Permalänk

LG W2420R S-IPS, lågt pris?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=469161

Hittade den på prisjakt, verkar vara kraftigt nedsatt i pris.

Den kraftigt prissänkningen verkar lite märklig?

Någon som har koll på om LG W2420R är en bra skärm?

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Medlem

troligtvis felskrivning

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Det står iofs "Kraftigt prissänkt - Beräknas inkomma i lager i slutet på januari!" så det KAN stämma, någon som handlat från butiken?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Jag la i allla fall en beställning, får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Jag la i allla fall en beställning, får se vad som händer.

Betalade du i förskott, vilka betalalternativ finns för privatpersoner?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Betalade du i förskott, vilka betalalternativ finns för privatpersoner?

Jag tog mot faktura, kostade 100kr + frakt

Visa signatur

Why? I was bored.

Permalänk
Medlem

Lite synd att de e 1920x1200, och i inte 1080.. annars säkerligen en vettig skärm. Väntar ivrigt på en 1080, 24" att gå ner dock.

Permalänk
Medlem

Fyfan
Någon som har koll på hur skärmen är?
Någon som har koll på vad det är för butik?

Här ska köpas imorrn hoppas jag på!

Permalänk
Medlem

Ja, det lär ju vara felskrivet, går man in på dindator.se så kostar den ju över 18k, inte 2,5k som det står på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Ja, det lär ju vara tryckfel, går man in på dindator.se så kostar den ju faktiskt över 18k, inte 2,5k som det står på prisjakt.

Må vara hur mycket fel dem vill men jag köpte en mot faktura och nu vet jag ju iof inte vad konsumentköpslagen säger angående distansköp men om en "fysisk" butik märker en vara fel så är det det pris som varan är märkt med som gäller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Må vara hur mycket fel dem vill men jag köpte en mot faktura och nu vet jag ju iof inte vad konsumentköpslagen säger angående distansköp men om en "fysisk" butik märker en vara fel så är det det pris som varan är märkt med som gäller.

Om det står på sidan att det finns reservation för felmärkningar av priset så kan det stå vad som helst men det behöver inte vara det man ska betala.
Men håller tummarna att du får skärmen för priset som står, lär inte kika in här igen på forumet så du kan ju skicka mig ett PM om du känner för det så jag får veta hur det gick

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på denna så fort jag såg den. Helt galen skärm för det priset... 16:10, 1920x1200, S-IPS, HDMI, pivot.
Den har allt.

Men självklart är det en ren chansning. Kollade i alla fall så att företaget verkar seriöst och inte har skulder.
Jag mailade dem igår och fick detta svar;

"Det är beräknat att komma in 30st i morgon och det är först till kvarn som gäller. Naturligtvis går det att lägga en order idag och då skickas den till dig så fort den har kommit hem med undantag för om du väljer delbetalning, då måste först avtalet ut till dig för underskrift innan vi skickar någon vara."

Idag, för ett par timmar sedan, dök detta upp;

"Ang priset på bildskärmen så är det detta pris jag fått av vår leverantör men vi har höjt ett litet varningens finger till alla som beställt eller frågat oss om detta.
Skulle det vara ett tryckfel från vår leverantör så återkommer vi omgående och betalar tillbaka varje krona på direkten."

Är en minimal chans att få skärmen. Men det kan alltid vara så att leverantören släppt ifrån sig skärmarna till fel pris och upptäcker det för sent...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Må vara hur mycket fel dem vill men jag köpte en mot faktura och nu vet jag ju iof inte vad konsumentköpslagen säger angående distansköp men om en "fysisk" butik märker en vara fel så är det det pris som varan är märkt med som gäller.

Så är det inte. Det finns inget bindande i en butiks prismärkning. Många affärer håller sig säkert till prislapparna även om de uppmärksammar att det blivit fel till deras nackdel men i så fall av den orsaken att de inte vill reta upp sina kunder.

Detta svarar dock inte mot din situation nu. Du har redan passerat kassan hos e-handlaren, fått ett anbud och accepterat. Affären kan nu bara hävas av butiken om något särskilt villkor är uppfyllt, exempelvis att priset är uppenbart felaktigt (som nog kan sägas vara fallet här).

Permalänk
Medlem

står det ett pris på hyllan för en produkt i butiken, gäller det priset ... dock är det inte samma på internet eftersom de alltid reserverar för feltryck ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daemon85
står det ett pris på hyllan för en produkt i butiken, gäller det priset ...

Nej.

Citat:

Prismärkningen stämmer inte (Konsumenträtt - Pris)
Min livsmedelsbutik har bytt ägare och den nya ägaren har under lång tid ändrat prismärkningen. Priset man får betala i kassan stämmer därför inte alltid överens med priset som står på hyllan. Har jag rätt att få köpa varan till det pris som står på hyllkanten?

Nej, du har inte rätt att få betala det pris som står på hyllkanten. Bindande avtal träffas först framme vid kassan och du har alltid rätt att ångra dig om priset inte visar sig stämma.

Permalänk
Medlem

detta är en moralisk fråga! finns det risk att någon förlorar ekonomiskt så ska man givetvis inte utnyttja det. jag avstår därför från att beställa tills jag med säkerhet vet att inga misstag skett!

Permalänk
Medlem

vet inte om jag vågar lite på ett citat 8 år gammalt, länkar funkade inte ens längre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daemon85
vet inte om jag vågar lite på ett citat 8 år gammalt, länkar funkade inte ens längre

Du är bra envis du.

Konsumentverket - Svar från rådgivarna - Priset stämmer inte

Citat:

Fråga:
I butikerna stämmer priserna vid hyllkanten inte alltid överens med det man får betala i kassan. Har jag rätt att få köpa en vara till det pris som står vid hyllan?

Svar:
Nej, du har inte rätt att få betala det pris som står vid hyllan. När du köper något i en butik ingår du ett bindande avtal med butiken. Det avtalet ingår du först framme vid kassan. Men du har rätt att ångra dig om du märker att priset inte stämmer.

Senast granskad: 2009-07-09

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daemon85
vet inte om jag vågar lite på ett citat 8 år gammalt, länkar funkade inte ens längre

Nej, för det är nog bättre att du tror på det du själv hittat på....

Permalänk
Medlem

beställde den nu, får väl se om man har tur

Permalänk

Slängde också iväg en beställning men har inga större förhoppningar på att något skickas för det priset

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

hoppas skickade i väg en beställning på 2st

Visa signatur

Intel i7 920 | Corsair 12GB 1666MHz XMS3 ati hd 6990*2

Permalänk
Medlem

huh? Tänkte bara gå in på priskaparna.se för att titta på skärmen där men då kommer jag bara till huvudsidan, och söker jag efter skärmen på deras sida så ger det inga träffar

edit:
ca 5min senare så har Priskaparna.se försvunnit under LG skärmen

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Må vara hur mycket fel dem vill men jag köpte en mot faktura och nu vet jag ju iof inte vad konsumentköpslagen säger angående distansköp men om en "fysisk" butik märker en vara fel så är det det pris som varan är märkt med som gäller.

Tyvärr stämmer inte detta.

De flesta företagen reserverar sig för tryckfel osv på priserna.
Min flickvän jobbar nämligen på siba, och de är ofta de blir fel, dem är mänskliga med du vet vet;)

Men många större företag går oftast med på köpet ändå om de inte går back på det, det vill säga om de finns tillräckligt med marginal.

Det är ganska ologiskt att företaget skulle ge er dessa skärmarna, de skulle vara tvungen att stänga ner företaget isf, det finns inte en chans att det är så mycket marginal, det är i princip att kasta pengarna i sjön för dem.

Permalänk
Medlem

Datorfixarna verkar ha likadan skärm på deras hemsida för samma pris.

http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=...

Men om man tar och söker på artikelnumret E2350V-PN på prisjakt så kommer man till en annan skärm från lg

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540285

Permalänk

Fick ett mail:

"Hej.
_
För upplysningsskull så skickar vi ut detta mail.
_
Ang priset på bildskärmen så är det detta pris jag fått av vår leverantör men vi har höjt ett litet varningens finger till alla som beställt eller frågat oss om detta.
Skulle det vara ett tryckfel från vår leverantör så återkommer vi omgående och betalar tillbaka varje krona på direkten.
_
Jag ska försöka få tag på vår säljare redan under helgen så att vi kan få veta så att det stämmer.
_
Ha en bra dag!"

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Nej, för det är nog bättre att du tror på det du själv hittat på....

eftersom de har så på ica där tjejen jobbar trodde jag det var en regel

Permalänk
Medlem

Vad hette sidan som hade panelen uppe för 2400?

Permalänk

Priskaparna.se

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

http://dindator.se/index.asp?p=produkt&artnr=GA-LG5356

Är det den skärmen ni har beställt?

Panel: W2420R-BN