Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJORLING
Hur får man fraktfritt?

sök på sweclockers på inet

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
sök på sweclockers på inet

Tackar o bockar ;D

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Köp en nyare i5, du får nya 661 för tvåhundra mer på t.ex. dustin

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJORLING
Hur får man fraktfritt?

sök på fraktfritt på inet

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Köp en nyare i5, du får nya 661 för tvåhundra mer på t.ex. dustin

De är ju tvåkärniga?

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk

Tjenare igen

ska beställa idag eller i morrn och undrar om detta duger eller om jag ska ändra något, hur får man gratis frakt?

sedan undrar jag om man kan installera windows 7 64bit på http://www.netonnet.se/art/dator/lagring/usb-minne/8gb-usb-mi... ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJORLING
Hur får man fraktfritt?

http://tinyurl.com/ydxva34

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaZiSwE
sök på fraktfritt på inet

Det ser ut som att inet har valt att dölja den posten från deras egen sökruta, det går t.ex. inte längre att söka på sweclockers, frakt, fraktfritt, etc hos inet. Man måste nu gå via Google.

Permalänk

Okej Tackar

tänkte köpa cd skivor i stället att bränna ner windows 7 på men va e de för skillnad på:

DVD-R
DVD+R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R Dual Layer
DVD-R Dual Layer

?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
Okej Tackar

tänkte köpa cd skivor i stället att bränna ner windows 7 på men va e de för skillnad på:

DVD-R
DVD+R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R Dual Layer
DVD-R Dual Layer

?

Utdrag ur svenska wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/DVD):

  • DVD-R - ("DVD Recordable") En skiva som tillåter inspelning en gång (det som spelats in kan ej raderas).

  • DVD+R - ("DVD Recordable") Nyare format men fungerar på samma sätt som DVD-R.

  • DVD-RW - ("DVD ReWritable") Som DVD-R, men kan även raderas och användas för inspelning flera gånger.

  • DVD+RW - ("DVD ReWritable") Fungerar på samma sätt som DVD-RW.

  • DVD-DL - ("DVD Dual Layer") En skiva med "dubbla lager". På den kan man, med en Dual Layer-brännare, bränna drygt 8 gigabyte, alltså nästan dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller DVD-RW. Köp- och hyrfilmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor.

  • DVD+DL - ("DVD Dual Layer") Samma som DVD-DL men som endast går att bränna/spela in i apparater som hanterar DVD+DL.

I manualen för DVD-brännaren din ser du vilket/vilka format som brännaren din stöder. Det kan oxå vara markerat på fronten på brännaren.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Utdrag ur svenska wikipedia (http://sv.wikipedia.org/wiki/DVD):

  • DVD-R - ("DVD Recordable") En skiva som tillåter inspelning en gång (det som spelats in kan ej raderas).

  • DVD+R - ("DVD Recordable") Nyare format men fungerar på samma sätt som DVD-R.

  • DVD-RW - ("DVD ReWritable") Som DVD-R, men kan även raderas och användas för inspelning flera gånger.

  • DVD+RW - ("DVD ReWritable") Fungerar på samma sätt som DVD-RW.

  • DVD-DL - ("DVD Dual Layer") En skiva med "dubbla lager". På den kan man, med en Dual Layer-brännare, bränna drygt 8 gigabyte, alltså nästan dubbelt så mycket information som en vanlig DVD-R eller DVD-RW. Köp- och hyrfilmer på DVD är oftast Dual Layer-skivor.

  • DVD+DL - ("DVD Dual Layer") Samma som DVD-DL men som endast går att bränna/spela in i apparater som hanterar DVD+DL.

I manualen för DVD-brännaren din ser du vilket/vilka format som brännaren din stöder. Det kan oxå vara markerat på fronten på brännaren.

hmm... har en bärbar dator (HP Pavilion dv5-1190eo) vet nån va för skivor jag kan bränna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
hmm... har en bärbar dator (HP Pavilion dv5-1190eo) vet nån va för skivor jag kan bränna?

Från specifikationerna (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01597588...)...

"Multimedia Drive = Lightscribe Super Multi DVD Writer (+/-R +/-RW) with Double Layer support"

Dvs den stöder alla format.

Vad jag hört är +R mer data-orienterad, och -R mer kompatibelt med ljuduppspelare. Själv har jag en +/-R brännare som inte stöder -R skivor (ehrmm) så jag skulle rekommendera +R.

Edit: Kan tilläggas att brännaren oxå stöder Lightscribe så om du köper skivor som stöder Lightscribe (står i så fall i specs) kan du bränna en grå-skalig bild på ovansidan, lite bilder på hur det kan se ut -> (http://images.google.com/images?client=opera&rls=en&q=lightsc...).

Permalänk

ookej nu ser min varukorg ut:

edit moderkortet stödje inte 1600 mhz på interminnet

btw vet någon vart man kan få tag på redigerings programmet som man får med windows vista? (har windows 7)

Permalänk

Bring Up My Post (BUMP)

Permalänk

vilket redigerings program? Paint?

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoffa96
vilket redigerings program? Paint?

nej...

kommer inte ihåg vad det heter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaZiSwE
Jag är rätt besviken på Gigabytes P55A-serie med USB 3.0. Många är nog inte medvetna om det men om man använder USB 3.0 eller SATA 6 så blir huvud-PCI-E sloten 8x istället för 16x, även ifall man bara använder ett grafikkort. Och om man kör CF eller SLI så går det inte att använda USB 3.0 eller SATA 6.

Verkar som de skrivit fel, SATA 3.0 borde nog vara SATA 6.0. Men om de inte skrivit fel är det ju ännu värre.
Detta gäller P55A-UD6:an men även de övriga P55A. Just därför valde jag Asus P7P55D PRO. Man får lite mer utan USB 3.0 och SATA 6.0 för samma peng.

Mvh Isak E

Det heter inte sata 6.0 det heter sata 3.0 men du blandar nog ihop det med att den har en hastighet på 6gb/s

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på ett amd-paket istället, i5 passar inte in i den budget om man ska ha speldator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intellarn
nej...

kommer inte ihåg vad det heter

annars är det väl bara att skaffa SnagIT?

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Jag skulle kört på ett amd-paket istället, i5 passar inte in i den budget om man ska ha speldator.

Dock är det mera framtidssäkert

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!