Permalänk
Inaktiv

SATA strul asus p6t deluxe v2

Hej jag håller på och skyfflar grejjer från raptor disken till min interna 640gb WD Black.

exempel: är en 7 gb rar packad fil som vill ha 25 minuter på sig att flyttas från en HD till en annan.

tycker det verkar lång tid.

har tidigare kört med min Macbook pro samt en WD 500gb extern mybook på Firewire 800 då smäller det bara till så är filen över.

har uppdaterat intel x58 chipsetet samt laddat ner nyaste SATA drivisarna från ASus hemsida. med problemet kvarstår.

har ni några tips mvh Anders Ekengren

Permalänk
Medlem

låt den ladda ett tag brukar stå lita överdriven tid i början sen kan den sjunka

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | Corsair 4GB (2x2GB) | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W | Gigabyte GA-870A-UD3

Permalänk
Inaktiv

nej

inte det som är problemet

råkade kika i nod32 nu där kan man se att 12mb flyttas både läs och skriv.

kom igen grabbar.

måste säga att jag har suttit på mac i 3 år så är lite ringrostig.

kan virusprollet realtime scanna allt skit som flyttas ?

Permalänk

tippar att du kör på vista?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

kan det vara BIOS styrt kan ju ställa in grejjer där på storage device typ enhanched, achi, ide, raid,?

Permalänk
Inaktiv

provade att starta i ACHI som skall vara för SATA men då vart det blå skärm efter windows loggan och datorn vägrade starta skall kika efter drivisar på ASUS hemsida

Permalänk
Inaktiv

detta är nog felet installerade inte windows rätt http://forums.pcper.com/showthread.php?t=444831