Permalänk
Medlem

Hur packa datorkomponenter?

Ska till helgen flyga ner hem till södern, och har då tänkt ta med mig lite datorkomponenter (minnen, moderkort, grafikkort och processor) på flyget. Problemet är bara hur jag ska packa komponenterna i väskan; jag har varken ESD-emballage eller kvar kartongerna till prylarna, och det jag då undrar är vilket material ni skulle rekommendera att packa allt i?

Prylarna kommer att åka med i resväskan (handbaggage) tillsammans med lite kläder och en tandborste.

Visa signatur

GTX 770, i5 4670k, MSI Z87 G45, 16GB RAM

www.insomnium.net

Permalänk
Medlem

Papperspåse med toarullar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaivi
Papperspåse med toarullar?

Hm, toarullar? Känns inte alltför skyddande, kondensatorer och dylikt skulle nog råka ut för stryk.

Kan även tillägga att det är ESD-skydd som är av högsta prioritet.

Visa signatur

GTX 770, i5 4670k, MSI Z87 G45, 16GB RAM

www.insomnium.net

Permalänk
Medlem

köp plasts som du sedan tar lite metal tråd och snor runt kalaset,
Nej gör inte så.
Jag vette fan hur du ska göra, spring förbi en liten data butiken och fråga om du får köpa några stycken.

Oj såg att han har nog redan åkt, kul att se hur det gick för han

Permalänk
Medlem

Linda aluminiumfolie runt sakerna, iaf gjorde jag så med komponenter mao ic kretsar du "kortsluter" allt och de kan inte laddas upp o skapa esd, men det bästa är antistatiska påsar...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Lägg det i original kartongen om det är möjligt, sen lägga luftpåsar, handdukar eller annat mjukt föremål runt om :)?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Lägg det i original kartongen om det är möjligt, sen lägga luftpåsar, handdukar eller annat mjukt föremål runt om :)?

Läs om de han skrivit igen hörredudu

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz