Vilken film såg du senast?

Permalänk

Inglourious Basterds
10/10

Oerhört bra film. Soundtracket förstärkte verkligen känslan. Filmen hade utan vidare kunnat delas upp i två delar - en för varsin story. Nästan lite synd att det inte blev tre filmer som manuset ursprungligen låg på.

Inte alls den kavalkad av action som jag väntat mig utefter trailern, men känslan i källarscenen var underbar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag såg Brokedown Palace, med en ung Kate Beckinsale och Claire Danes som torskar i Thailand med en massa knark i bagaget. Tänk Bangkok Hilton light. Fast den var faktiskt helt okej. Danes var superbra!

http://kanonfilm.se/2010/01/07/brokedown-palace-battre-an-van...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Såg Smokin' Aces 2 igår. Blev så besviken att det inte är sant. Första filmen var ju helt klart i klass med lock, stock and two smoking barrels, men denna, led igenom filmen.

2/10

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

The Maltese Falcon - 8/10

Film med Humphrey Bogart som mer eller mindre kändes som en sequel, eller prequel, till The Big Sleep. Humphrey Bogart spelar en private dick även i denna filmen och den enda skillnaden med denna rollen jämfört med rollen i TBS är namnet på karaktären. Själva filmen är lika bra som TBS, dock måste jag säga att jag gillade TMF mer pga. storyn. Storyn är mer intressant och lättare att följa (kanske därför jag tycker den är mer intressant?). TBS introducerade så in i helvetes många karaktärer på en gång att man kunde bli lite lost, lite Guy Ritchie över det hela. Det var några gånger under filmens gång man pausade för att diskutera med polaren vad som händer. Lite pinsam grej att klaga över men jag vet att jag inte är den enda.

Hursomhelst en bra film med bra skådespelare och bra dialoger, typiskt 40-tal över det hela med smådissar här och där.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Blood the last vampire - Film som handlar om en flickas kamp mot demoner/vampyrer och lite tjafs med nån menlös annan tjej på armebas o.s.v. Mycket blod men demonerna är rätt mesiga och den enda riktigt bra fajten är mot slutet av filmen i en flashback. Tåls att tittas på iallfall om man gillar katanas, vampyrer, demoner och japanska skolflickor(inga upskirts i denna dock)

5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Bron till Terabithia (2007) Betyg svårsatt, men bästa barnfilm inom genren som jag har sett.

Filmen är en barn-fantasy-film som börjar som den bästa jag har sett i genren, men så i slutet händer det storymässigt något som jag inte gillar. Nå den är baserad på en bok och boken har samma story, så filmmakarna kunde inte göra något annorlunda.
Filmen är riktad mot främst barn, men den gick även bra för mig som är lite äldre.

Varning stor spoiler:

Tänk er Ronja Rövardotter och så skulle t.ex. Birk stryka med, vad är det för barnfilm? Bron till Terabithia började som en så himla bra barnfilm, sedan blev den lite sorglig. Men ändå det fick en att tänka till. Jag vet inte riktigt, på sätt och viss var handlingen i Bron till Terabithia intressant nu också, men är det en film för yngre typ 6år? Jag själv skulle vilja att filmen och istället var en timme längre och det fortsatte som innan. Men som sagt när filmen är baserad på en bok, så får den ju följa boken..

Dold text
Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Såg Smokin' Aces 2 igår. Blev så besviken att det inte är sant. Första filmen var ju helt klart i klass med lock, stock and two smoking barrels, men denna, led igenom filmen.

2/10

Jag började se den, men efter 15min var jag bara tvungen att stänga av skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Bron till Terabithia (2007) Betyg svårsatt, men bästa barnfilm inom genren som jag har sett.

Filmen är en barn-fantasy-film som börjar som den bästa jag har sett i genren, men så i slutet händer det storymässigt något som jag inte gillar. Nå den är baserad på en bok och boken har samma story, så filmmakarna kunde inte göra något annorlunda.
Filmen är riktad mot främst barn, men den gick även bra för mig som är lite äldre.

Varning stor spoiler:

Tänk er Ronja Rövardotter och så skulle t.ex. Birk stryka med, vad är det för barnfilm? Bron till Terabithia började som en så himla bra barnfilm, sedan blev den lite sorglig. Men ändå det fick en att tänka till. Jag vet inte riktigt, på sätt och viss var handlingen i Bron till Terabithia intressant nu också, men är det en film för yngre typ 6år? Jag själv skulle vilja att filmen och istället var en timme längre och det fortsatte som innan. Men som sagt när filmen är baserad på en bok, så får den ju följa boken..

