som är alldeles ypperligt uselt

Vad är det för fel på systemet?

Funkar finfint för mig, kör private matches, det är i princip samma som dedikerade servrar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Lobby systemet är skit.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=t8UkHfmYSn8[/url

Det där har bara hänt mig en endaste gång... så jag kan verkligen inte hålla med dig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Spela inte hardcore då, problem solved.

Som om det skulle göra spelet sämre...

Vad är det för fel på systemet?

Funkar finfint för mig, kör private matches, det är i princip samma som dedikerade servrar...

hardcore är det enda som känns rätt att spela, på cod 4 fanns det servrar som hade 32v32 i hardcore, här är limiten 6v6.

inga mod tools gör att skapandet försvinner, i cod 4 fanns där ändå ett försök att göra nya banor. Titta på spel som Arma 2, ett sådant spel kan leva väldigt länge eftersom addons eller modar hela tiden är på väg ut.

felet med systemet är att jag oftast blir reconnectad till samma server som jag lämnade. Tycker även att en funktion att välja banor vore vara inkluderad.

Skulle inte du vilja ha samma system som i cod 4?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
Skulle inte du vilja ha samma system som i cod 4?

Känner inte till systemet i cod 4 då jag inte spelat det, men jag tycker inte det är några större problem med nuvarande system.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Spela inte hardcore då, problem solved.

Som om det skulle göra spelet sämre...

Vad är det för fel på systemet?

Funkar finfint för mig, kör private matches, det är i princip samma som dedikerade servrar...

Det där har bara hänt mig en endaste gång... så jag kan verkligen inte hålla med dig.

1. Hardcore är det enda rätta.
2. Ja det gör spelet sämre då livslängden sjunker rejält.
3. Massor med fel. Kan inte välja banor, pingen på serverar ligger över 100ms oftast, kan inte kicka folk, cheaters, 6v6 ist för 32v32, massa ryssar som spamma åäö hela tiden, host migration mm.
4. Private matches är långt ifrån samma sak som en dedikerad server, någon har tydligen inte ens spelat på en dedikerad.
5. Har hänt mig många gånger.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
1. Hardcore är det enda rätta.
2. Ja det gör spelet sämre då livslängden sjunker rejält.
3. Massor med fel. Kan inte välja banor, pingen på serverar ligger över 100ms oftast, kan inte kicka folk, cheaters, 6v6 ist för 32v32, massa ryssar som spamma åäö hela tiden, host migration mm.
4. Private matches är långt ifrån samma sak som en dedikerad server, någon har tydligen inte ens spelat på en dedikerad.
5. Har hänt mig många gånger.

1. Hardcore är för campade noobs som inte kan skjuta. 1shot one kill GG ingen utmaning
2. Kvittar mig, hade nog varit trevligt
3. Pingen är kass. Men det räcker med 6v6, hur kul är det 32vs32 igentligen? Små jävla banor är det också
4.
5. Fungerar väldigt bra 90% av gångerna.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?