Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rustas79
Jag märker att det är många som rekommenderar CoreAVC ,FFdshow och diverse andra codec pack. Jag måste fråga om det är nånting som blir bättre med dessa installerade eftersom man kan spela allt med MPC-HC utan andra codecs installerade.

Ja eftersom ffdshow uppdateras så fort en ny x264 revision släpps.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Kör inte med VLC mer efter att ha testat Media Player Classic HC http://mpc-hc.sourceforge.net/ . Inga extra codecs heller behövs. Har direktuppspelning av *.img direkt i Mplayer samt även *.mkv.

Wow, blev helt lyrisk och provade spela upp en img fil direkt, och det fungerade! När kom stödet att spela upp dom? Har alltid mountat mina image files och känt ilska och frustration över det, men nu slipper jag det. Tack för info'n!

Kör även jag kombinationen: MPC HC, Haali, AC3 Filter. Allt som behövs.
"D3D Fullscreen" funktionen hjälpte mig att bli av med mina tearing problem som jag upplevde innan jag bytte till MPC HC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Ja eftersom ffdshow uppdateras så fort en ny x264 revision släpps.

Det gör ju även MPC-HC.

MPC-HC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sulosvett
Wow, blev helt lyrisk och provade spela upp en img fil direkt, och det fungerade! När kom stödet att spela upp dom? Har alltid mountat mina image files och känt ilska och frustration över det, men nu slipper jag det. Tack för info'n!

Kör även jag kombinationen: MPC HC, Haali, AC3 Filter. Allt som behövs.
"D3D Fullscreen" funktionen hjälpte mig att bli av med mina tearing problem som jag upplevde innan jag bytte till MPC HC

senaste versionen/erna av VLC kan spela upp en IMG som är packad i RAR filer

dvs behövs inte ens packas upp med winrar först.

så VLC funkar till det mesta utan jox, däremot tar den mer kräm från datorn jämfört med en del andra spelare (åtminstone på min dator). tycker själv det blir lite bättre bild med tex media player classic men det är ju subjectivt.

den finns en media player classic home cinema version också, kanske värd att titta på.

edit: länk http://mpc-hc.sourceforge.net/