Dold text

Håller med. Även om den är inriktad till barn så tyckte jag den var helt klart bra.

Permalänk
Medlem

The Stand - Väldigt bra miniserie trots sin ålder. 7.5/10

The Children - Stor varning på den, fruktansvärt dålig, efter 40 minuter började man undra om inte skiten ska ta slut någongång... Till skillnad från "THe Stand" där man satt 6 timmar utan att börja vrida och vända på sig.
1/10
Zombieland - Underhållande och lite smårolig komedi. KLart sevärd.
6.5/10
Transformers Revenge of the fallen - NJae.. inte alls lika bra som den första, men klart sevärd 6/10

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Zombieland Tycker den är sjukt rolig, lite komedi, blandat med någon form av survivalhorror.

År 2009's helt klart bästa zombiefilm.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Avatar 8/10

Bra film faktiskt, många säger att det var en icke originell story, visst, men den var välplanerad och genomtänkt, vilket inte är nått man kan säga om många filmer.

Såg den i 3D och det sög ju extremt, fick bara ont i huvudet och hade problem att fokusera blicken. Det fanns ungefär 5 minuter 3D totalt i hela filmen som man kunde uppfatta som 3D...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Some Like It Hot - 8/10

En riktigt underhållande komedifilm med Jack Lemmon, Tony Curtis och den sanslöst vackra Marilyn Monroe. Det är för fan sinnessjukt hur vacker denna kvinnan är i denna filmen, hennes skönhet är från en annan planet.
Filmen handlar om två män som blir vittne till ett maffiamord. För att rymma och undvika maffian klär de ut sig till kvinnor för att spela i ett tjejband. Grymt underhållande och både Tony Curtis och Jack Lemmon spelar kvinnor perfekt, speciellt Jack Lemmon som stjäl showen lite. Hans ansiktsuttryck och hela sätt att spela kvinna är klockrent.
Verkligen en komedifilm med en sorts humor som håller än idag, 51 år senare.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

stoic - 4/10
ingen underhållande film direkt, men det var väl inte tanken heller. Det är en bra tanke att göra en sådan film men 45 minuter hade räckt gott och väl, istället är den 90 minuter, det är alldeles för långt

Permalänk

District 9 - Gilladen den överlag, intressant story, spännande filmat dock lite synd att det blev till en ren

action-film på slutet, biten med "roboten" kändes lite krystad

Dold text

. 7/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Up in the air - 7/10

Rätt underhållande film om en snubbe vars jobb är att avskeda folk, så han lever på flygplan och flyger runt till städer och sparkar folk helt enkelt. Så får man höra om hans livsfilosofi osv. Clooney är rätt bra och charmig, men inget speciellt tyckte jag inte. Rätt överskattad film dock! Läste att den var nominerad för Oscar eller nåt, det är inte ok. Så bra var den inte, men helt klart över genomsnitt. Den är sevärd, men förvänta er ingen No Country for Old Men eller nåt. Just ja, filmen är rätt snygg också.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Up in the air - 7/10

Rätt underhållande film om en snubbe vars jobb är att avskeda folk, så han lever på flygplan och flyger runt till städer och sparkar folk helt enkelt. Så får man höra om hans livsfilosofi osv. Clooney är rätt bra och charmig, men inget speciellt tyckte jag inte. Rätt överskattad film dock! Läste att den var nominerad för Oscar eller nåt, det är inte ok. Så bra var den inte, men helt klart över genomsnitt. Den är sevärd, men förvänta er ingen No Country for Old Men eller nåt. Just ja, filmen är rätt snygg också.

Har med sett Up in the Air och håller med dig i ungefär allt utom att No Country for Old Men skulle va en bra film

Permalänk
Medlem

Det blev Observe and report i veckan, en ”komedi” med Seth Rogen i huvudrollen. Om beskrivningen fullständigt värdelös ska appliceras på en film så är det här den perfekta definitionen på just Observe and report. Så jävla usel att man blir provocerad av skiten. Värdelös blir betyget.

http://kanonfilm.se/2010/01/08/observe-report-bedrovligt-urus...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Taken, extended harder cut - Man fick köpa denna för 9:- på Cdon så det var ju ett givet köp. En av 2007 års bästa filmer helt klart. Liam Neeson ränner runt i Paris och slaktar kvinnohandlare i jakt på sin kidnappade dotter. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Gran Torino (ja, jag är lite sen ) - 8,5/10
Den var väldigt bra! Mycket sevärd!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk

The Black Dahlia (2006)
Filmen är gjord från en känd novell som är baserad på mordet av skådespelerskan Elizabeth Short som skedde på slutet av 40talet.

Nå hela miljön bakgrunden, bilarna, husen, kläderna, frisyrer etc, tycker jag är så himla bra gjort i filmen. Man fick en riktig 40tals känsla. De flesta skådespelare var också mycket bra, förutom de rika föräldrarna till en flicka som jag tyckte överspelade utav bara tusan.

Filmen är av typen thriller och jag tyckte att den i mitten gick lite väl långt ut i andra problem än just bakgrundstoryn som föll i glömska. Nå det är en thriller och i slutet skall ju allt knytas ihop, där jag tyckte filmen fullständigt misslyckades med detta. Och vad blir då betygen på en thriller där just "thrillerdelen" suger, men resten är hyfsat bra?

Jag kan dock tydligt se att regissören har visat filmen för en testpublik innan han slutgiltigheten bestämde sig för den sista klippningen. Testpubliken sa då troligtvis något som mig och regissören försökte fixa det, men hur han än gjorde fick han ej till det, och lösningen blev den vanliga att ösa in mycket sex i filmen istället för att fixa storyn.

Om man kollar runt på recensioner förutom imdb så har många liknande kritik som mig, kring att de ej gillade "thrillerlösningen" T.ex: http://www.filmtipset.se/forum_movies.cgi?object=42959&more=y...]

Vad jag dessutom har läst så skall boken innehålla fler sidospår som skall ihopknyttas och det var ju tur att regissören struntade i dessa.

Annars är det en film som gjorde mig lite sur, när miljön, skådespelarna och ja det mesta var så bra (och dessutom påkostat), så skulle regissören lägga ner lite mer tid på att få till en bra lösning. Mer än att då införa mer sex.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Harry Brown - 7/10

Ganska lik Gran Torino och helt klart sevärd!

Permalänk

Allt Flyter

6/10

handlar om män som börjar med konst sim.

Permalänk
Medlem

The Lovely Bones - 6/10

Hade stora förhoppningar på denna, men blev lite besviken. Den saknar en hel del detaljer från boken och inslag av humor i kombination med några dåliga musikval förstör en annars känslomässig film.

Berättandet är dock otroligt bra och man sitter som klistrad framför skärmen. Den lämnar absolut ett avtryck och när eftertexten rullar jag vet inte om jag ska känna hat eller lycka.

Se den!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Cast Away, gillar denna filmen, 8/10

Visa signatur

pff

Permalänk

Surrogates - 6/10
Zombieland - 8/10
Gamer - 3/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

From Dusk to Dawn.
Sjuk film. 6/10

Permalänk

Ingen som sett Snabba Cash än?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Star Wars Episode IV - A New Hope

Blir de två sista episoderna i helgen

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

A Fistful of Dollars, Clintan är hård
The Princess and the Frog, ny film tecknad på gammalt vis
Little Miss Sunshine,
Oldboy, andra rundan och fortfarande lika bra
500 Days of Summer,

Alla 5 rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem

Synecdoche, New York - 9,5/10

Andra gången jag ser den och den blev som en helt ny film! Kanske för att jag själv är i en period då jag tänker mycket på livet och döden och så. Men den är helt fantastisk. Den är väldigt metaforisk, touchar på ämnen som existensialism och psykoser. Nästan varenda mening i filmen hänvisar till något annat. Skådespeleriet från Philip Seymour Hoffman är fan något av det bästa jag sett. Känner att jag kan skriva hur mycket som helst om denna film. Denna film är inte för alla och tror nästan att man måste se den en andra gång för att förstå mer. Hittade faktiskt en artikel från Roger Ebert där han tycker den är årtiondets bästa film, och håller nog med honom, iaf en av dom bästa filmerna på 00-talet.

Förresten, enda anledningen filmen inte får 10/10 är pga soundtracket. Det kunde ha varit bättre, speciellt eftersom Jon Brion låg bakom det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |